Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:02:59 GMT

وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌شود!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۲۱۱۰

وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن خیری، رییس نظام مهندسی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به مشکلات سازه‌های نا ایمن در البرز، گفت: دو نقشه‌ای بودن معضل اصلی صنعت ساختمان کشور است و کل شهرها را درگیر کرده است.

 وی ادامه داد: اغلب نقشه‌هایی که سازمان نظام مهندسی قبل از ساخت و ساز تایید می‌کند، وارد سطل زباله می‌شود چون مالکان و سازندگان در نهایت نقشه دیگری را اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد: نقشه‌هایی که سازندگان اجرایی می‌کنند دارای اشکالات زیادی است و این مساله شروع ساخت و سازهای غیراستاندارد و ناایمن در کشور است.

وی در ادامه ابراز کرد: باید سازوکاری اتخاذ شود که نقشه‌ای در سازمان نظام مهندسی کنترل شود که قرار است اجرایی شود.

خیری ابراز کرد: ساختمان باید در کنار چشم نواز بودن دلنواز هم باشد و این اتفاق زمانی می‌افتد که ضوابط لازم در ساخت آن رعایت شده باشد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک به دغدغه جدی تبدیل شده و هر چند ساکنان این محدوده هم برای تخلیه بیش از ۷۰ منزل خود همکاری ندارند ولی چرا باید شرایطی پیش بیاید که فرزندان این شهر شب در خانه‌های ناایمن سر بر بالین بگذارند؟

رییس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان البرز گفت: اولین موضوع ساختمان استحکام است و سایر موارد مثل نما، امکانات و ... در اولویت بعدی قرار دارد بنابراین باید مشکل دو نقشه‌ای بودن حل شود.

وی با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن حسن آباد هم توضیح داد: با رسانه ای شدن عدم ایمنی این ساختمان‌ها حدود ۱۷۰ نفر از شهروندان کرجی به مدت یک هفته در مدرسه ای اسکان داده شدند ولی بعد از یک هفته بلاتکلیفی اغلب آنها مجددا به واحدهای خود بازگشتند چون امکان اسکان آنها در خانه‌های دیگر فراهم نشد.

خیری تاکید کرد: بخش عمده‌ای از ساختمان‌های کرج ناایمن است و بدون شک در طول سال‌های آتی برخی از آنها مشکل ساز خواهند شد.

وی با بیان اینکه حق مردم این است که با آرامش در واحدهای مسکونی ایمن زندگی کنند، ابراز کرد: بسیاری از واحدهای مسکن مهر به دلیل ساخت غیر اصولی بعد از گذشت کمتر از ۱۵ سال از ساخت باید تخریب یا بازسازی شوند و این از عدم نظارت درست نشات می‌گیرد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاح طرح تفصیلی کرج گفت: با اصلاح این طرح در کنار حل معضل دو نقشه ای بودن، ۹۰ درصد مشکلات ساخت و سازها حل خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ساختمان ایمن ایمن سازی متروپل نقشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد خبر 848079 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم تریاک بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور اعتیاد - مواد مخدر تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟