Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:03:59 GMT

بیش از ۹۰۰ کشته در سیل اخیر پاکستان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۹۷۴۷

بیش از ۹۰۰ کشته در سیل اخیر پاکستان

به گزارش سی ان ان، شیری رحمان، وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان در حالی که این کشور درخواست کمک بین المللی کرده است، به این خبرگزاری گفت که حداقل ۹۰۳ نفر در تابستان امسال در پاکستان بر اثر باران‌های شدید و سیل جان خود را از دست داده اند، زیرا این کشور شاهد هشتمین دوره باران‌های موسمی خود است.

او در نشست مطبوعاتی اخیر خود اعلام کرد: بارندگی‌های فصلی در مناطق مختلف پاکستان طی هفته جاری ادامه خواهد داشت و این موضوع می‌تواند باعث گسترش دامنه سیل و خسارات‌های آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه بارندگی‌های فصلی و سیل همچنان در مناطق مختلف پاکستان به ویژه ایالت سند و بلوچستان ادامه دارد، «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند گفت: بیش از ۴۹۵ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر پاکستان خسارت دیده اند و تخمین زده می‌شود نزدیک به ۱۰ میلیون نفر آواره شده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان مدیریت بحران پاکستان سیل و حوادث ناشی از بارندگی دو ماه گذشته پاکستان دستکم ۹۰۰ کشته و بیش از ۱۳۰۰ مجروح بر جای گذاشته است و این درحالی است که رسانه‌های محلی این آمار را بیش از هزار نفر قربانی اعلام می‌کنند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند بیش از­­۲۱۰۰ کیلومتر مسیر ارتباطی و جاده‌ای در ایالت سند پاکستان­ از بین رفته است­­.

به گزارش این رسانه ها­­، قطع ارتباط سایر ایالت‌ها با مناطق سیل زده مشکلات زیادی را در عملیات‌های امدادی­ به وجود آورده است، گفته می‌شود بیش از ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی قابل کشت ایالت سند نیز زیر آب رفته است.

گزارش‌ها از کمک مالی اتحاد اروپا به اداره مدیریت بحران ملی پاکستان حکایت دارد و همزمان دولت پاکستان نیز ­برنامه‌ای­ را برای جمع آوری کمک به سیل زدگان در داخل کشور و همچنین ارتباط با نهاد‌های بین المللی برای دریافت کمک‌های مالی آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل در پاکستان حوادث طبیعی ایالت سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافقات و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا بیان کرد که اشتیاق گسترده عمومی در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی همچنین نوشت: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی( مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی در هفتۀ جاری به پاکستان و سریلانکا سفر کرد.

مقامات عالی دولت سیزدهم در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده بودند که احیای سیاست همسایگی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای را دنبال خواهند کرد و تحکیم روابط با کشورهای مجاور را کنار تعامل با سایر کشورهای جهان را در برنامه قرار می‌دهند.

طبق اعلام مسئولان دولتی آمار تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با اکثر کشورهای منطقه در این‌ مدت رشد چشمگیری داشته است و در این‌ زمینه توافقات و اسناد همکاری متعددی توسط مسئولان مختلف در سفرها و دیدارهای دو و چند جانبه به امضا رسیده است و پیگیری می‌شود.

بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسیرئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز