Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@14:39:22 GMT

پرداخت با رمزارزها را دست کم نگیرید!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۱۲۴۰

پرداخت با رمزارزها را دست کم نگیرید!

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ بوترین این نظرات را در یک پست توییتری در 24 آگوست بیان کرد و توضیح داد که این فقط مقاومت در برابر سانسور نیست، بلکه مزیت کلیدی است که ارزهای دیجیتال را در تجارت بین‌المللی، خیریه و حتی پرداخت‌ها در داخل کشورها «برتر» می‌کند.

پذیرش ارزهای دیجیتال در پرداخت ها در سطح جهانی در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی از پلتفرم داده PYMNTS با عنوان «پرداخت با ارز دیجیتال» در ماه جولای نشان داد که در میان مشاغل مورد بررسی با درآمد سالانه بیش از 1 میلیارد دلار، 85 درصد گفتند که پرداخت‌ با رمزارز را برای یافتن و به دست آوردن مشتریان جدید اتخاذ می‌کنند.

در دسترس بودن کارت‌های نقدی کریپتو نیز به سرعت در حال رشد بوده است، بایننس اخیراً با مسترکارت همکاری کرده است تا یک کارت ‌پرداخت کریپتویی را برای آرژانتینی‌ها طراحی کند. بسیاری از این کارت‌ها، مانند کارت Wirex، حتی به کاربران برای پرداخت از طریق کارت اعتباری کریپتویی پاداش می‌دهند و خرج کردن چندین ارز دیجیتال اصلی، ارزهای فیات و همچنین برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز را تسهیل می‌کنند.

همانطور که توسط ویتالیک بوترین اشاره شده است، ارزهای رمزنگاری شده نیز به ویژه هنگام انتقال پول در سطح بین المللی و برای کمک های خیریه مفید هستند. به طور سنتی، زمانی که با استفاده از ارز فیات انجام می شود، پردازش پرداخت های بین المللی ممکن است زمان زیادی طول بکشد و منجر به کارمزدهای زیادی شود. جنگ در اوکراین یکی از نمونه‌های عالی سودمندی آن در این زمینه است، میخایلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر، در 18 اوت در توییتی اعلام کرد که 54 میلیون دلار تنها توسط گروه غیرانتفاعی و فعال Aid For Ukraine جمع‌آوری شده است.

با این حال، در مورد استفاده از کریپتو به عنوان ابزار پرداخت، نقاط ضعفی هم وجود دارد، از جمله نوسانات قیمت، سهولت استفاده، ریسک نظارتی، همچنین کارمزدهای بالای تراکنش و زمان‌های پردازش طولانی برای ارزهای دیجیتال خاص، مانند بیت‌کوین و اتریوم.

در حالی که می تواند متفاوت باشد، بلاک چین بیت کوین تقریباً پنج تراکنش در ثانیه (TPS) را انجام می دهد و به طور میانگین 0.819 دلار کارمزد دارد، در حالی که اتریوم در حال حاضر حدود 29.3 TPS را با میانگین کارمزد 1.57 دلار انجام می دهد. ویزا از سوی دیگر ادعا می کند که می تواند 24000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد و بین 1.4 تا 2.5 درصد برای هر تراکنش هزینه می گیرد.

شبکه لایتنینگ، یک راه حل لایه 2 که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است، می تواند راه حلی برای TPS عقب مانده بیت کوین باشد، در حالی که اتریوم به دنبال فناوری جمع آوری لایه 2، مانند ZK-rollups برای کاهش  هزینه ها و زمان پردازش بوده است. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رمز ارز اخبار ارز دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

کد خبر 847375 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار