Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: یک راهکار ملزم کردن هلدینگ‌ها به سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است، هلدینگ‌ها جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که امکانات آن از هر نظر مهیاست.

سیروس ابراهیمی، در نشست فعالان اقتصادی با رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این جاده‌ای که استان‌ها در آن به رقابت می‌پردازند اگر یکسان باشد همواره کسانی‌که وسیله نقلیه مجهزتری دارند جلوتر خواهند افتاد و هر روز این فاصله بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسی دست ما را از پشت نبسته که در لرستان سرمایه‌گذاری نکنیم، خودمان به دنبال سرمایه‌گذاری نبودیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری و جاده را در اختیار استان‌ها قرار دادن کار مجلس است که می‌توانید این مشکل را با قوانینی که مبتنی با واقعیت‌های جامعه باشد حل کنید.

این مسئول ادامه داد: در بحث منابعی تکلیفی که به بانک‌ها داده می‌شود معمولاً بین دولت و مجلس در وضع برخی قوانین نیست، کل پول سال گذشته بانک‌های لرستان کمتر از ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است که یک پروژه بزرگ را نیز انجام نمی‌دهد و حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان آن در منابع تکلیفی قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بانک‌های ما منابع ندارند، ادامه داد: هنوز بخش زیادی از تسهیلات بانکی کمیته امداد پرداخت نشده است، وقتی این قوانین وضع می‌شود باید راهکاری خارج از منابع بانک‌ها دیده شود، که دست بانک‌ها مقداری باز باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: امسال در بحث تبصره ۱۸ برای هر استان ۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، خواهش می‌کنیم اگر بناست به رشد متوازن برسیم برای استان‌های محروم اعتبارات ویژه‌ای در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: در توزیع، مقدار و نحوه پرداخت تبصره ۱۸ مجلس قوانینی پایین تبصره‌ها بگذارد برای استان‌هایی که کمتر برخوردار هستند.

ابراهیمی افزود: قوانینی برای استان‌های مرزی داریم که تسهیلات مناسبی را برای آن‌ها دیدند ما را نیز باید اینگونه ببینند، لرستان به هیچ عنوان نمی‌تواند تبصره هجدهی که ذوب‌آهن و پتروشیمی اراک جذب می‌کنند، جذب کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: یک روزی ارز ۷۰۰۰ تومانی در کشور داده می‌شد که ما سرمایه‌گذاری نکردیم، الان باید راهکاری پیدا شود.

وی بیان کرد: یک راهکار ملزم کردن هلدینگ‌ها به سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است، هلدینگ‌ها جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که امکانات آن از هر نظر مهیاست، در قوانین این باید دیده شود.

وی بیان کرد: با توجه به بدهی ارزی واحدهای صنعتی از محل منابع ذخیره ارزی و موضوع ماده ۲۰ قانون حداقل باید تعدادی از استان‌های محروم بتواند احیا شود، این وضعیت خیلی از واحدها را به سمت تعطیلی می‌برد.

ابراهیمی افزود: ما در شرایط متعادلی منابع ارزی را به واحدهای صنعتی ندادیم که بتواند با رشد اقتصادی منطقی این منابع را بکار بگیرد، تورم و تحریم‌های مضاعف، محدودیت‌های صادراتی و وارداتی همه باعث شده‌اند صنایع ما با مشکل روبرو شوند، اگر موضوع ماده ۲۰ مجدداً احیا شود می‌تواند به کمک مناطق محروم بیاید، اگر در کل کشور مقدور نیست به استان‌های نیازمند و کمتر توسعه یافته تعلق یابد.

ابراهیمی با شاره به هزینه خروج صنایع از ماده ۱۴۱ و اعلام ورشکستگی، عنوان کرد: هفت درصدی که برای اعلام ورشکستگی می‌گیرند مبلغ بالایی است که با توجه به وضعیت اقتصادی استان‌ها تعیین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: علی‌الرغم تفویض اختیار کارگروه‌های تسهیل استان‌ها، تعدادی از این مصوبات توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود.

وی افزود: در رابطه با تملک واحدها انگار به بانک‌ها گفتند تا قیام قیامت بگذارید مزایده هرکس که آمد بدهید، بحث دیگر جانشینی بانک‌هاست، دولت گفته بانک‌ها جانشین شوند و تولید کنند اما برعکس شده، بانک‌ها جانشین می‌شوند و واحد صنعتی و تولیدی متوقف می‌شود و مکان آن به جای حیوانات تبدیل می‌شود و از طریق دیوان عدالت اداری ابطال می‌کند و دعوی به سرانجام نمی‌رسد.

ابراهیمی افزود: اولویت دادن به استان‌های کمتر برخوردار برای استفاده از ظرفیت‌های نفت و گاز برای صنایع پایین دست مهم‌ است، یکی از منابع ما نفت و گاز است و می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیروس ابراهیمی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان سرمایه گذاری هلدینگ ها استان ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ با هدف تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های متعمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان مودی ملزم به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان نیست.

دیگر خبرها

  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است