Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در سرمقاله خود با عنوان "سید حسن نصرالله تهدید می‌کند، اسرائیل برای جنگ آماده می‌شود" به قلم یوسی یهوشع روزنامه نگار صهیونیست نوشت که اختلاف درباره مرز‌های دریایی میان لبنان و اسرائیل موجب بالا گرفتن تنش بین حزب الله لبنان و این رژیم شده است.

این روزنامه نوشت: سخنرانی‌ها و تهدید‌های مکرر دبیرکل حزب الله موجب نگرانی اسرائیل است؛ حال آنکه استخراج گاز از منابع دریای مدیترانه به ویژه از میدان کاریش نیز برای تامین منافع تل آویو ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه با اشاره به نظر بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل که گفته بود، بهتر است بدون جنگ به توافق دست یابیم، افزود: با این وجود، فرماندهی منطقه شمال (فلسطین اشغالی)، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش برای احتمال بروز درگیری در جبهه شمال آماده می‌شوند و برنامه‌هایی در این زمینه در دست طراحی است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: حتی اگر (سید حسن) نصرالله، فقط برای یک روز نبرد برنامه‌ریزی کند و اسرائیل نیتی برای جنگ نداشته باشد، مشکل بین دو طرف این است که شدت آتش آن به طور اساسی با آنچه اسرائیلی‌ها در جریان حمله به غزه در طول ده سال اخیر دیده اند، بسیار متفاوت خواهد بود.

یدیعوت آحارونوت اضافه کرد: کنترل سطح آتش این جنگ محتمل برای اسرائیل بسیار دشوار خواهد بود. حتی اگر درگیری موضعی باشد، می‌تواند به سرعت به یک درگیری چند روزه و در نهایت به یک جنگ واقعی تبدیل شود.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: اکنون چالش بزرگ فراروی اسرائیل این است که کِی و چگونه می‌توان جلوی وخیم شدن وضعیت جاری را گرفت؟ بر همین اساس، تشکیلات امنیتی در حال آماده سازی پاسخ به هر یک از سناریو‌های احتمالی است و البته بعید نیست که در صورت دریافت گزارش از وجود یک عملیات احتمالی حزب الله، دستگاه امنیتی تصمیم بگیرد که به سرعت برای خنثی کردن آن پیش از وقوع وارد عمل شود.

یدیعوت آحارنوت با اذعان به توان بالای حزب الله لبنان نوشت که تجاوز نظامی اخیر اسرائیل به غزه و پاسخ مقاومت به آن در مقایسه با آنچه ممکن است در جبهه شمالی با حزب الله رخ دهد، چیز زیادی نیست، زیرا وضعیت با حزب‌الله متفاوت است. توان تسلیحاتی حزب الله پس از جنگ دوم لبنان (تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی علیه لبنان) در ۱۵ سال پیش، بسیار بیشتر شده و قدرت تهدید اسرائیل را دارد و در صورت بروز درگیری این بار، ارتش اسرائیل باید به سختی تلاش کند تا بازدارندگی دچار فرسایش شده دربرابر حزب الله را تقویت کند و اینگونه از شبح جنگ دوم دوری کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی؛ نگاه‌ها معطوف به اوایل سپتامبر آینده و سفر آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرز‌های آبی میان لبنان و فلسطین اشغالی به منطقه است که انتظار می‌رود پیشنهاد نهایی قابل قبول برای تل آویو و بیروت ارائه دهد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در پایان درباره میزان هراس تل آویو از وقوع درگیری با حزب الله لبنان نوشت: برای درک بهتر موضوع باید به زمان تغییر فرمانده منطقه شمال (فلسطین اشغالی) در ۱۱ سپتامبر آینده دقت کنیم. تجربه قبلی نشان داد زمانی که ارتش پیش بینی بروز درگیری و جنگ می‌کند، تغییر فرماندهان را به تعویق می‌اندازد. به طور مثال پیش از حمله به رآکتور‌های سوریه در سال ۲۰۰۷ چنین بود. این بار هم اگر موعد تغییر فرمانده منطقه شمال به تعویق افتد، می‌توان دریافت که ارتش احتمال رویارویی را چقدر جدی در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان سید حسن نصرالله روزنامه صهیونیستی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور آوارگان روز گذشته گفت که حدود ۱۸۲ کارمند آنروا UNRWA در جریان بمباران اسرائیل در غزه کشته شده اند.

لازارینی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ ساختمان آنروا آسیب دیده یا ویران شده است، خاطرنشان کرد که "بیشتر این اماکن برای پناه دادن به آوارگان بوده و بیش از ۴۰۰ آواره در این اماکن کشته شده اند. "

وی افزود: نگرانی‌های فزاینده در مورد حمله نظامی احتمالی به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، با نگرانی از تخلیه در صورت عدم توافق در این هفته وجود دارد.

او نوشت: «هنوز از مردم خواسته نشده است که رفح را تخلیه کنند. اما این احساس وجود دارد که اگر در این هفته توافق آتش بس حاصل نشود، ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

رئیس این آژانس سازمان ملل متحد تاکید کرد که کاروان‌های کمک رسانی در غزه با مشکلاتی روبرو هستند و نگرانی در مورد ساکنان غزه بازداشت شده در اسرائیل وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «موشه اربیل» وزیر امور داخلی این رژیم تصمیم گرفت مانع از صدور ویزا برای «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و بازدید او از نوار غزه شود.

لازارینی پیش از این تاکید کرده بود، «اسرائیل» تا این لحظه تخلیه رفح از غیرنظامیان را خواستار نشده و در صورتی که این هفته توافقی حاصل نشود، نگرانی گسترده‌ای از حمله نظامی در غزه وجود دارد.

لازارینی مارس گذشته نیز پس از کنفرانس مطبوعاتی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اعلام کرد، در حالی که در شمال نوار غزه خطر قریب الوقوع بروز قحطی وجود دارد، تل‌آویو مانع از عبور او به مقصد نوار غزه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد