Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:31:48 GMT

۴۴۰ نفر فعال فرش در استان ایلام مشغول به کار هستند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۲۸۲

۴۴۰ نفر فعال فرش در استان ایلام مشغول به کار هستند

رضا محمدرحیمی مدیرکل اداره صمت استان ایلام به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام درباره گزارش عملکرد این اداره گفت: دولت سیزدهم بر این عقیده است که ضمن مرور و بازخوانی الگوهای پیشتاز خدمت به مردم که جان پاک خویش را در این میدان نثار کردند، اراده و اهتمام خود را در جهت خدمت به مردم و ارتقای معیشت آنان به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عملکرد اداره کل صمت ایلام طی یکسال گذشته افزود: در این مدت تعداد ۷۱ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده که ماحصل این جلسات ۳۹۹ مصوبه و بررسی مشکلات ۲۶۷ واحد صنعتی بوده است.

مدیر کل اداره صمت با اشاره به احیای ۲۹ واحد تولیدی در یکسال گذشته اظهار داشت: از سال گذشته تعداد ۴۷ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۱۳۲۹۹۱۳۸۸ میلیون ریال با اشتغال اسمی ۷۱۸ نفر و ۲۴۲ فقره جواز تاسیس با ارزش پیش بینی شده ۴۱۶۳۸۳۴۳ میلیون ریال برای سرمایه گذاری و هم چنین پیش بینی اشتغال ۴۱۲۹ نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته بیش ۷۲ هزار مورد بازرسی و نظارت بر بازار ایلام توسط این مجموعه صورت گرفته گفت: در این خصوص حدود ۳ هزار و ۲۰۷ فقره پرونده تخلفاتی نیز تشکیل شده و در مراحل مختلف رسیدگی است.

محمدرحیمی با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرآیندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، تاکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاههای نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۴۴۰ فعال فرش در استان ایلام ابراز داشت: در این خصوص، فعالان تولید فرش استان در یکسال گذشته تاکنون برای دریافت تسهیلات اشتغال به اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده اند و نهایت همکاری با آنها صورت گرفته و این تسهیلات در قالب وام های ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد به تولیدکنندگان فرش در استان پرداخت می شود.

محمدرحیمی تصریح کرد: در این مدت هم چنین یک هزار و ۱۶۸ فقره کارت فعالیت قالی بافی در استان صادر یا تمدید شده و همچنین ۱۴ هزار و ۹۳ مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی استان برای راستی آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی ائم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه سازمان صمت استان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری شکایات و گزارش های خود را منعکس کنند.

این مسئول در خصوص صدور کارت های بازرگانی بیان کرد: ۱۳۶ کارت بازرگانی خارجی از یک سال گذشته تاکنون از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای انجام تجارت خارجی بوده است.

وی همچنین از صدور یا تمدید پروانه فعالیت ۳ هزار و ۵۷۲ مورد پروانه کسب اصناف استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است و کل ذخائر شناسایی شده معادن استان بیش از یک میلیارد تن است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته حدود ۵ میلیون تن ماده معدنی از معادن ایلام استخراج شده و همچنین در حوزه اکتشاف معدن تعداد ۱۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که زمینه اشتغال ۱۱۴ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: در حوزه بهره برداری معادن و صدور مجوز برداشت تعداد ۱۱ فقره پروانه بهره برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه ۵۷۳ هزارتن با اشتغالزایی ۷۲ نفر و سرمایه گذاری ۶۱۴ میلیارد ریال صادر وهمچنین تعداد ۳۳ فقره مجوز برداشت موقت باظرفیت اسمی سالیانه ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تن و اشتغالزایی ۲۶۰ نفر صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵ معدن در سطح استان وجود دارد که در این واحدها ۷۶۱ نفر مشغول به کار هستند و نیز تعداد ۲۳۷ واحد صنایع معدنی در استان وجود دارد که منجر به اشتغالزایی برای تعداد هزار و ۹۸۰ نفر شده است.

محمدرحیمی در پایان این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد و با تلاش های خالصانه و جهادی پرسنل اداره کل صنعت معدن و تجارت ایلام مسیر خدمت به مردم تسهیل شود و گام‌های عملی در این حوزه برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: فرش قالی باقی صمت یکسال گذشته استان ایلام سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت در غزه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام