Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال طلا و نقره کشتی آزاد جهان گفت: کشتی ایران و روسیه مکتب متفاوتی دارند و اصلا قابل مقایسه نیستند.

به گزارش ایران اکونومیست، ختیک تسابولوف کشتی گیر روسی الاصل تیم صربستان که هم اکنون تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سلیمانی پیگیری می‌کند. وی دارنده مدال طلای وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۴ و مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ختیک تسابولوف در گفت‌وگویی درباره دلیل حضور در ایران، اظهار داشت: شرایط خوبی در ایران برای تمرین کردن مهیا است و شناخت قبلی از مکتب کشتی ایران دارم. برای هرچه بهتر آماده شدن به جهت حضور در رقابت‌های جهانی صربستان در اینجا هستم و در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کشور صربستان در رقابت های جهانی به میدان خواهم رفت.

وی افزود: از نظر فنی کشتی ایران همیشه صاحب سبک بوده است و اینکه کشتی گیران ایرانی می‌توانند در چند دوره کشتی ۶ دقیقه‌ای تا ثانیه آخر دوام بیاورند و نتیجه را به نفع خود عوض کنند نشانگر بالا بودن توانایی بدنی و جسمانی آن‌هاست.

دارنده مدال طلا و نقره کشتی آزاد جهان عنوان کرد: امکانات در ایران به گونه‌ای است که کشتی گیر بدون هیچ نیازی به خارج شدن از اردو می تواند از نظر تغذیه، تمرینی و پزشکی نیازهای خود را برطرف کند و همه چیز در دسترس و ایده آل است.

وی با اشاره به اینکه کشتی ایران و روسیه مکتب متفاوتی دارند و اصلا قابل مقایسه نیستند، گفت: هر کدام از این مکتب‌ها دستاوردهایی در رقابت‌های مختلف داشته‌اند. هر دو کشور صاحب سبک و مطرح در کشتی جهان هستند.

ختیک تسابولوف خاطرنشان کرد: در این مدت نهایت محبت از سوی رئیس فدراسیون، مربیان و کشتی گیران ایرانی به من شده است که واقعا در اینجا احساس غریبه بودن نمی‌کنم. احساسم این است که در خانه خود تمرین می‌کنم و از این بابت از تمامی آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی یادآور شد: به دلیل آشنایی قبلی که با حسن یزدانی داشتم و از طریق وی این موقعیت برایم پیش آمده باید بگویم او یکی از بهترین دوستان من است. به واقع باید بگویم رفتاری که کشتی گیران ایرانی با من داشته‌اند به گونه‌ای بود که سخت است که الان اسم کسی را مشخص و بیان کنم. آرزو داشتم که در روسیه هم مردم همینقدر و مانند مردم ایران به کشتی علاقه داشتند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، فدراسیون کشتی ، صربستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه فدراسیون کشتی صربستان کشتی آزاد جهان کشتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی

در حاشیه مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی از قهرمان جهان و آفای ورزش ایران تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات فینال و رده بندی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی تا دقایقی دیگر در سالن کشتی مجموعه ورزشی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

مسئولان این پیکارها پیش از برگزاری مسابقات فینال پنج وزن دوم از امین میرزازاده قهرمان جهان تجلیل به عمل آوردند. میرزازاده با کسب نشان طلای قهرمانی سال ۲۰۳۲ بلگراد سهمیه المپیک ایران را در وزن ۱۳۰ کیلوگرم قطعی کرد.

شیر بختیاری چهارشنبه شب نیز با رای مردم به عنوان آقای ورزش ایران معرفی شد. در این رای گیری فدراسیون کشتی به عنوان برترین فدراسیون سال ۱۴۰۲ و امیررصا معصومی به عنوان قهرمان فردا انتخاب شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

دیگر خبرها

  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم