Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی پرویزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت ها با حضور آلیش کاران صاحب عنوان سراسر کشور و در وزن های ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم به میزبانی مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار می شود.

وی افزود: در پایان این رقابت ها به نفرات برتر حکم و نشان قهرمانی اهدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویزی با اشاره به نقش میزبانی مسابقات قهرمانی در افزایش انگیزه آلیش کاران استان، گفت: برگزاری این رقابت ها با حضور آلیش کاران صاحب عنوان سراسر کشور، نقش موثری در معرفی نخبگان این رشته در سطوح ملی و بین المللی خواهد داشت.

آغاز مسابقات انتخابی آلیش خراسان شمالی

وی با اشاره به آغاز رقابت های استانی آلیش از امروز(سوم شهریورماه) در بجنورد، بیان کرد: این رقابت ها با حضور ۴۰ آلیش کار از شهرستان های استان در پنج وزن به میزبانی سالن شهید علیدخت در حال برگزاری است.

 دبیر کمیته آلیش خراسان شمالی اضافه کرد: نفرات برتر این مسابقات به رقابت های قهرمانی کشور اعزام می شوند.

بیش از ۱۰۰ آلیش کار استان، زیر نظر هیات ورزشی کشتی خراسان شمالی به شکل ساماندهی شده فعالیت می کنند.  

آلیش در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن بوده و نام نوعی کشتی به نام «کشتی باشال» هم هست که این رشته در کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان دارای ریشه ای کهن است و در ایران نیز در استان های خراسان، گلستان، مازندران، سمنان و چند منطقه دیگر طرفداران بسیاری دارد.

فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین همگن در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

برچسب‌ها بجنورد وزارت ورزش و جوانان خراسان شمالی فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت ورزش و جوانان خراسان شمالی بجنورد وزارت ورزش و جوانان خراسان شمالی فدراسیون کشتی خراسان شمالی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه با حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد. حسین بیژنی کشتی‌گیر وزن ۵۵ کیلوگرم هم‌استانی در این رقابت‌ها توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از کرمان، تهران و خوزستان به فینال مسابقات برسد. وی در فینال علی‌رغم شایستگی فراوان در برابر کشتی‌گیر قدر خوزستان شکست خورد و در جایگاه دوم این مسابقات قرار گرفت. حسین بیژنی در سال ۱۴۰۲ برای اولین‌بار کشتی استان را در مسابقات قهرمانی بزرگسالان فرنگی کشور صاحب یک مدال برنز کرد و همچنین در این مسابقات برای اولین بار ورزش کشتی استان را صاحب یک مدال کرد و افتخار دیگری را برای ورزش استان رقم زد. حسین بیژنی قهرمانی ارتش‌های ایران، نایب قهرمان امید‌های کشور، قهرمان بسیج کشور و نفر سوم بزرگسالان فرنگی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد. وی در باشگاه دانشگاه آزاد دهدشت زیر نظر مربیان پرتلاش خود سجاد جوشن، آرش هادی پور و افتخاری تمرین می کند.

دیگر خبرها

  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین