Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: مشوق‌هایی از محل کمک‌های فنی اعتباری برای جذب سرمایه‌گذار در لرستان لحاظ شود.

بختیار رازانی در نشست صاحبان صنایع لرستان که امروز با حضور مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دهه اوایل انقلاب وقتی سرمایه‌گذاری دولتی بود در لرستان سرمایه‌گذاری نکرد و دلیل آن این بود که لرستان به عنوان استان پشتیبان جنگ بود و سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان‌های مرکزی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۸۴ وقتی که مقام معظم رهبری اصل ۴۴ را بیان فرمودند بخش خصوصی قوی نداشتیم که در لرستان سرمایه‌گذاری کنند، در آن دوران که سرمایه‌گذاری دولتی بود لرستان از این ظرفیت بی‌بهره بود و در حال حاضر قوانین محدودیت ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال پست‌های برق شهرک‌های صنعتی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد، این درحالیست که در سال‌های قبل این پست‌ها توسط وزارت نیرو به صورت رایگان انجام داده الان نوبت به لرستان رسیده می‌گویند مشارکتی انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: با مشارکتی انجام دادن پست‌های برق سهم هر پست برای شرکت شهرک‌ها ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود و نیاز به پنج پست داریم که اعتباری  ۲۵۰ میلیارد تومانی نیاز بوده و ده سال طول می‌کشد که این مهم محقق شود.

رازانی با بیان اینکه راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شود و زیرساخت‌ها برای استان‌های توسعه نیافته نظیر لرستان لحاظ شود، اضافه کرد: در لرستان داریم جبران مافات می‌کنیم که آن هم با مشکلاتی مواجه هستیم  و نمی‌توانیم آن را محقق کنیم در حالیکه استان‌های دیگر مازاد انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ماده ۸۱ قانون الحاق ۲ در استان‌های توسعه یافته انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر در لرستان مشکل آب نداریم بلکه با نبود شبکه و ذخیره آب مشکل داریم، هم‌اکنون ۱۲۰ لیتر ذخیره آب داریم اما برای انتقال آن به شهرک‌ها خرم‌آباد ۳ و ۴ نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد و شرکت شهرک‌های استان این مقدار اعتبار را ندارد که صرف کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنند.

رازانی افزود: با رویکردی که مجلس انقلابی دارد اگر بخواهیم محرومیت‌زدایی کنیم باید تفاوت قائل شویم برای استان‌های محروم در جذب سرمایه‌گذار نسبت به استان‌های توسعه یافته؛ نرخ بهره بانکی در کل کشور یکسان است، ولی دولت و مجلس می‌توانند اعلام کنند که سهم جبرانی از محل کمک‌های فنی اعتباری اجرایی شود.

وی گفت: مشوق‌هایی از محل کمک‌های فنی اعتباری برای جذب سرمایه‌گذار در لرستان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دولت وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی مصطفی طاهری شرکت شهرک های صنعتی لرستان مقام معظم رهبری لرستان انقلاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جذب سرمایه گذار شهرک های صنعتی شرکت شهرک سرمایه گذاری شرکت شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود