Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری بعداز ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آثار باستانی ری که با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و وزیر میراث فرهنگی در تالار شیخ صدوق آستان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: شهرری از لحاظ تاریخی کار و تلاش زیادی را می طلبد و نیازمند توجه برای تامین زیرساخت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این شهرستان، فرمانداری ویژه دارد و به لحاظ اداری و قانونی، ادارات آن می توانند تا سطح معاونت ادارات کل ارتقا پیدا کنند لذا از وزیر میراث درخواست داریم اداره میراث فرهنگی ری به اداره کل ارتقا یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: توان این شهرستان ضعیف است و در حالی که انسجام مدیران شهرستان در اوج خود قرار دارد، نیازمند کمک برای حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی است.

زمانی بیان کرد: اتفاقی که برای بهبود وضعیت منطقه نفرآباد رخ داد مردم را نسبت به بهبود شرایط ساخت و ساز و اصلاح مناطق مسکونی در این شهرستان امیدوار کرد. اهالی محلات دیگر مانند برج طغرل و چشمه علی نیز انتظار دارند که اتفاق مشابه محله نفرآباد برای آنان نیز به وقوع بپیوندد.

وی ادامه داد: باید به نوسازی بافت فرسوده و صدور مجوز افزایش طبقات در این مناطق کمک کرد تا مردم از ترک منطقه خودداری کنند و این محلات متروکه نشود.

معاون استاندار تهران بیان کرد: مستند تصویری در خصوص فعالیت سیمان تهران برای وزیر ارسال می شود که رسیدگی به شرایط و فعالیت آن خواست و مطالبه مردم شهرری است.

زمانی تصریح کرد: در این مستند تاثیرات زیست محیطی این کارخانه سیمان و تبعات آن را ثبت کرده ایم تا هم به دفتر رهبر معظم انقلاب و هم به دفتر ریاست بنیاد مستضعفان ارسال شود تا به این منطقه خدمت رسانی بهتری انجام گیرد.

وی تاکید کرد: مردم منطقه باید از عواید کارخانه سیمان منتفع شوند و اجازه دهند هم در بحث بقعه بی بی شهربانو و هم بومگردی در محدوده تاریخی بهره برداری های لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ویژه شهرستان ری حمید زمانی وزیر میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی