Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور ظهر امروز در راس هیاتی، جهت شرکت در نهمین مجمع سازمان اکوسای به نورسلطان پایتخت کشور قزاقستان سفر کرد.

بذرپاش در این سفر در دیدار با همتای خود از قبرس شمالی از آمادگی کشورمان جهت انتقال تجربیات نظارتی خبر داد.

رئیس دیوان محاسبات کشور سیاست راهبردی جمهوری اسلامی را توسعه‌ روابط با تمامی کشورها دانست و از رژیم صهیونیستی به عنوان استثناء در این مقوله نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عثمان کوراهان رئیس دیوان محاسبات قبرس شمالی نیز با ابراز خرسندی از دیدار با مهرداد بذرپاش، خواستار اشتراک دانش نظارتی و تجربیات حسابرسی از سوی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران شد.

گفتنی است نهمین مجمع سازمان اکوسای، روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم شهریورماه در قزاقستان در حال برگزاری است.

بذرپاش در دیدار همتای قرقیزستانی: فضای ایران بهترین فرصت برای افزایش روابط دو کشور است

بذرپاش در ادامه‌ دیدارهای دوجانبه با روسای دیوان محاسبات عضو سازمان اکوسای، پذیرای همتای قرقیزستانی خود بود.

در این دیدار، رئیس دیوان محاسبات کشورمان با اشاره به پیشینه‌ تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که میان ایران و قرقیزستان وجود دارد، فضای فعلی ایران را بهترین فرصت برای افزایش روابط و تعاملات ارزیابی کرد.

بذرپاش با تشریح پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل "سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی" و موافقت ضمنی برخی کشورهای با این اتفاق بزرگ نظارتی، بر تاسیس این سازمان در سال جاری و با هماهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران دو محور ترانزیت و کشاورزی را از مهمترین مسائل اقتصادی دو کشور دانست.

در این دیدار، احمدوف رئیس دیوان محاسبات قرقیزستان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با بذرپاش، خواستار افزایش تعاملات دوجانبه شد.

وی پیشنهاد امضای تفاهم همکاری مشترک میان دستگاه‌های نظارت مالی دو کشور را مطرح کرد، که با استقبال رئیس دیوان محاسبات کشورمان مواجه شد.

استقبال ترکیه از پیشنهاد بذرپاش مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی

در ادامه این سفر، روسای دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه مجمع سازمان اکوسای با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار، مهرداد بذرپاش ضمن تشکر از دولت و ملت ترکیه جهت میزبانی از مسابقات ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی به ظرفیت‌های مشترک در کشور در حوزه نظارت مالی اشاره کرد و گفت: پس از توافقات خوبی که اخیرا میان روسای جمهور ایران و ترکیه منعقد شد، اینک نوبت دیوان محاسبات دو کشور است که با همکاری‌های مشترک، زمینه‌ تعاملات اقتصادی بهتر را فراهم آورند.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی حسابرسی مشترک در موضوع صادرات گاز از ایران به ترکیه، سدها و آب‌های مرزی را از مهمترین زمینه‌های همکاری نظارتی دانست.

وی پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل "سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی" را مطرح کرد که با استقبال جدی همتای ترکیه‌ای مواجه شد.

بذرپاش سپس به تشریح ابعاد "کارگروه حسابرسی فناوری اطلاعات" که از سوی کشورمان در نهمین اجلاس سازمان اکوسای مطرح شده است، پرداخت.

متین ینر رئیس دیوان محاسبات ترکیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان، دو تمدن بزرگ ایران و ترکیه را بستر همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف دانست و ضمن اعلام موافقت نسبت به پروژه‌های پیشنهادی جهت حسابرسی مشترک میان دو کشور، از بذرپاش جهت حضور در ترکیه و بازدید از بخش‌های مختلف دیوان محاسبات این کشور دعوت رسمی به عمل آورد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان محاسبات کشور بذرپاش دیوان محاسبات جمهوری اسلامی رئیس دیوان محاسبات کشور کشورهای اسلامی سازمان اکوسای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

آنگونه که مهر روایت کرده، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900137

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس