Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@21:58:42 GMT

صادرات سوخت روسیه به آسیا بالاتر می‌رود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۸۴۹۵

صادرات سوخت روسیه به آسیا بالاتر می‌رود

تحلیلگران شرکت مشاوره FGE پیش بینی کردند روسیه احتمالا تلاش می‌کند حجم بالاتری سوخت به آسیا صادر کند تا همزمان با اجرای تحریم‌های اروپایی، بازارهای جایگزینی پیدا کند.

به گزارش ایران اکونومیست، آرمان اشرف، مدیر جهانی بخش مایعات گاز طبیعی در شرکت مشاوره FGE در مصاحبه با بلومبرگ گفت: از فوریه که تحریم‌های اتحادیه اروپا به اجرا درمی‌آید، نفتای بیشتری از سوی روسیه به قطب‌هایی نظیر سنگاپور و فجیره روانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات مجدد از این مناطق ممکن است متداول شود زیرا بعضی از خریداران، حاضر نیستند واردات مستقیم از روسیه داشته باشند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین، بازارهای انرژی را در سال میلادی جاری ملتهب کرده و اختلالات پیش آمده در سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا می‌کند. ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه واردات نفت دریابرد روسیه، از دسامبر آغاز می‌شود و دو ماه بعد، واردات فرآورده‌های نفتی از جمله نفتا ممنوع خواهد شد. در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده که تولید نفت روسیه در نتیجه محدودیت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد اما پالایشگاه‌های این کشور همچنان به منابعی برای تامین خوراک نفتا نیاز دارند.

طبق آمار شرکت ورتکسا، صادرات نفتای روسیه به آسیا، در اوت ۸۴ درصد رشد کرد و به حدود ۱۳۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با کل ژوییه رسید.

این افزایش صادرات با وجود شرایط منطقه‌ای ضعیف روی داد زیرا تولیدکنندگان پلاستیک که مصرف کنندگان اصلی نفتا هستند، با حاشیه سود ضعیف و تقاضای ضعیف چین برای پلاستیک مواجه شده‌اند. حاشیه سود ضعیف‌تر بنزین هم تقاضا برای استفاده از نفتا برای تولید بنزین را ضعیف کرده است. حاشیه سود تولید نفتا در آسیا، به منفی ۱۷ دلار در هر بشکه رسیده که منعکس کننده شرایط دشوار است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گروه مالی سیتی در یادداشتی نوشت: در مجموع، صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه با اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا، ممکن است کاهش پیدا کند. پیش بینی می‌شود این کاهش به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز برسد که رقمی پایین‌تر از برآوردهای دیگر است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت های شطرنج شهرهای آسیا که در خانتی مانسیسک روسیه جریان دارد و در دور ششم، تیمآقایان و تیم بانوان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های «تولاسیتی» و «مسکوسیتی» قرار گرفتند.

در این دیدارها تیم مردان ایران با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و تیم بانوان به تساوی ۲ به ۲ دست یافت.

بدین ترتیب تا پایان دور ششم مسابقات شهرهای آسیا، تیم مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشینروسیه در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر در جایگاه چهارم قرار دارد.

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم بانوان باترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

کد خبر 6089389

دیگر خبرها

  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده