Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز پنجشنبه در نشست خبری با حضور معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونین و مدیران ستادی این سازمان در محل پایانه مرز رسمی خسروی با اصحاب رسانه، افزود: جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای اعزام زائران ندارد و در رابطه با خروج زائران از مرزها هیچ محدودیت و سهمیه بندی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت: ما در مرز خسروی با تلاش های ستاد اربعین تمامی امکانات و زیرساخت ها ی لازم را برای خدمات رسانی به زائران در مرز حسروی مهیا کرده ایم و اکنون شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی آماده پذیرش و حضور زائران اربعین حسینی است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: توافق لازم با کشور عراق در رابطه با خدمات رسانی به زائران و تامین امنیت مسیر انجام شده و هیچ مشکل و محدودیتی نداریم ضمن اینکه ۳۲۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی کار جابجایی زائران را انجام می دهد و در آنسوی مرز نیز با تدابیری که کشور عراق در مرز منذریه انجام داده زیرساخت های لازم در زمینه حمل و نقل عمومی و گیت ها و پذیرش زائران و خدمات رسانی به آن ها تا کربلای معلی انجام شده است.

حیدری ادامه داد: در استان کرمانشاه همه تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم توسط استاندار کرمانشاه به عنوان رئیس ستاد اربعین استان پیش‌بینی شده و همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها و نهادهای انقلابی و موکب ها و ستادهای مردمی پای کار بوده و آمادگی دارند تا خادم زوار اربعین حسینی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که مرز رسمی خسروی به روزهای طلایی خود که مسیر اصلی کربلای معلی بود بازگردد و گفت: ما در استان کرمانشاه علاوه بر زائرانی که از مرز خسروی عازم عراق می شوند میزبان بخش اعظمی از زائرانی هستیم که قرار است از مرز مهران در استان ایلام خروج یابند و از این رو نیاز است در بخش بودجه به زیرساخت های جاده ای و راه های استان کرمانشاه نگاه ویژه ای شود.

وی توضیح داد از مجموع یک هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار بخش اربعین برای راهها و پایانه ها و مرزهای کشور سهم ۱۷۰ میلیارد تومانی استان کرمانشاه قابل تامل و نیاز به یک بازنگری دارد.

حیدری ادامه داد: ما از سهم اعتبارات اربعین استان کرمانشاه ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را به بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده ایم و دستگاه های عضو ستاد اربعین با عمل جهادی توان خود را به کار گرفته اند تا میزبانان شایسته ای برای زوار اربعین باشند.

ایمن سازی مسیر، تامین روشنایی مسیر کمربندی، انجام روکش آسفالت از دیگر موارد درخواستی سرپرست فرمانداری قصرشییرین از معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها کربلا جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین ستاد اربعین مرز خسروی زائران اربعین کرمانشاه اربعین نجف بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین کربلا جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین ستاد اربعین مرز خسروی زائران اربعین کرمانشاه اربعین نجف بغداد استان کرمانشاه مرز رسمی خسروی ستاد اربعین کشور عراق مرز خسروی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد