Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا امیری در نواندیش نوشت: صدای پای توافق به گوش می رسد و بار دیگر آقای شریعتمداری لب به گله و شکایت گشوده است، او که تا پیش از این تیم قبلی مذاکرات را به صورت پی در پی مورد عنایت قرار می داد، حالا انگشت اتهام را به سمت تیم مذاکره کننده فعلی گرفته است، تیمی که سرپرست آن به گفته آقای علم الهدی نماز شب خوان است و اتفاقا جزو همفکران مدیر مسئول روزنامه کیهان هم به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین شریعتمداری در بخشی از "یادداشت روز" کیهان با اشاره به برخی اظهار نظرهای داخلی و خارجی راجع به محتوای توافق احتمالی نوشت: آیا همان‌گونه که انتظار می‌رفت و اعلام شده بود تمامی تحریم‌ها لغو می‌شوند؟ اگر پاسخ منفی باشد که امید است نباشد باقی ماندن تحریم‌های غیر‌هسته‌ای که تماماً غیر‌قانونی نیز هست هیچ تغییری تاکید می‌شود هیچ تغییری در تحریم‌ها پدید نخواهد آمد و تحریم‌هایی که احیاناً لغو شده‌اند به بهانه‌های غیر‌هسته‌ای باقی می‌مانند ... !! مگر چه تعداد از نزدیک به ۱۷۰۰ تحریم موجود هسته‌ای است؟!

واقعا برخی از اظهارنظرهای آقای شریعتمداری هوش از سر آدم می برد، او در این مقاله از طرفی تیم مذاکره کننده را به دلیل عدم مذاکره مستقیم با طرف آمریکایی می ستاید و از طرف دیگر انتقاد می کند که چرا طرف مقابل را وادار به لغو همه تحریم ها حتی تحریم های اولیه نکرده است، ما نفهمیدیم بالاخره ایشان خواهان مذاکره است یا خیر چرا که پیش تر از این می گفت که لزومی ندارد بر سر مسائل دیگر با آمریکایی ها گفتگو کرد!

همه ما خواهان به حداکثر رساندن منافع کشورمان در این مذاکرات هستیم، خواهان اینکه همه تحریم ها لغو شود اما این خواسته نباید باعث آن شود که بر اساس توهمات نظر بدهیم، وزیر امور خارجه هم چندی پیش گفت که بالاخره طرف مقابل هم مطالباتی دارد.

واقعا آقای شریعتمداری با کدام عقل و منطق تصور می کند که می توان در یک گفتگو طرف مقابل را وادار به پذیرش همه خواسته ها کرد، چه توافقی ایشان را راضی می کند؟! آیا انتظار دارند که همه تحریم ها لغو شود و ایران هم با تمام ظرفیت به فعالیت های هسته ای خود ادامه دهد، آیا شدنی نیست، آیا اصلا اسم چنین چیزی مذاکره و دیپلماسی است؟! من هم شخصا موافقم باید تا جای ممکن سعی در کسب امتیاز حداکثری داشت و توافقی را امضا کرد که منافع ما را به طور حداکثری تامین کند، اما این منافع و امتیازات باید بر اساس واقعیات روی زمین محسابه شود نه یکسری امیال و آرزوهای غیر منطبق با فضای روابط بین الملل!

حالا از آن جایی که تا امروز هیچ تیم مذاکره کننده ای نتوانسته رضایت خاطر جناب شریعتمداری را برآورده کند و از طرفی ما هم به حمدالله عجله و گویا نیازی برای حصول توافق نداریم پیشنهاد می شود این بار ایشان عازم وین شوند و 15- 16 ماه هم ایشان مذاکره کنند چه اشکالی دارد تا ببینیم چگونه طرف مقابل را راضی به لغو همه تحریم ها حتی تحریم های غیر هسته ای خواهند کرد، اگرچه که به نظرم ایشان چندان علاقه و اعتقادی به دیپلماسی ندارند!

تماشاخانه ببینید| گیج شدن لاکپشت‌های تازه بدنیا با دیدن نور شهر/ نور شهرها چه بلایی سر برخی حیوانات می‌آورد؟ ببینید| یک اقدام عجیب میان دو کشور/ قرض دادن قلب امپراطور برزیل که در پرتغال نگهداری می‌شود به کشور برزیل پس از دو قرن فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همه تحریم ها تیم مذاکره طرف مقابل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد