Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مرتضی ضرابی روز پنجشنبه در سمینار سلول‌های بنیادی پتانسیل‌ها و چشم‌انداز در بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک، افزود: این محصولات شامل خون بندناف، پرده جنینی و سرم خون بندناف را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: برای کمک به چرخه درمان پنج یا ۶ محصول از ضمایم زایمانی تهیه شده و در چندماه آینده در مجموعه پارک علم و فناوری پردیس تهران مورده بهره برداری قرار می گیرد تا این ضمایم به عنوان زباله دور ریخته نشود و متمرکز در تهران ذخیره سازی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: ایجاد پالایشگاه محصولات زایمانی از جمله اقدامات مرکز رویان کشور است که بعد از تولد نوزدان علاوه بر ذخیره خون بندناف ضماییم زایمانی دیگر که از رحم خارج می‌شود به عنوان زباله بیولوژیکی دور ریخته نشود.

دکتر ضرابی افزود: از پرده جنینی برای درمان زخم پای بیماران دیابتی، جراحی قرنیه و سوختگی‌ها می توان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: از سرم خون بند ناف که از دیگر ضمایم زایمانی محسوب می‌شود نیز به عنوان محلول محیط کشت قابل استفاده است.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: همچنین طرح «پاپ دندان» در کشور اجرا خواهد شد تا در این طرح از سلول‌های بنیادی ریشه دندان عقل در درمان بیماری‌ها بهره گرفت.

هر نمونه خون بند ناف را می توان ۲۵ سال ذخیره کرد

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: هر خانواده‌ای که تصمیم به ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد خود را داشته باشد می‌تواند با پرداخت هزینه تا ۲۵ سال از این ظرفیت در صورت نیاز استفاده کند.

دکتر ضرابی افزود: نگهداری خون بندناف در بانک خون بندناف عمومی، رایگان انجام می‌شود اما در بانک خون بندناف خصوصی، خانواده ها باید هزینه اولیه به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و هر سال سه  میلیون ریال را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: برای کمک به خانواده‌ها، هزینه‌های نگهداری اولیه و سالانه به صورت تقسط و یا با استفاده از تسهیلات بانکی قابل پرداخت است.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: کسانی می‌توانند از خون بندناف در بانک‌های عمومی استفاده کنند که از تطبیق ژنتیکی برخوردار باشند درغیر این صورت امکان پیوند ممکن نیست.

دکتر ضرابی با بیان اینکه از خون بندناف در پیوند و عمل‌های جراحی استفاده می‌شود، افزود: تعداد مرکز پیوند در کشور کم است و این درحالی است که سالانه چهار هزار پیوند باید انجام شود، چون مراکز جوابگو نیست و این آمار به یک هزار پیوند درسال رسیده است.

وی اظهار داشت: هر پیوند در ایران در بهترین شرایط ۷۵ درصد موفق آمیز انجام می‌شود که در سطح جهانی این موفقیت ۷۰ درصد برآورد شده است که ایران از نظر موفقیت در این مهم جایگاه بالایی دارد.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: پیوند سلول‌های بنیادی در ایران با کمک دولت و بیمه ها به شکل رایگان انجام می‌شود اما همین پیوند در خارج از کشور ۴۰۰ هزار دلار هزینه دارد و در صورت وارد کردن سلول بنیادی از خارج باید ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار ارز از کشور خارج شود.

دانش خون بندناف در ایران بومی شده است

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: دانش خون بندناف در ایران بومی‌سازی شده و اکنون کشورهای همسایه درخواست بانک خون بندناف دارند و درحال انعقاد تفاهمنامه با این کشورها هستیم.

دکتر ضرابی افزود: ایران در سطح منطقه بزرگترین ظرفیت بانک خون سلول‌های بنیادی را دارد و دانش بومی این مهم در کشور محقق شده است.

وی اظهار داشت: در آینده دور از انتظار نخواهد بود که پزشکی سلول درمانی، مکمل دارودرمانی به عنوان جایگزن در حوزه بهداشت و درمان مطرح شود.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: در طرح تحقیقاتی فلج مغزی که بر روی ۱۲۰ کودک ۴تا۱۴ ساله انجام شد از سلول‌های بنیادی برای کودکانی که مشکل بلع، بینایی، حرکتی داشتند سه تا ۷ بار تزریق سلولی در نخاع استفاده شد.

دکتر ضرابی افزود: فاز دوم این طرح انجام شده و نتایج آن در حال تکمیل است و با توجه به تاثیر خوب، سال آینده استفاده از سلول‌های خون بندناف برای بچه‌های مبتلا به فلج اطفال به عنوان روش درمانی ارایه خواهد شد.

وی اظهار داشت: استفاده از این شیوه موجب شده تا کودکانی که قدرت حرکت نداشتند بتوانند حرکت کنند و کودکانی که توان تکلم و بلعیدن نداشتند نیز بتوانند کلمه ادا کنند و خوراکی بخورند.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: اکنون ۹۰۰ مطالعه کارآزمایی بالینی برای بیماران دیابتی نوع یک و فلج مغزی در حال انجام است.

دکتر ضرابی افزود: اکنون در بانک عمومی خون بندناف کشور ۸۰۰ هزار نمونه ذخیره شده و در بخش خصوصی نیز هفت میلیون نمونه در۲۵۰ بانک خونی نگهداری می‌شود.

وی توضیح داد: بانک خون عمومی کشور در بیمارستان شریعتی تهران و سازمان انتقال خون ایران مستقر است که در این مرکز ۱۰ هزار نمونه ذخیره شده است.

وی اظهار داشت: در بانک خصوصی ویژه رویان نیز ۱۸۰ هزار نمونه خون بندناف نگهداری می‌شود که بزرگترین مرکز نگهداری سلولهای بنیادی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: ذخیره سازی ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف امسال با هدف استفاده بهینه در شرایط درمانی در مرکز رویان هدف‌گذاری شده است.

دکتر ضرابی افزود: ۷۰ درصد بیمارانی که نیاز به سلول‌های بنیادی خون بندناف هستند موفق به تهیه نمی‌شوند که با وجود بانک سلول‌های بنیادی این نیاز بیماران کمتر از چند روز تهیه می‌شود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی بیمارستان سینا اراک نیز گفت: بررسی در حوزه سلول‌های بنیادی در سال‌های اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته ولی همچنان گوشه هایی از آن ناشناخته مانده است.

دکتر مرتضی صدیقی افزود: از سال‌های گذشته ذخیره خون بندناف برای استفاده از سلولهای بنیادی مطرح شده و خانواده‌ها به ذخیره این محصول درمانی تشویق می‌شوند.

وی اظهار داشت: لازم است برای تشویق بیشتر مردم و خانوادها، پزشکان و کادردرمان به نتایج استفاده از خون بندناف توجیه شوند و بهترین تبلیغ کننده برای این فرآیند باشند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک گفت: نتایج کارآزمایی بالینی استفاده از خون بندناف باید صادقانه بیان شود تا مردم اعتماد کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی ریاست گروه بانک خون بندناف زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی زایمان سلول های بنیادی خون بندناف خون بندناف خون بند ناف هزار نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل

بنیاد ملی نخبگان از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌های حل مسئله ادامه مسیر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، میز هم‌اندیشی و تبادل دانش و فناوری با موضوع امنیت غذایی (کشاورزی) جهت به‌کارگیری ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل به همت بنیاد ملی نخبگان تشکیل می‌شود.

احصای نظام مسائل کشور حول چالش‌های امنیت غذایی (کشاورزی) و بررسی گلوگاه‌های آن، تبدیل مسئله کلان به مسائل خرد و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور برای ایفای نقش در لایه‌های حکمرانی، ساختاری و لایه‌های علمی و فناوری از اهداف تشکیل این میز است که جهت بهره‌مندی گسترده از ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل در بستر فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

در ادامه، تعمیق موضوع، جمع‌بندی و تشخیص اولویت‌ها و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و با حضور اعضای میز هم‌اندیشی دنبال می‌شود.

همچنین بنیاد ملی نخبگان در راستای تشکیل هسته‌های حل مساله و اجرایی‌سازی، از راهکارهای استخراج شده حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌ها ادامه مسیر می‌دهند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، فراخوان عمومی برای تشکیل میزهای تخصصی حول موضوعات آب، ناترازی انرژی، بانک، اصلاحات ارزی، قیمت‌گذاری کالا با هدف تحقق پیشرانی نخبگان در پیشرفت کشور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir و دفتر امور بین‌الملل به آدرس international.bmn.ir به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی