Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:48:56 GMT

حقابه گرمی از سد عمارت باید محقق شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۹۷۱۲

حقابه گرمی از سد عمارت باید محقق شود

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان گرمی با حضور استاندار اردبیل همزمان با هفته دولت اظهار کرد: تأمین آب شرب شهرها و روستاها مطالبه به حق مردم گرمی است که با در نظر گرفتن افق ۱۰ ساله ما سعی می‌کنیم تا تأمین آب شرب و صنعت گرمی را از سد عمارت لحاظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان منابع در این زمینه نیاز است تا ما برای ۱۰ سال آینده آب شرب و صنعت گرمی را از سد عمارت تأمین کنیم تا هیچ‌گونه وابستگی به سد ارس نداشته باشیم.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل آب روستاها نیز از محل تنش آبی ۴۲ میلیارد تومان منابع برای بخش موران در نظر گرفتیم تا با ارتقای تصفیه‌خانه و تقویت ورودی آب از ارس، برای ۶۲ روستای این منطقه آبرسانی را انجام دهیم.

اسماعیلی افزود: در صورت تکمیل راه آهن آستارا و جلفا، اجرای راه آهن اردبیل به مغان توجیه اقتصادی نخواهد داشت و از استاندار انتظار داریم نسبت به تسریع عملیات اجرایی این پروژه اقدام کند و نمایندگان هم برای تأمین اعتبارات ملی این پروژه تلاش خواهند کرد.

وی خواستار تحقق حقابه و پایاب لازم از سد عمارت برای مردم گرمی شد و خاطرنشان کرد: معبر مرزی گرمی که با توجه به شعار آیت‌الله رئیسی مبنی بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مرزی، باید پیگیری شود و در مسیری که قانون اجازه می‌دهد و مورد موافقت کشور همسایه هست، ایجاد شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه راه‌های مواصلاتی گرمی با همراهی استانداری گام‌های خوبی برداشته‌ایم، اضافه کرد: باید نقدها از دولت منصفانه باشد و به قول مقام معظم رهبری هر کس در میدان دشمن حرکت کند، خیانت کرده است.

در این مراسم فرماندار شهرستان گرمی نیز از تسریع روند صدور مجوز سرمایه‌گذاری در شهرستان خبر داد و بیان کرد: مجوز کارخانه تولید ظروف پلاستیکی ظرف سه روز صادر شده است.

حسین مولایی خواستار تأمین اعتبار راه بخش موران، تسریع عملیات اجرایی محور گرمی به اردبیل تسریع عملیات مجتمع آبرسانی موران و آغاز عملیات آسفالت دور دریاچه گیلارلو شد.

کد خبر 5572733

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حقابه شهرستان گرمی ولی اسماعیلی پروژه های اقتصادی پروژه های عمرانی تامین آب شرب هفته دولت نماینده مردم گرمی در مجلس تصفیه خانه آبرسانی راه آهن اعتبارات مقام معظم رهبری سرمایه گذاری هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین شیوع کرونا دولت سیزدهم خراسان رضوی ایلام سد عمارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده با اشاره به تأمین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری گفت: در سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب، رهاسازی‌شده است.

سعید شهند، با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی، گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم.

شهند اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان شهرستان تأمین خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه