Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-گروه سینما: خانه سینما به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینماگران ایران وظیفه حمایت از این صنف را داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است، اهمیتی که در مواقف مختلف تعطیلی این خانه هنرمندان را بر آن داشت تا تمام‌قد از وجود آن دفاع کنند.

حال چندی است که انتخابات این جامعه بزرگ صنفی خبرساز و دچار مشکل شده است، در اولین موعد دوم مردادماه سال جاری بنا بر برگزاری انتخابات خانه سینما بود که به دلایلی لغو و پیام «نظر به طولانی شدن فرایندهای اداری و قانونی جهت برگزاری مجمع عمومی خانه سینما وفق ضوابط قانونی برگزاری مجامع، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی، به استحضار می‌رساند مجمع عمومی مورخ دوم مرداد ۱۴۰۱ منتفی و جلسه آتی مجمع عمومی سریعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» به اعضا خانه سینما ارسال شد.

بعدازاین جلسه قرار بود دیروز چهارشنبه دوم شهریورماه جلسه مجدد شورای عالی خانه سینما برگزار شود، احتمال ابقای هیئت‌مدیره سابق در این جلسه وجود دارد که البته تاکنون خبری به‌صورت رسمی اعلام‌نشده است.

همین وضعیت نامشخص معرفی هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار 2023 را هم دچار ابهام کرده بود چراکه اساساً انتخاب این هیئت به عهده خانه سینما بوده و شرایط فارابی را بر آن داشت تا هیئت‌مدیره سابق به سراغ فرآیند حضور ایران در اسکار برود.

صنوف خانه سینما

اما در این میان خبری بازهم به‌صورت غیررسمی اعلام‌شده است؛ استعفای منوچهر شاهسواری از مدیرعاملی خانه سینما آن‌هم بعد از شش سال، خبری که می‌تواند وضعیت این نهاد صنفی پیچیده‌تر از قبل و دشوار کند. اساساً مشخص نیست قرار است این استعفا به کدام هیئت‌مدیره تقدیم شود و چه کسی می‌خواهد با آن مخالفت و یا موافقت کند.

همچنین خبر تائید صلاحیت نشدن برخی از نامزدهای انتخابات هیئت‌مدیره و اعلام موعد برگزاری مجدد این انتخابات در نهم شهریورماه نیز شرایط را در وضعیتی مبهم قرار می‌دهد.

درنهایت به نظر آنچه بیشتر از هر چیزی شرایط بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینما گران را بغرنج و پیچیده می‌کند اعلام مداوم اخبار غیررسمی از هر سو و در رابطه با خانه سینما است. اتفاقی که تصمیم‌گیری اعضا این نهاد صنفی را هم سخت خواهد کرد و به نظر اعلام رسمی شرایط و یا جلوگیری از انتشار اخبار قبل از تصمیم رسمی می‌تواند مسکن خوبی برای خانه سینما تا زمان بهبود کامل، انتخاب هیئت‌مدیره و روشن شدن شرایطش باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه سینما منوچهر شاهسواری هیئت مدیره خانه سینما هیئت مدیره نهاد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند