Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:23:00 GMT

رویکرد دولت سیزدهم بهبود فضای کسب و کار است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۳۷۴

رویکرد دولت سیزدهم بهبود فضای کسب و کار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه و در دومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح مرکز شتاب دهنده فناوران توسعه بازار کوروش "سایکو" در آمل، افزود: هم اکنون ۳۱ مرکز کارآفزینی و شتاب دهنده کسب و کار در این استان مشغوال فعالیت هستند.

وی گفت: از این تعداد، ۲۷ مرکز مشاوره و اطلاع رسانی کارآفرینی و چهار مرکز شتاب دهنده و فضای کار مشترک در سطح استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری اظهار داشت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در شهرستان ها با هدف توسعه فعالیت های کارآفرینانه با توجه به مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور، افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی سرانه و ایجاد ارتباط منطقی و پایدار بین فعالیت های کارآفرینانه و فضای کسب و کار و تولید مشغول فعالیت دارند.

وی ارایه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضـیان ایجـاد بنگـاه هـا و افزایش ضریب موفقیت کارآفرینان و هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت های کارآفرینانه را از دیگر اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مشاوره و کارآفرینی ذکر کرد.

مدیر کل تعاون مازندران بیان کرد: امروز همزمان با افتتاح این مرکز مشاوره در آمل، آغاز فرایند برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان در این  شهرستان با اهداف بزرگی مانند توانمندسازی دانش آموزان در جهت دستیابی به تجربه عملی کارآفرینی در مقیاس کوچک، کمک به دانش آموزان جهت تقویت باور نسبت به خود و کشف و واکاوی خلاقیت خود از طریق کوشش و خطا، بهبود مهارت های اساسی مانند تصمیم گیری، توانایی کار گروهی، تقویت نگرش کارآفرینانه نوجوانان و افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، تغییر روش های تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش توانایی های کارآفرینانه دانش آموزا کلید خورد.

باقری با اشاره به وجود افراد کارآفرین و نخبه  در استان گفت: تا کنون دو باشگاه کارآفرینان نوجوان در تنکابن و قائمشهر راه‌اندازی و تشکیل شده است.

وی هفته دولت را بهترین فرصت برای بیان دستاوردها و خدمات دولت دانست و اظهار داشت: اقدامات اثرگذار دولت سیزدهم در بخش های مختلف بویژه در حوزه تعاون و کارآقرینی باید با اتخاذ راهکار دزست و اصولی برای مردم تبیین و بازگو شود.

مرکز شتاب دهنده فناوران توسعه بازار کوروش "سایکو" با مجوز رسمی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با هدف هدایت تیم ها و استارتاپ ها در مسیر رشد، برنامه های توانمندسازی متعددی در قالب کارگاه های آموزشی تخصصی، مربیگری و منتورینگ و همچنین برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان در شهرستان آمل آغاز بکار کرده است. 

مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها ساری ایرنا مازندران اشتغال پایدار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا مازندران ساری ایرنا مازندران اشتغال پایدار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعالیت های کارآفرینانه شتاب دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم به تحقق رسید.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل