Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه دستور به‌روز رسانی برنامه‌های عملیاتی ارتش برای پاسخ به تهدیدات اتمی و موشکی فزاینده کره شمالی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در اولین بازدید خود از یک پناهگاه نظامی در شهر «سئول» که به عنوان یک پست فرماندهی در صورت وقوع جنگ عمل می‌کند، دستورالعمل‌هایی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدید همزمان با آغاز روز دوشنبه رزمایش های نظامی نیروهای مسلح کره جنوبی و ایالات متحده که بزرگترین رزمایش در سال های اخیر بوده ، صورت گرفت. یون تاکید کرد که رزمایش‌های امسال تحت یک سناریوی تغییر یافته انجام شد و برنامه‌های عملیاتی منعکس‌کننده تهدیدات در حال تحول کره شمالی است.

یون در این دیدار به فرماندهان نظامی گفت: «ما باید فوراً اقداماتی را برای تضمین جان و مال مردم از جمله به‌روزرسانی برنامه‌های عملیاتی علیه تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی که در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند، آماده کنیم.»

 یک نشریه دولتی کره شمالی روز دوشنبه از برگزاری رزمایش بین کره جنوبی و آمریکا به شدت انتقاد کرد و آن را تنش زا خواند. «ریومیونگ»، از رسانه‌های نزدیک به دولت کره شمالی روز دوشنبه در تحلیلی دولت «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی را به دلیل پیشبرد آنچه که آن را تمرین جنگ خواند، مورد انتقاد قرار داد.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی و آمریکا پس از چند سال کاهش یا توقف رزمایش‌های مشترک، دور جدیدی از تمرینات نظامی را شروع ‌کردند.

ریومیونگ هشدار داد که این وضعیت اغتشاش ناشی از رویارویی شبه جزیره کره را که از قبل ناآرام بود در آستانه جنگ خواهد برد و سئول و واشنگتن را به دست داشتن در یک تحریک نظامی و تشدید تنش متهم کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش اعلام سیاست‌های خود آورده که  قصد دارد رزمایش ترکیبی مشترک را با آمریکا را از سرگیرد.

آمریکا و کره جنوبی همچنین رزمایش‌هایی شامل استفاده از ناو‌های هواپیمابر و کشتی‌های آبی خاکی برگزار خواهند کرد و به جای شبیه‌سازی رزمایش‌ها که طی سال‌های اخیر انجام می‌شد، به اجرای تمرینات میدانی و اجرای سناریوهای جنگ برمی‌گردند.

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول در حالی رو به افزایش گذاشته که پیشتر نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل هشدار داد هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتش کره جنوبی کره شمالی رزمایش سئول رئیس جمهور کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل