Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در اولین نشست شورای فضای مجازی که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: بر اهمیت فضای مجازی در زندگی امروز همه آگاهی لازم را داشته و واقف هستند، اما نبود چارچوب و قوانین و مقررات صحیح در این حوزه، فرصت های فضای مجازی را به تهدید جدی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بارها تاکید داشتند، امروزه بیشترین آسیب های اجتماعی نشات گرفته از فضای بی در و پیکر مجازی است و به واقع زنگ خطر این فضای افسارگسیخته به صدا درآمده است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: امروزه ارتکاب جرم در فضای مجازی بسیار آسان تر از فضای حقیقی است و متاسفانه تبعات اجتماعی جرائم فضای مجازی به خاطر بدون مرز بودن، گستره وسیع تری را تحت الشعاع قرار می دهد و آسیب های آن برای جامعه جبران ناپذیرتر است.

شعبانی همچنین تصریح کرد: تمامی جرائم فضای حقیقی در فضای مجازی واقع می شود و کنترلی نیز نسبت به آنها نیست و مجرمان در امنیت کامل به اعمال مجرمانه خود مشغول هستند و واقعاً این عدم نظارت بر فضای مجازی جای گلایه و تاسف دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون بخشنامه ها، آیین نامه ها و دستورالعمل های متعددی برای فضای مجازی تهیه و تدوین شده است، اما در عمل شاهد اقدامی اثرگذار نیستیم و همچنان این فضا به صورت یله و رها فعال است.

وی اذعان کرد: بحمداالله در استان برخی اقدامات در دستور کار قرار دارد و تلاشمان بر این است که آسیب های فضایی مجازی در استان به حداقل برسد، اما بدون اقدام کلان اقدامات ما نیز اثرگذاری لازم را شاید نداشته باشد ولی ما از هیچ کوششی در این شورا دریغ نخواهیم کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها روزانه 250 میلیون محتوا در فضای مجازی منتشر می شود که از این میزان 5 درصد و به عبارتی حدود 13 میلیون محتوای مجرمانه به صورت روزانه تولید می شود و این سوال مطرح است که آیا با توجه به این میزان کنترل روی این محتوای مجرمانه وجود دارد؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فضای مجازی دادگستری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ذبیحی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نگاه به حوزه توزیع تغییر کرده است، افزود: این تغییر نگاه به واسطه وضعیت ناترازی ناشی از بد مصرفی به دست آمد.

وی این وضعیت ناترازی را فرصتی مغتنم برای توزیع دانست و اظهار کرد: همین امر باعث شد تا نگاه خود را به این حوزه تغییر داده و نسبت به ایجاد تغییر در مدل‌ها و قوانین گام‌های بلندی برداریم که همین امر موجبات تبدیل شدن تهدید به فرصت را فراهم آورد.

این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه امروز شبکه توزیع نیروی برق همانند گذشته نمی‌تواند به صورت سنتی مدیریت شده و به همین خاطر نیازمند گذر از این مدل و حرکت به سمت هوشمندسازی در این عرصه هستیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه توزیع برق بر اساس مدل جدید (هوشمندسازی) انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی در این حوزه، تمرکز بر مشارکت مردم بوده و این امر باعث افزایش تاب‌آوری شبکه خواهد شد.

ذبیحی با تاکید بر اینکه ضامن موفقیت در حوزه مدیریت انرژی، مشارکت و همراهی مشترکان است، عنوان کرد: در همین راستا پویشی در راستای جلب مشارکت مشترکان شبکه توزیع برق راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094240

دیگر خبرها

  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد