Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: تملک و ساماندهی عرصه و تکمیل پرونده ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک، به عنوان شناسنامه لرستان سال‌هاست به‌عنوان مطالبه عمومی مردم استان مطرح است.

عطا حسن‌پور، در شورای برنامه‌ریزی لرستان که به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: «لرستان باوجود ۵۰۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی و ۲۵۰۰ اثر ملی از ۵۴ هزار سال پیش تاکنون مأمن امنی برای حضور انسان بوده و مردمان این سرزمین آغازگر هنر در جهان­­ بوده‌اند که نشان نقاشی‌های صخره‌ای بر دیواره غارهای هومیان و میرملاس کوهدشت گواه این قدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خطاب به دکتر قالیباف ادامه داد: گنجینه اشیاء لرستان باوجود ۱۷ هزار شی تاریخی هنوز از داشتن موزه‌ای درخور شأن و اعتبار بی‌نصیب است در حالی که اشیا مفرغی آن زینت بخش موزه‌های جهان هستند.

وی عنوان کرد: پل‌های تاریخی لرستان که پس از اهرام ثلاثه مصر عظیم‌ترین بناهای سنگی جهانی­ان محسوب می‌شوند، سال‌هاست در فهرست موقت یونسکو در انتظار ثبت جهانی هستند.

حسن‌پور ادامه داد: تملک و ساماندهی عرصه و تکمیل پرونده ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک، به عنوان شناسنامه لرستان سال‌هاست به‌عنوان مطالبه عمومی مردم لرستان مطرح است.

وی در خصوص گردشگری در لرستان تشریح کرد: در ایام نوروز و پیک سفر، روزانه بیش از ۱۵ هزار گردشگر، از قلعه فلک‌الافلاک بازدید می‌کنند این در حالی است که تنها کمی بیش از ۲۲۰۰ تخت اقامتی، در کل استان وجود دارد، افزایش تخت‌های اقامتی در لرستان نیازمند ارائه مشوق‌هایی، همچون تسهیلات ارزان‌قیمت است که این مهم جز در قالب قوانین بودجه، در جای دیگری قابل دسترس نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در پایان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان، تأکید کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی، دروازه ایجاد اشتغال پایدار در لرستان است لذا اختصاص ردیف اعتباری به منظور احداث و توسعه این بازارچه‌ها در استان ضروری‌تر از هر امری است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قلعه فلک الافلاک قلعه فلک الافلاک صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام