Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدباقر قالیباف عصر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی در استان لرستان، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: لرستان از دو نعمت بزرگ منابع انسانی و هم فرصت‌ها و منابع طبیعی و خدادادی برخوردار است. امیدوارم همه دست در دست هم دهیم و کمک کنیم سختی‌هایی که امروز مردم این استان تحمل می‌کنند که مایع خجالت و شرمندگی است، را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سفری که بنده در خدمت شما هستم و سفری که رییس جمهور به استان آمدند حول یک محور و با برنامه ریزی انجام شده است و مکمل هم هستند. اصل این کار در برنامه ۵ ساله هفتم هم پیش می‌رود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات سفر اخیر را به مردم و رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد، یادآور شد: محرومیت زدایی و توانمند سازی را در اولویت کار مجلس قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط در استان لرستان بگونه‌ای است که باید با اولویت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف به محرومیت زدایی در روستاهای لرستان اشاره و عنوان کرد: تا کنون اعتبار برای رفع تنش آبی ۳۲۵ روستا پرداخت شده و برای ۴۷۵ روستای دیگر هم اعتبار در نظر گرفته خواهد شد. در حدود ۷۰۰ روستا که تنش آبی در لرستان دارند یک‌جا اعتبارات آن دیده شده است که امیدواریم لرستان جزو استان‌هایی قرار گیرد که در دو سال آینده تنش آبی نداشته باشد.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های چگنی و دلفان نیز به عنوان پایلوت برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و توانمندسازی در روستاها در نظر گرفته شده‌اند. هم از بخش‌های دولتی و هم نیروهای جهادی برای اشتغال و توانمندسازی در این مناطق استفاده خواهد شد.

رییس مجلس گفت: برای مددجویان و خانواده‌های شهدا و رزمندگان که نیاز به کمک دارند نیز در سقف ۵ هزار واحد مسکونی اگر زمین را استان تهیه کند ما متعهد می‌شویم که اعتبار آن را تامین کنیم و ساخت آن را تضمین کنیم.

وی در ادامه خطاب به مدیران استانی بیان کرد: مدیران استانی مدام به مرکز نگاه نکنید که یکی از مرکز بیاید کار شما را انجام دهد. گره اصلی مشکلات را باور خود شما باز خواهد کرد؛ ما هم در مرکز اثرگذار هستیم اما کار اصلی دست شما است.

قالیباف گفت: ما در مرکز بدنبال تمرکززدایی هستیم و این باور دولت و مجلس است. 

رییس قوه مقننه گفت: در برنامه هفتم به دستور مقام معظم رهبری حتما مسأله محوری حرکت خواهیم کرد و بر اساس مسأله محوری پیشران‌ها را در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: یکی از پیشران های مهم در لرستان که در کل کشور هم وجود دارد موضوع آب است؛ موضوع آب در کشور از سطوح ملی تا سطوح محلی با یک‌ وحدت رویه و حکمرانی دقیق با اولویت آب آشامیدنی و آب کشاورزی و صنعت و مخصوصا سیاست گذاری در حوزه درست مصرف کردن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به توجه به سهم طبیعت در اجرای سدها و پرداخت سهم پایین دست و بالا دست تاکید کرد و گفت: سد معشوره که امروز از آن بازدید کردیم را وقتی می‌بینم بیش از دو دهه همچنان مورد بحث است باعث غصه می ‌شود، در برنامه هفتم این سد و سایر مباحث آبی در لرستان در مورد توجه خواهد بود.

قالیباف گردشگری را ظرفیت بزرگ در لرستان عنوان کرد: با توجه به پیشران آبی، زیرساخت‌های صنعتی و راهی و جاده‌ای و گردشگری استان را می‌توان حل کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۲ بودجه بر اساس برنامه هفتم بسته و پیش خواهد رفت، خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال و کار در لرستان موضوعی است که هیچ مقوله دیگری نباید روی آن سایه اندازد.

رییس مجلس از مسوولان خواست به مدیران قوی اجازه کار بدهند و رفع مشکلات را نیازمند مدیریت قوی دانست و افزود: ثبات در مدیریت و همدلی را لازمه رفع مشکلات و رسیدن به توسعه است.

 وی یادآور شد: در طول ۴۰ سال ۱۶ استاندار در لرستان عوض شده است و این نشان می‌دهد ثبات مدیریت وجود نداشته است.

قالیباف گفت: بارها این را شنیدم که چرا یک یک مدیر بومی برای مدیریت لرستان فرصت داده نمی‌شود؛ امروز این فرصت به وجود آمده و همه باید برای توسعه استان کمک کنند. باید هماهنگی در پایین‌ترین سطوح تا سطوح بالا برای رفع مشکلات وجود داشته باشد.

رییس مجلس تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری باید بدانیم برای خنثی سازی تحریم و جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای که پیش روی ما بوده و امروز با آن درگیر هستیم نیازمند هماهنگی و همدلی هستیم و با باور به مردم و باور الهی می‌شود با آن مقابله کرد.

وی به قانون تسهیل فای کسب و کار و صدور سامانه‌های مجوزها اشاره کرد و گفت: به همه دستگاه‌های دولتی صریح می‌گویم برای مجوز شغل دیگر کسی نباید به ادارات مراجعه کند و همه باید با مراجعه به درگاه مجوز بگیرند. این قانون است و همه دستگاه ها باید آن را اجرا کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این بخش باید آگاهی مردم را بالا ببریم تا مردم با این قانون آشنا شوند تا در حوزه مجوزها اتفاقات بزرگی بیوفتد.

وی با بیان اینکه در استان‌های محرومی مثل لرستان باید همه پروژه‌ها در اولین قرار گیرد، اظهار داشت: چون در لرستان کشاورزی در اولویت است و در این حوزه تعهد دولت کمتر بود، قبل از سفر این نکته را با دولت صحبت کردیم و اعتبار این حوزه را سعی می‌کنیم به سقف ۲ هزار میلیارد تومان برسانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما باید در دولت و مجلس این را رسم کنیم که در جایی مانند سد معشوره که به همه مناطق لرستان در کشاورزی و آب شرب موثر باشد باید مقدمات کار را طی کنیم و بعد برای انجام آن یک زمان قطعی بدهیم و به مردم بگوییم در فلان تاریخ به بهره برداری کامل می‌رسد.

قالیباف در پایان گفت: ما باید به مردم جواب بدهیم ؛ اگر جایی در توانمان نیست باید به مردم بگوییم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قالیباف رییس مجلس سفر قالیباف به لرستان قرار گیرد رییس مجلس تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج اختصاص یافته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل کوزه کنانی گفت: سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت ۱۳۰ دستگاه تعیین شده که انتظار می رود این واگن ها به کرج واگذار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه خط ۲ قطار شهری کرج بیان کرد: با تلاش جهادی به تازگی ایستگاه شهید سلطانی این کلانشهر زودتر از زمان مقرر آماده بهره برداری شده است .

کوزه کنانی گفت : زمان ساخت هر ایستگاه قطار شهری بین ۳۰ تا ۳۲ ماه است که این ایستگاه در مدت زمان ۲۲ زمان تکمیل شد؛ ایستگاه شهید سلطانی کرج تا خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری افزود: اکنون یک رام قطار برای فعالیت در مسیر ۴.۵ کیلومتری چهار راه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی در کرج موجود است و درصدد هستیم تا یک رام دیگر برای فعالیت درآن خرید کنیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کلیومتر اسفند ماه سال۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج بهره برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است