Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارکنان شرکت نفت یمن با تجمعی اعتراضی ادامه دزدی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی علیه کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرده و از سازمان ملل خواستند تا به مسئولیت خود در نظارت بر اجرای آتش‌بسی که همواره توسط ائتلاف مذکور نقض می‌شود، پایبند باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کارکنان شرکت نفت یمن روز گذشته در محکومیت تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی و دزدی دریایی این ائتلاف علیه کشتی‌های حامل مشتقات نفتی یمن به ویژه در شرایط آتش‌بس، تجمعی اعتراضی در صنعا ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندان یمنی ادامه توقیف کشتی «گلدن ایگل» که با مجوز سازمان ملل برای یمن سوخت حمل می‌کرد را محکوم کردند.

مهندس عمار الاضرعی، مدیر اجرایی شرکت نفت یمن نیز در این تجمع حضور داشت و حاضران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، توقیف کشتی گلدن ایگل در چارچوب اقدامات خودسرانه و متجاوزانه‌ای است که ائتلاف متجاوز در سایه سکوت سازمان ملل مرتکب می‌شود و فرستاده این سازمان از زمان آغاز آتش‌بس تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود در خصوص رفع موانع برای ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن پایبند نبوده است.

کارمندان شرکت نفت یمن در این بیانیه خواستار آزادسازی کشتی مذکور شدند که سوخت آن برای تامین نیازهای برق یمنی‌ها به شدت ضروری است تا از رنج و مشکلات ملت یمن در نتیجه محاصره ظالمانه‌ای که به آنها تحمیل شده کاسته شود.

در این بیانیه تاکید شده است، دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه کشتی‌های حامل سوخت که در راه یمن هستند باید متوقف گردد؛ زیرا ارسال این کشتی‌ها به یمن ماهیت بشردوستانه داشته و برای کاستن از مشکلات آنهاست.

یمن| ائتلاف عربستان سعودی روزانه نفت 150 حلقه چاه را در شبوه غارت می‌کندیمن|مزدوران امارات برای اولین‌بار وارد استان «حضرموت» شدند؛ جنگ متحدان، در سایه آتش‌بس به کجا ختم می‌شود؟

در بیانیه مذکور همچنین از سازمان ملل متحد و فرستاده آن خواسته شده تا مسئولیت کامل خود را درباره آتش‌بس برعهده بگیرند؛ آتش‌بسی که طبق مفاد آن ائتلاف متجاوز باید همه کشتی‌های حامل سوخت یمن را آزاد کند نه این که به دزدی دریایی خود علیه این کشتی‌ها ادامه دهد.

پیش از این عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت ملی یمن اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی، کشتی گلدن ایگل حامل سوخت گازوئیل را در مسیر بندر الحدیده توقیف کرده است. توقیف این کشتی به فهرست دیگر نقض‌ها و اقدامات خودسرانه متجاوزان افزوده شد و این اقدامات در سایه سکوت سازمان ملل و نماینده آن در قبال نقض تعهدات آتش‌بس انجام می‌شوند.

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در طول دوره آتش‌بس انسانی در یمن نیز چندین کشتی از جمله کشتی دیزلی «دیتونا» و کشتی «قیصر» حامل بنزین را که از سازمان ملل مجوز دریافت کرده بود و نیز کشتی دیزلی «سیبلاندر سافیر» را توقیف کرده بودند.

شورای عالی سیاسی یمن در طول دوره آتش‌بس بر لزوم پایبندی طرف مقابل به شروط آتش‌بس تاکید کرده و از آنها خواسته بود طبق توافق اجازه دهد در راستای رفع نیازهای مردم یمن، کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بنادر این کشور شوند.

آتش‌بس انسانی میان ائتلاف سعودی و دولت صنعاء دوم آوریل با نظارت سازمان ملل و برای یک دوره دو ماهه برقرار شد و تا کنون دوبار تمدید شده اما ائتلاف متجاوز با نقض مفاد این آتش‌بس همچنان به تجاوزات خود علیه یمنی‌ها در اشکال مختلف ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی سازمان ملل اخبار یمن اخبار عربستان سعودی سازمان ملل اخبار یمن کشتی های حامل سوخت ائتلاف متجاوز شرکت نفت یمن دزدی دریایی سازمان ملل کشتی ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت