Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است که از نمایشگاه‌هایی در این حوزه (نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، مجسمه و...) بهره‌مند شوند، در نخستین هفته شهریور نمایشگاه‌های همچون کشتی نوح، هنر نزدیک‌تر از همیشه، رویای کودکی من، از تاریکی به روشنی، تن‌های پنهان، نذر گذر، مهار نافرجام، جهان پهلوان،  نقش و هنر و این کهن دیار افتتاح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری میزبان نمایشگاه‌هایی با موضوع این ماه و واقعه عاشورا هستند. بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری نیز میزبان نمایشگاه‌هایی از ماه‌های گذشته و فصل بهار هستند.

نمایش «دلدادگی»  

نمایشگاه آثار نگارگری عاشورایی با عنوان دلدادگی به مناسبت ایام محرم حسینی،  ۳۱ مرداد تا ۱۲ شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه برپاست، این نمایشگاه ترکیبی از آثار مستخرج از آرشیو گنجینه حوزه هنری و آثاری از هنرمندان نگارگر و نقاش است.

در نمایشگاه دلدادگی،  ۴۵ اثر نگارگری از حسین عصمتی، مینا صدری، مهدی فرخی، مرتضی حسینی پورشاندیز، فاطمه منظوری، خشایار قاضی‌زاده، جمشید سرحدی، مرحوم پرویز اسکندرپور خرمی، امیرحسین آقامیری، سارا آقامیری، احمدرضا رحیمی و حسین حبیبی به نمایش گذاشته شده است.

«شرح شیدایی» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه گروهی عکس شرح شیدایی منتخبی از آثار دومین مسابقه سوگواره عکس عاشورا به مناسبت ایام محرم و شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله ‌الحسین(ع) در موزه عکسخانه شهر برپاست. ۲۸ قطعه عکس از ۲۱ هنرمند؛ امیرعلی جوادیان، محمود عبدالحسینی، مهدی سروری، سامان دزیانیان، رضا رمضانپور مفرد، پویان شادپور، سیدحسن موسوی، مجتبی کوچکی، حمید سعیدی، محمود علی‌اکبر، مجید محرابی، محسن روغنی، محمدعلی صباغی، پیام برازجانی، مهدی قاسمی، فریدون کوچکی، سیداسد رجبی، یلدا معیری، مسعود سلیمانی سپهر، نادر داوودی و ناصر عظیمی در این نمایشگاه ارایه شده است که از زوایای مختلف به مقوله‌ محرم و عاشورا پرداخته‌اند.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه شرح شیدایی می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تا ۲۴ شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۴۰ و پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند.

«کشتی نوح» در گالری دستان

نمایشگاه آثار نقاشی نیکی فلاح‌پور با عنوان کشتی نوح، چهارم شهریور تا یکم مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ دایر است.

«جستار-جستجو» در ایکس هما

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان جستار-جستجو، چهارم تا ۳۱ شهریور به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹، جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

نمایش آثار نازیلا مقدم

نمایشگاه آثار نقاشی نازیلا مقدم،  چهارم تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

«صرف مکان حاضر» در شیدایی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان صرف مکان حاضر با نمایش آثار پریسیما بهرامی، رامین حفیظی، فروز زارعی، سارا ساسانی، مهسا طریقت‌پناه، نازلی عباس‌پور، پریا فرخی، ملاحت محب‌خواه با گردآوری صدف کیانی،  چهارم تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک برپاست.

«دونده»، «بیشتر چیزها واقعی نیستند» و «سه دیگر» در سو

نمایشگاه‌های آثار نقاشی محمد رامشه با عنوان دونده، آثار حجم پانیذ سهرابی با عنوان بیشتر چیزها واقعی نیستند و نمایشگاه انفرادی کیخسرو غار با عنوان سه دیگر، چهارم تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

«انباشته گی»  در +٢

نمایشگاه آثار نقاشی فریبا بروفر و نسرین ملک‌ثابت با عنوان انباشته گی، چهارم تا ۲۵ شهریور به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست.

«هنر نزدیک‌تر از همیشه»  

هنر نزدیک‌تر از همیشه نمایشگاه گروهی نقاشی منهای ۵۰ میلیون با نمایش آثاری از هنرمندان همچون احمد اسفندیاری، هانیبال الخاص، پروانه اعتمادی، فریدون آو، صادق تبریزی، بهزاد شیشه‌گران، اردشیر محصص، منوچهر معتبر، محسن فولادپور، آرمان یعقوب‌پور، آناهیتا ابوترابی و علی سلطانی،  چهارم تا ۱۸ شهریور همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر شماره ۱۴۲ برپاست.

«سکوت و تماشا مادر اندیشه‌هایند...»

نمایشگاه آثار نقاشی مریم بهمن با عنوان سکوت و تماشا مادر اندیشه‌هایند...، چهارم تا ۱۸ شهریور به جز دوشنبه‌ها (شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

«رویای کودکی من» در برج آزادی

سومین نمایشگاه نقاشی رویای کودکی من با همکاری گروه هنری ژامک،  چهارم تا ۱۸ شهریور همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ در تالار آیینه برج آزادی برگزار می‌شود. این نمایشگاه با مدیریت و سرپرستی لیلا زمانی بر آن است تا با رجوعی به آغاز خویشتن‌ها، نقش و تاثیر عالم خیال در خلق، آثار هنری را بازشناسی کند، این رویداد هنری با حضور ۱۸ تن از اساتید هنرهای تجسمی و ۵۵ تن از هنرمندان با ۱۲۰ تابلوی نقاشی، آثار حجم، مجسمه و عروسک نمایشی چهارم شهریور ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود.

«بار + -» در گلستان

آثار حجم ستاره ادیبی در نمایشگاهی با عنوان بار + -،  چهارم تا ۱۶ شهریور به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست. همچنین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با نمایش یکصد اثر از یکصد هنرمند، هفتم مرداد تا نهم شهریور به صورت آنلاین در این گالری به نشانی http://www.golestangallery.com/ برپاست.

«چشم‌اندازهایی علیه فراموشی شماره چهل یکم از ۴۱» و «تن‌های پنهان»

نمایشگاه‌ آثار عکس فروغ تاج با عنوان چشم‌اندازهایی علیه فراموشی شماره چهل یکم از ۴۱ و ،  چهارم تا ۱۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ دایر است، همچنین نمایشگاه آثار عکس هنگامه حسینی با عنوان تن‌های پنهان در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «نذر گذر»

نمایشگاه آثار عکس لیلا صبوری با عنوان نذر گذر، چهارم تا ۱۵ شهریور به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج دایر است.

«مهار نافرجام» در عصر

نمایشگاه آثار نقاشی مه‌ناز حسن‌پور با عنوان مهار نافرجام،  چهارم تا ۱۴ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«از تاریکی به روشنی» در ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی اکرم سرتختی و آثار حجم‌ حمید رحیمی بافرانی با نام از تاریکی به روشنی، چهارم تا ۱۵ شهریور هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

«دفتر مشق» در گالری والی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان دفتر مشق با آثاری از سمیرا البرز کوه، نازنین بهزادی، شیوه تبار، فائزه خان محمدی، مجتبی روحانی، رایحه سجادیان، نرگس فراهانی، بهروز مسلمی و فرشته همتی دیارجان با گردآوری بهنام کامرانی و با همکاری گالری وصال شیرازی از چهارم تا پانزدهم شهریور به جز شنبه‌ها (یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و روز افتتاح از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

«کالبد» در گالری ژاله

مجموعه‌ای از آثار نقاشی وحیده قنبری با عنوان کالبد،  چهارم تا ۱۴ شهریور هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست. این مجموعه تلاشی برای نشان دادن پریشانی درونی انسان امروز است.

۳ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران

گالری‌های استاد میرمیران، پاییز و زمستان خانه‌ هنرمندان ایران از چهارم شهریور ساعت ۱۷ میزبان سه نمایشگاه تجسمی می‌شوند. نمایشگاه‌های نقاشی افسانه غفوری با عنوان ستاره افتاده شامل ۲۴ اثر در گالری پاییز برپا می‌شود،  آثار این نمایشگاه در اواخر سال ۱۳۹۸ متاثر از فراگیری کرونا با تکنیک رنگ و روغن و اکریلیک خلق شده است و موضوعات مختلفی را دربرمی‌گیرد.  

نمایشگاه نقاشی موسی ربانی با عنوان آنجا بودن که شامل ۴۰ تابلو است، در گالری استاد میرمیران برپا می‌شود. این آثار که با استفاده از ماژیک و مدادرنگی شکل گرفته‌اند، فضای ذهنی انسان‌ها و طبیعت را به نمایش می‌گذارند.

همچنین گالری زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه عکس یاسمین سرابی‌مقدم با عنوان در آستانه به کوشش آیدن باقری است، علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه‌ها می‌توانند تا ۱۴ شهریور به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به خانه‌ هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

«نمایش دو نفره» و «مستوری»

آثار نقاشی سوگل احدی و نسیم شجاع در نمایشگاهی با عنوان نمایش دو نفره،  چهارم تا ۱۳ شهریور به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ میزبان علاقه‌مندان به این هنر است. همچنین نمایشگاه آثار چیدمان ناهید بهبودیان با عنوان مستوری با همکاری پلتفرم دیزا، ۲۸ مرداد تا ۱۸ شهریور در پاسیوی این گالری دایر است.

«عصر هنر» در اشراق

نمایشگاه گروهی نقاشی عصر هنر، با نمایش یکصد اثر منتخب از هنرمندان با مدیریت مصطفی خانوردی سوم شهریور ساعت ۱۶ در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفرپناه به نمایش گذاشته می‌شود و  تا ۱۱ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۶میزبان علاقه‌مندان است.

این آثار از بین ۵۰۰ اثر ارسالی از سراسر ایران انتخاب شده‌اند و در آن تفاوت نگرش و احساسات مردم به تصویر کشیده شده است. آثار این نمایشگاه با تکنیک‌های رنگ و روغن، اکریلیک، آبرنگ، مداد، پاستل، مداد رنگی و طراحی مداد طراحی  و سبک انتزاعی، طبیعت بی جان، آبستره و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

«رویداد سالانه نیومدیای ایران»

رویداد سالانه نیومدیای ایران نمایشگاه گروهی فیلم/ویدئو، چیدمان، چهارم تا ۱۱ شهریور به جز شنبه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱) در جامعه هنری دیهیم به نشانی شریعتی. بالاتر از مترو صدر. جنب کوچه هدایت. پلاک ۱۷۳۶ برپا می‌شود.

«جهان پهلوان» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه عکس جهان پهلوان به مناسبت نود و سومین سالروز تولد اسطوره اخلاق، جهان پهلوان غلامرضا تختی چهارم شهریور با حضور پیشکسوتان کشتی و چهره‌های نام آشنای ورزشی و سینمایی ایران چهارم شهریور ساعت ۱۶ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک افتتاح می‌شود. عکس‌های این نمایشگاه شامل ۸۰ قطعه، متعلق به مجموعه شخصی مهدی ستوده است.

«۳ سال پرتره» و «روایت تنهایی» در نگارخانه مورا

نمایشگاه آثار نقاشی هادی خانی با عنوان سه سال پرتره، با گردآوری محسن بنی اسدی، چهارم تا نهم شهریور به جز دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه مورا به نشانی خیابان نجات اللهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، واحد ۲ برپاست، همچنین نمایشگاه آثار نقاشی شیوا بندری با عنوان روایت تنهایی در این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«رقص سیاه و سپید» در گالری ژینوس

نمایشگاه آثار نقاشی دایان امامی با عنوان رقص سیاه و سپید،  چهارم تا نهم شهریور به جز شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری ژینوس به نشانی خیابان فاطمی، ابتدای خیابان‌ ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول دایر است.

«ناخودآگاه» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه آثار نقاشی نازنین خسرونیا با عنوان ناخودآگاه،  چهارم تا نهم شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه بهارک به نشانی ده‌ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک برپاست.

«نقش و هنر» در نگارخانه کهفی

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان نقش و هنر،  چهارم تا نهم شهریور به جز دوشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه کهفی به نشانی بلوار قیطریه، روبروی پارک قیطریه، خیابان حدادنژاد، نبش بن بست عزیزی، پلاک یک میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

«این کهن دیار» در نگارخانه احسان

نمایشگاه آثار نادر بدری اهری با عنوان این کهن دیار با گردآوری پروین معراجی،  چهارم تا نهم شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۰ (اختتامیه ساعت ۱۵:۳۰) در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

«آکورد زغال و رنگ»

نمایشگاه گروهی نقاشی، گروه هنری سمانه طلاچیان با عنوان آکورد زغال و رنگ، سوم تا هشتم شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه گل‌های داودی به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

مروری بر آثار هنرمندان کارتونیست خارجی

خانه کاریکاتور ایران نمایشگاهی را با عنوان اصل کار با هدف بازخوانی ویژگی‌های فنی و تنوع تکنیکی آثار دستی که به عنوان اصول خلق ایده‌ها و چالش‌های هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست مطرح بوده است، برنامه‌ریزی کرده است. نخستین رویداد اصل کار اختصاص به نمایش آثار هنرمندان خارجی دارد که از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب شده است.

این نمایشگاه از ۲۴ مرداد تا ۱۴ مهر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان شهیدداود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ میزبان علاقه‌مندان است.

«واریاسیون‌هایی بر نگارگری ایرانی» و «سازه» در نیان

نمایشگاه آثار نقاشی وحید میربیگی با عنوان واریاسیون‌هایی بر نگارگری ایرانی، ۲۸ مرداد تا ۲۱ شهریور به جز شنبه‌ها (روزهای عادی از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست. همچنین نمایشگاه آثار چاپ دستی نسترن صفرآبادی با عنوان سازه در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«شکارگاه» در گالری باوان

نمایشگاه آثار نقاشی مهسا طهرانی با عنوان شکارگاه، ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

نقاشی‌های شهلا معززی در گالری ملت

نمایشگاهی با نگاهی بر آثار نقاشی شهلا معززی هنرمند ایرانی مقیم فرانسه، ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ دایر است.

«از نزدیک» در امکان

نمایشگاه گروهی عکس با آثاری از میلاد حسین‌زاده، علی سفاری و حامد شفیعی با عنوان از نزدیک، ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

«اشیا بدون تشریفات» در گالری شم

نمایشگاه انفرادی آثار زهرا ایرانی‌صفت با عنوان اشیا بدون تشریفات، ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد ۱۲ برپاست.

«تنیدگی» در گالری شریف

نمایشگاه آثار حجم فروزان افروزی با عنوان تنیدگی، ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ (یکشنبه‌ها با تعیین وقت قبلی) در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است.

«کرانه» در با

نمایشگاه آثار نقاشی توفیق نیکخواه بهرامی با عنوان کرانه، ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور به جز شنبه‌ها (همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۳ دایر است.

«نور شسته» و «نگه اشتن‌ها» در اُ

نمایشگاه آثار نقاشی مینا غازیانی با عنوان نور شسته، ۲۸ مرداد تا هشتم شهریور به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در طبقه اول گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست. همچنین نمایشگاه آثار نقاشی ندا میرحسینی با عنوان نگه اشتن‌ها، در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«افق آیا این نیست؟»

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان افق آیا این نیست؟ ، ۲۸ مرداد تا هشتم شهریور به جز روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول دایر است. همچنین نمایشگاه آثار عکس ناصر محمدی، ۱۴ مرداد تا ۲۴ شهریور در این نگارخانه میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «مجموعه دایره حیرت»

مجموعه کتاب‌آرایی ایرانی از آثار افسانه تائبی و مجموعه دایره حیرت آثار نقاشی مجتبی حجازی، ۲۸ مرداد تا هشتم شهریور به جز روز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری‌ مریم فصیحی هرندی به نشانی دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، پلاک ۱۱ دایر است.

«اسارت» در نگر

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان اسارت با آثاری از بهاره خضری، ریحانه رحیمی‌نژاد، بهاره روحبخش، مهرنوش ساروی، یلدا فخیمی، سمیرا محمدی، مهتاب مولوی و گیلدا هاشم‌زاده با گردآوری علیرضا آدم بکان، ۲۸ مرداد تا هشتم شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست.

نمایش «از جوهر و سایه»

نمایشگاه گروهی چاپ دستی با عنوان از جوهر و سایه با گردآوری رسول احمدی و سعید باباوند و نمایش بیش از یکصد اثر چاپ دستی از هنرمندان ایرانی و غیرایرانی، ۲۸ مرداد تا هفتم شهریور از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری گویه به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان لطفی، تقاطع مشاهیر، شماره ۳۹ میزبان علاقه‌مندان است.

«رسام» در گالری شکوه

نمایشگاه گروهی آثار اساتید هنرهای تجسمی با عنوان رسام با گردآوری احسان شیرازی، ۲۸ مرداد تا هفتم شهریور به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

نمایش «حوالی تجریش»

نمایشگاه آثار نقاشی مانی غلامی با عنوان حوالی تجریش، ۲۸ مرداد تا هفتم شهریور به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول برپاست.

نمایش آثار مهدی شیراحمدی

نمایشگاه آثار حجم مهدی شیراحمدی با همکاری گالری ایرانشهر از ۲۳ مرداد تا ۳۰ شهریور همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل لابی فرهنگستان هنر واقع در درب خیابان ولیعصر به نمایش درآمده است.  این مجموعه شامل حدود هفت اثر حجم با متریال خاتم و استخوان و چوب است که در قالب هنرهای تلفیقی- ترکیبی و در گرایش مفهومی و انتزاعی، آمیزه‌ای از نقشمایه‌ها و آرایه‌های هنرهای سنتی ایران بعد از سطوح ساده‌سازی شده ملهم از معماری ایرانی اسلامی و پرداختی نو در اجرایی مدرن و معاصر عرضه گردیده است.

«بیگانگی» در اعتماد

بیست و هشتمین نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های قدرت‌الله عاقلی با عنوان بیگانگی، ۲۱ مرداد تا ۱۳ شهریور به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد یک به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۱۵ مجسمه برنزی که عاقلی در سه سال اخیر خلق کرده‌ است به نمایش گذاشته شده است.

«لبه دید»

نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان لبه دید با آثاری از شورا ماجدیان، مریم امیرواقفی، سارا سلیمانی قشقایی، نازگل نیری و نوشین ودائی، ۲۱ مرداد تا ۱۱ شهریور به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه (روز افتتاحیه و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸) در پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

«پرنده‌ها، چرنده‌ها، خزنده‌ها»

نمایشگاه گروهی پرنده‌ها، چرنده‌ها، خزنده‌ها، ۱۴ مرداد تا ۱۴ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست.  

«مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه گروهی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) در هنر میانه قرن بیستم با نمایشگاه‌گردانی بهرنگ صمدزادگان، ۳۱ خرداد تا ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز تعطیلات رسمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.  

در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله سل له ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک و دنیل اسپوئری به نمایش گذاشته شده است.

«حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست»

نمایشگاه حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست به مناسبت یکصدمین سال تولد شاعر، نویسنده و سینماگر بزرگ ایتالیا پیر پائولو پازولینی به همت بنیاد پژمان برپا شده است. عکس‌ها و فیلم‌های این نمایشگاه توسط رضا حائری انتخاب و گردآوری شده و تمرکز آن بر فیلم گلچین هزار و یک ‌شب از دید عکس‌های روبرتو ویلا و رابطه‌ پازولینی با ایران در خط سیر فعالیت‌های این کارگردان ایتالیایی است. این نمایشگاه ۲۰ خرداد تا ۱۸ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ دایر است.

همچنین نمایشگاه نقطه‌ی گریز منتخبی از آثار مجموعه‌ پژمان-بنیاد پژمان کارخانه آرگو با گردآوری زهره دلداده در این بنیاد میزبان علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها عکاسی هنرهای تجسمی گالری گردی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی هنرهای تجسمی گالری گردی عکاسی هنرهای تجسمی گالری گردی نقاشی گالری میزبان علاقه مندان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ هنرهای تجسمی با عنوان نمایشگاه آثار نقاشی نشانی میدان هفت تا ۲۰ در نگارخانه چهارشنبه از ساعت موزه عکسخانه شهر شهریور به جز روز نشانی خیابان ساعت ۱۱ تا ۱۹ پنجشنبه از ساعت نمایش گذاشته ساعت ۱۵ تا ۲۰ هنرمندان ایران شهریور از ساعت تا ۱۹ در گالری ساعت ۱۲ ساعت ۱۰ چهارم شهریور تا ۱۴ شهریور کهن دیار شنبه از ساعت چهارم تا نهم تا ۱۸ شهریور ساعت ۹ شهریور ساعت نمایشگاه ها خیابان سمیه جهان پهلوان نمایش آثار روز افتتاح آثار عکس ۲ برپاست طبقه اول پلاک پنج طبقه دوم کشتی نوح آثار حجم ساعت ۱۷ بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس

مسؤل آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: خانواده چهار نفری که در منطقه کوهستانی فاز ۱۱ شهر پردیس گم شده بودند، بعد از ۵ ساعت جستجو توسط تیم نجات آتش‌نشانی و با پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر پردیس، نجات یافتند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، امیرحسین ملأشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نجات گردشگران مفقود در منطقه کوهستانی فاز 11 شهر پردیس، اظهار داشت: به دنبال گم‌شدن خانواده چهار نفری در منطقه کوهستانی زون 1 و زون 5 فاز 11 شهر پردیس و آبشار کمرد، دو تیم امداد و نجات آتش‌نشانی برای یافتن آن‌ها جست‌وجوی گسترده‌ای آغاز کردند.

وی افزود: نیمه‌شب گذشته در پی تماس مردمی مبنی بر عدم برگشت پدربزرگ و 3 نوه‌ که برای تفریح و کوهنوردی از خانه خارج شده و پس از 6 ساعت هنوز برنگشته بودند، آتش‌نشانی 2 تیم نجات به همراه تجهیزات لازم و پشتیبانی هلال‌احمر به منطقه اعزام و جستجو آغاز شد.

مسئول آتش‌نشانی شهر پردیس با اشاره به وسعت منطقه مورد نظر گفت: سرانجام تیم جستجو و نجات پس از حدود 5 ساعت تلاش پردلهره، خانواده‌ گم‌شده را در پای کوه یافتند.

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

 ملأشور یادآور شد: این پدربزرگ به همراه نوه‌هایش برای گردش و تفریح به منطقه کوهستانی فاز 11 پردیس رفته بودند و پس از اینکه زمان برگشتشان طولانی شده، والدین بچه‎ها با نگرانی از پلیس و آتش‌نشانی کمک خواستند.

 مسئول آتش‌نشانی شهر پردیس در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی به‌صورت شبانه تمامی منطقه را مورد کاوش و جست‌وجو قرار دادند تا اینکه پس از 5 ساعت جست‌وجوی بی‌وقفه، پدربزرگ و بچه‌ها پیداشده و تحویل خانواده‌شان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد