Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@02:27:47 GMT

تنش بین ایران و آمریکا در سوریه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۸۶۶۶

تنش بین ایران و آمریکا در سوریه

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، روز پنجشنبه ۲۵ اوت (۳ شهریور) اعلام کرد در حمله راکتی شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شمال شرق سوریه سه نیروی آمریکایی زخمی شده و دو یا سه شبه‌نظامی نیز در حمله متقابل آمریکا کشته شدند.

به گفته سنتکام، این حمله راکتی حدود ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه شب گذشته به وقت محلی در محوطه کونوکو و روستای الخضرا رخ داده است و نیروهای ایالات متحده با استفاده از هلیکوپتر اقدام به شلیک به سمت مواضع شبه‌نظامیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه ارتش ایالات متحده آمده است: «نیروهای آمریکایی امروز به شلیک موشک به دو ناحیه در سوریه پاسخ دادند و سه خودرو و تجهیزات مورد استفاده برای پرتاب برخی از راکت‌ها را منهدم کردند.»

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اضافه کرده است که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد «دو یا سه شبه‌نظامی مظنون به عضویت در گروه‌های تحت حمایت ایران، که یکی از حملات را انجام داده بودند، در جریان واکنش آمریکا کشته شده‌اند.»

سنتکام گفته است که ایالات متحده «به دنبال وارد شدن به درگیری با ایران نیست»، اما به اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از نیروهای خود ادامه خواهد داد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشره توسط این نهاد نظامی، در جریان تبادل آتش یک عضو نیروهای مسلح آمریکا به طور جزئی مجروح شد و قبل از بازگشت به محل خدمت تحت مداوا قرار گرفت. دو تن دیگر نیز دچار «جراحت جزئی» شدند.

در همین رابطه جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: «همچون گذشته آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها نیست.»

ارتش ایالات متحده روز گذشته نیز اعلام کرده بود که طی عملیاتی در شرق سوریه، حملاتی هوایی را علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران انجام داده است. مقامات آمریکایی گفته بودند که این حملات در پاسخ به حمله پهپادی ۱۵ اوت به نیروهای آمریکایی در سوریه انجام شده است.

ساعاتی پس از این حمله، ناصر کنعانی، سخنگوی وزرات امور خارجه ایران هرگونه ارتباط میان این گروه با تهران را رد کرده بود.

آقای کنعانی این حمله را «یک اقدام تروریستی علیه گروه‌های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری» خوانده و «هرگونه وابستگی آنان را به جمهوری اسلامی ایران» تکذیب کرده بود.

درگیری‌های پراکنده میان آمریکا و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در حالی روی می‌دهد که واشنگتن و تهران در حال مذاکرات غیرمستقیم برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام هستند.

مقامات آمریکایی روز گذشته تصمیم خود در خصوص جواب ایران به متن پیشنهادی اروپا را به تهران منتقل کردند و ایران می‌گوید در حال بررسی این پاسخ است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا سوریه تحت حمایت ایران ایالات متحده شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک توسط نفر پیاده ساخت ایالات متحده آمریکا است که توسط پیاده نظام قابل حمل و استفاده است. آمریکا برای انهدام زرهی روسیه، رقم بالایی از سامانه‌های پرتاب و موشک‌های جاولین را در اختیار اوکراین قرار داد که در صحنه نبرد موثر بودند. این موشک ابتدا مسافتی را به سمت بالا طی می‌کند و سپس به بخش بالای هدف شیرجه می‌رود. با توجه به اینکه معمولاً زره بالای تانک از بخش‌های دیگر آن ضعیفتر است، حمله از بالا احتمال بالاتری برای از بین بردن تانک دارد. این موشک قابلیت حمله مستقیم جهت انهدام سنگر یا ساختمان و همچنین موقعیت‌هایی که امکان حمله از بالا وجود ندارد نظیر شلیک از داخل یک ساختمان را نیز دارد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه شماری از تجهیزات غنیمتی حساس از جمله این موشک کلیدی را به ایران فرستاده و آنها به شدت نگران مهندسی معکوس این موشک از سوی ایرانی‌ها هستند. ادعاهای مقام پیشین دولت آمریکا در این زمینه را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن