Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:26:08 GMT

فوت یک بیمار در اثر تب کریمه کنگو در بهبهان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۰۳۷

فوت یک بیمار در اثر تب کریمه کنگو در بهبهان

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از فوت یک بیمار ۳۸ ساله بهبهانی در اثر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

دکتر رمضان احدی با اعلام این خبر گفت: روز ۲۸ مردادماه بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) به بیمارستان اصلی شهرستان بهبهان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کرد و از ابتلای خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا اقدامات لازم برای بند آمدن خون توسط پرسنل بیمارستان انجام و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، وی با اشاره به برگشت دوباره بیمار به بیمارستان گفت: علیرغم درمان انجام شده، بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ شدن و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد که پس از انجام اقدامات اولیه بیمار برای ادامه درمان به اهواز اعزام شد.

احدی با اعلام خبر فوت بیمار گفت: متاسفانه بیمار علیرغم دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان، در روز اول شهریورماه در اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت کرد.

وی با اشاره به اقدامات فوری جهت بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار گفت: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیماریابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن تشریح علائم این بیماری گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ها است و متأسفانه این بیماری علائم مشهودی در دام‌ها نداشته اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش در هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در پایان با اشاره به تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری در روز ۲ شهریورماه در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولین مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان تب کریمه کنگو تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانشکده علوم پزشکی بهبهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید

 دکتر علی ضامن صالحی فرد با گرامیداشت روز جهانی مالاریا اظهارداشت: امسال  روز جهانی مالاریا با شعار "پیاده سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا" نامگذاری شده است.

وی درخصوص اقدامات حذف مالاریا و جلب مشارکت عمومی برای دستیابی به آن گفت: بیش از شش دهه است که تلاشگران حوزه سلامت با ایثار و جانفشانی در دورترین و صعب العبور‌ترین مناطق کشور با کمترین تجهیزات وامکانات رفاهی در حال مبارزه با بیماری مالاریا هستند.

وی اضافه کرد: پیامد این مجاهدت و زحمات شبانه روزی، کاهش میلیونی موارد مالاریا در طول دهه‌های گذشته به تعداد کمتر از ۱۰ هزار مورد وارده یا انتقال از وارده در سال گذشته در کشور شده است.

 معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال بختیاری خاطرنشان کرد: پارسال ۱۷ مورد ابتلا به بیماری مالاریا در استان چهارمحال بختیاری شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

آیا رنگ‌ها می‌توانند انسان را خوشحال یا افسرده کنند؟

وی افزود: پارسال هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری مالاریا در استان و کشور گزارش نشده است و این شاخص یک دستاورد بی نهایت ارزشمند و مهم بوده که نتیجه برنامه ریزی مبتنی بر دانش و تجارب جهانی می‌باشد.
 
دکتر صالحی فرد ادامه داد: بدون شک کسب این موفقیت‌ها جز در سایه بکار گیری تجربیات علمی و عملی همکاران ستادی و نیرو‌های اجرایی محیطی حوزه سلامت، همکاری‌های موثر درون بخشی و برون بخشی داخلی وبین المللی در راستای تقویت همه جانبه نظام مراقبت بیماری، تامین و گسترش زیرساخت‌های لازم و در راس آن همکاری و همراهی هموطنان میسر نبود.

وی گفت: در راستای برنامه حذف بیماری مالاریا تدوین استراتژی‌های نوین و فعالیت‌های برنامه ریزی شده هوشمند وصحیح، جهت بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در راه رسیدن به این هدف حائز اهمیت فراوان است، چرا که برداشتن گام‌های آخر برنامه حذف مالاریا درکشور بسی سخت‌تر از اقدامات موثر و ارزشمند انجام شده در سال‌های گذشته می‌باشد.

صالحی فرد با اشاره به چالش‌های پیش روی برنامه حذف مالاریا و جلوگیری از بازگشت مجدد آن خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی به نفع گسترش و بهبود شرایط حضور ناقل بیماری، از جمله بارش‌های شدید باران در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور و تبادلات جمعیتی فراوان با این مناطق؛ تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان و محدودیت در تامین لوازم و تجهیزات مناسب جهت کنترل ناقل بیماری، کم شدن حساسیت پزشکان و کارکنان بهداشتی درمانی با توجه به کاهش اخیر بروز بیماری و در نتیجه آن تاخیر در کشف بیماران و به تبع آن، درمان بیماران؛ بروز موارد شدید بیماری با توجه به کاهش شیوع، مقاومت‌های دارویی انگل و مقاومت به برخی سموم و آفت کش‌ها در ناقل بیماری از مهمترین چالش‌های پیشرو برای حذف این بیماری است.

صالحی فرد در پایان توصیه کرد: کسانی که سابقه مسافرت به استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کشور‌های همسایه از جمله پاکستان و افغانستان را داشته و دارای علائم تب و لرز می‌باشند به منظور شناسایی هرچه سریعتر بیماری و درمان آن باید به مراکز خدمات جامع سلامت؛ پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت نزدیک محل زندگی مراجعه نمایند.

گفتنی است: مالاریا (Malaria) یک بیماری انگلی است. دسته‌ای از انگل‌های تک‌یاخته به نام پلاسمودیوم به وسیله نیش پشهٔ آنوفل ماده عامل انتقال بیماری به انسان هستند. نخست، تصور می‌شد که عامل مالاریا پشهٔ آنوفل است؛ اما پشهٔ آنوفل تنها ناقل است و عامل را منتقل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر