Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فرودگاه قزوین را فعال می کنیم و توسعه شهرک های گلخانه ای در این استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه قزوین اظهار کرد: استان قزوین قطب کشاورزی با سابقه بالاست و ظرفیت بی نظیری دارد و از اولین نقاطی است که آبیاری مدرن و کشاورزی اقتصادی وتجاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته شکوه کشاورزی استان در سایه صنعت از بین رفته و کم رنگ شده که باید آن را احیا و بازسازی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: نمایندگان خوب و همراهی دارید و استاندار پیگیر هستند و دغدغه تولید و کشاورزی دارند و در کنار آن قابلیت نیروی انسانی در استان قزوین یک ثروت بزرگ است که در کنار حوزه طبیعی می تواند این منطقه را متحول کند. 

وی گفت: بایستی نگاه دانشی و فناوری و کشاورزی هوشمند را در قزوین عملیاتی کنیم و با تاکید ریاست جمهور در خصوص دشت قزوین موضوع احیای این دشت در دستور کار است تا هوشمندسازی آن انجام شده و شکوه گذشته دشت بار دیگر احیا و بازگردانده شود.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در مولد سازی ۳۰ هزار میلیارد تومان فروش اموال پیش بینی شده  داریم ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز  در سفرهای استانی مصوب شده تا با فروش اموال با کمک قرارگاه بتوانیم توسعه کشاورزی مدرن را محقق کنیم.

راه اندازی مناطق آزاد کشاورزی در کشور 

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: یک طرح مهمی در حال اجراست که مناطق ویژه و آزاد کشاوری را در چهار استان کشور فعال و ایجاد خواهیم کرد که تاکنون در جیرفت راه اندازی شده و قزوین و دو نقطه دیگر در دستور کار است که لایحه آن تنظیم می شود و با عملیاتی شدن آن  فضای جدیدی در حوزه کشاورزی کشور ایجاد می شود.

خبر خوش وزیر: با راه اندازی فرودگاه قزوین موافقیم 

وی گفت: استاندار محترم در مورد فعال شدن فرودگاه تاکید دارند و ما نیز آمادگی داریم برای فعال شدن بخش مسافری آن با کمک بخش خصوصی اقدام کنیم و خبر خوشی بزودی به مردم استان دهیم. 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در وزارتخانه آمادگی داریم این فرودگاه در کنار خدمات کشاورزی در بخش مسافری هم فعال شود.

وی افزود: قزوین قطب امنیت غذایی است و حمایت می کنیم تا توسعه کشاورزی مدرن در آن عملیاتی شود زیرا سرمایه در قزوین زیاد است و می توانیم تولید سبزی و صیفی را از زمین های آبی خارج کنیم و آن را به گلخانه ها منتقل کنیم.

ساداتی نژاد افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شده و باید آن را تا پنج برابر و ۱۰۰ هزار هکتار افزایش دهیم . 

وی گفت: باید قزوین به این سمت برود و سرمایه گذاران را سوق دهید به سمت احداث گلخانه بروند و ما نیز تسهیلات ۱۲ درصدی برای ایجاد شهرک های گلخانه ای اختصاص می دهیم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قزوین می تواند مرکز اجرای شهرک های گلخانه ای شود و ظرفیت خوبی ایجاد شده و گلخانه می تواند ظرفیت صادرات ما را بشدت افزایش دهد.

انتهای پیام 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود