Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@20:18:20 GMT

۴ عامل اصلی سرطان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۶۱۷

۴ عامل اصلی سرطان معرفی شدند

نتایج یک بررسی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد تقریباً نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در جهان قابل پیشگیری هستند؛ آمارها نشان می‌دهد ۴.۵ میلیون مرگ و میر ناشی از عوامل خارجی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل یا چاقی بیش از حد وجود دارد. بیشتر بخوانید: حقایقی در خصوص دوقلوهای همسان که هوش را از سر می‌پراند عجیب ترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین غول‌های برقی چند؟

این مطالعه نقش ۳۴ عامل خطر را بر روی ۲۳ سرطان بر سلامت در سراسر جهان بررسی کرد که برخی از آنها شامل مصرف الکل، سیگار کشیدن، چاقی و قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا در محل کار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان آمریکایی دریافتند که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در میان مردان بیشتر از زنان است و نرخ مرگ ناشی از سرطان در انگلیس ۷۳.۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر است که بالاتر از میانگین جهانی است.

این تحقیق که در The Lancet منتشر شده است، نشان می‌دهد که سالانه میلیون‌ها زندگی در سراسر جهان به دلیل این بیماری قابل پیشگیری هستند. کارشناسان آمریکایی تخمین زدند که ۴.۴۵ میلیون (۴۴.۴ درصد) از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سال ۲۰۱۹ به دلیل عوامل خارجی بوده است.

تخمین زده می شود که این میزان در انگلیس حتی بیشتر باشد، با ۴۹.۷ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان به دلیل انتخاب سبک زندگی و قرار گرفتن در معرض محیط سرطان‌زا؛ در مجموع، سرطان‌های ناشی از این عادات منجر به از دست دادن مجموع ۸۷.۸ میلیون سال زندگی سالم به دلیل مرگ زودرس یا ناتوانی شد.

۲۲۷

کد خبر 1666004

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرطان انگلیس خطرات سیگار مشروبات الکلی ناشی از سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، الدر بوتائف نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد.

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است.

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

کد خبر 6090466

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد