Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سه هزار هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور داریم، گفت: راه نجات این پروژه‌ها بخش خصوصی است که باید با اعتمادسازی و شفافیت به آن‌ها واگذار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان ، محمدرضا رضایی کوچی ظهر امروز در حاشیه بازدید از تونل اسپژ و سالن مسابقات دو هزار نفری در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: محور تعریف‌شده الشتر به‌سمت بروجرد محوری است که می‌تواند غرب کشور را به استان‌های مرکزی، اصفهان و مرکز وصل کند و فاصله را حداقل 70 کیلومتر کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود دو کیلومتر باید در محور تعریف‌شده الشتر به‌سمت بروجرد حفاری شود که خوشبختانه پیمانکار انتخاب شده و کار را شروع کرده و قرار است برای تسریع در اجرای آن کمک کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه کوتاه‌شدن مسیر الشتر به‌سمت بروجرد سبب کاهش انرژی، وقت و  تصادفات می‌شود، عنوان کرد: کاهش مسیر سبب افزایش ترددها در این محور شده و می‌تواند در توسعه و اقتصاد دلفان و لرستان نقش موثری داشته باشد.

اعتبارات خوبی برای احیای پروژه‌های راکد و نیمه‌تمام سمنان اختصاص یافت 1 سالگی دولت سیزدهم| تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و جهش اقتصادی کردستان پس از یک دهه/ محرومیت‌زدایی از امن‌ترین استان ایران + تصاویر حمایت 700 میلیارد تومانی دولت از حوزه بهداشت و درمان لرستان/ 14 پروژه نیمه‌تمام تکمیل می‌شود

وی بیان کرد: سالن ورزشی دلفان چندین سال پیش  شروع شده و ظاهراَ 20درصد بیشتر از پیشرفت فیزیکی ندارد که این تعلل به‌سبب تزریق اعتبارات قطره چکانی است و اعتبارات هم البته به‌سمت تعدیل پیش می‌رود.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه کشور بیش از سه هزار هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در داریم، گفت: معادل همین عدد به قیمت امروز منابع کشور در این پروژه‌ها هزینه شده‌است که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و سبب نارضایتی مردم هم شده‌است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید در کشور اولویت‌بندی و متناسب با منابع برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: پروژه‌هایی که بیشترین تأثیرگذاری در توسعه کشور و رضایتمندی در کشور دارد را در اولویت قرار دهیم، ضمن اینکه فرصتی فراهم کرده و نقدینگی کشور را هم به‌سمت پروژه‌های عمرانی هدایت کنیم.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه نتوانستیم بیش از پنج هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی که در دست مردم است را به‌سمت زیرساخت‌های کشور هدایت کنیم، اظهار داشت: لایحه مشارکت امور خصوصی با این نگاه که یک فرصت، انگیزه و اعتمادسازی برای بخش خصوصی فراهم کنیم در حال بررسی است تا پروژه‌ها را به آن‌ها واگذار کنیم، چون بخش خصوصی می‌تواند در خیلی از پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: همه بار عمرانی کشور امروز روی دوش دولت است که با توجه به محدودبودن منابع دولتی امکان تکمیل پروژه‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: امیدواریم با لایحه‌ای که دولت به مجلس فرستاده و تبدیل به قانون می‌شود حضور فعال‌تر بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی را شاهد باشیم، چون مشارکت بخش خصوصی به‌سبب محدودبودن منابع تنها راه نجات پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه ظرفیتی دیگر در قالب تهاتر نفت برای پروژه‌های عمرانی تعریف شده‌است، بیان کرد: ما این فرصت را برای پیمانکارانی که قدرت دریافت نفت را در قبال طلبشان داشته باشند فراهم می‌کنیم تا نفت دریافت کنند.

رضایی کوچی با تأکید به اینکه راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک به‌سمت دورود و در آخر به‌سمت استان مرکزی یکی از پروژه‌های مهم لرستان بوده که در همین قالب تهاتر نفت تعریف شده است، گفت: این پروژه می‌تواند عمده باری که از جنوب کشور و در بندر امام خمینی(ره)است را از مسیر این استان به‌سمت پایتخت و استان‌های مجاور و بالعکس هدایت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه استان لرستان بیش از 160معدن فعال دارد که اغلب در بخش سنگ‌های تزئینی است، تصریح کرد: این سنگها می‌تواند با ریل به بنادر کشور ارسال و فرصت صادرات برای آن‌ها فراهم شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه عمده صادرات لرستان در بخش کشاورزی است که با توجه به اینکه این استان هم درگیر سیل و هم خشکسالی است نمی‌توانیم روی موضوع کشاورزی حساب باز کنیم، اظهار داشت: معادن فرصتی است که می‌تواند اقتصاد لرستان را متحول کند؛ ما به‌دنبال این هستیم که هم تعداد معادن بیشتر شود و هم زمینه صادرات بار به‌سمت جنوب کشور را با ایجاد شبکه ریلی فراهم کنیم.

وی در رابطه با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و مشکلات آن افزود: باید اطلاعات پروژه‌ها را به‌صورت شفاف در اختیار عموم قرار دهیم؛ در برخی مواقع پروژه‌ای را به‌صورت ناقص با اطلاعات غیرشفاف و عدم برآورد صحیح قیمت آن پروژه به افراد خاصی واگذار می‌کنند که باید مکانیسم واگذاری پروژه‌ها شفاف باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه باید تمام مشخصات پروژه‌ها را طبق قانون و سامانه‌ای که برای این کار تعریف‌شده به‌صورت ریز در آن سامانه قرار دهد که با این کار فرصت انتخاب پروژه برای همه یکسان شده و از فساد و حاشیه‌سازی دوری می‌شود.

وی با اشاره به تلاش بر قانونمندکردن واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی بیان کرد: ضمانت برای شفافیت پروژه‌ها در قانون به‌خوبی دیده شده و دستگاه‌های ناظر از جمله سازمان بارزسی، وزارت اطلاعات، دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات بر واگذاری این پروژه‌ها نظارت دقیق خواهند داشت.

انتخای پیام/646/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون عمران مجلس پروژه های عمرانی رضایی کوچی بخش خصوصی نیمه تمام تعریف شده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری