Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار بعد از گذشت 4 دهه در جریان یک بازی فوتلال لیگ، زنان در ورزشگاه آزادی حضور یافتند تا یک روز تاریخی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز برای فوتبال و ورزش ایران یک روز خاص بود. روزی که پس از 4 دهه درهای استادیوم آزادی بر روی زنان در یک بازی داخلی باز شد تا زنان ایران زمین همپای مردان به ورزشگاه بروند، فوتبال ببینند، شادی کنند و در یک فضای سالم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مدتها پیش وزارت ورزش و جوانان بدون هیاهو و سر و صدا به دنبال آماده سازی و مهیا کردن شرایط برای حضور زنان در رقابتهای لیگ برتر بود و سرانجام امروز این طلسم شکست.

پس از اعلام رسمی وزارت ورزش و باشگاه استقلال مبنی بر برگزاری بازی با حضور تماشاگران زن و بازگشایی سایست فروش بلیت، 500 بلیت درنظر گرفته شده به سرعت برق و باد و در کمتر از چند دقیقه توسط زنان خریداری شد.

از ساعات اولیه امروز تعداد کثیری از دختران هوادار فوتبال جلوی درب مجموعه آزادی حاضر شدند تا به آروزی دیرینه خود جامه عمل بپوشانند. جمعیتی که تعداد آنها از 500 بلیت فروخته شده بسیار بیشتر بود و بسیاری از آنها با وجود نداشتن بلیت به آزادی آمده بودند تا بلکه راهی به استادیوم بیابند.

با توجه به حضور گسترده دختران، با هماهنگی های صورت گرفته تعداد بلیت‌ بانوان در ورزشگاه آزادی از 500 قطعه به 1200 قطعه‌ افزایش‌پیدا کرد تا بقیه زنان نیز بتوانند با حضور در استایوم به تماشای بازی تیم محبوب خود بنشینند و جالب اینکه این تعداد قطعه بلیت افزایش یافته نیز خیلی زود تمام شد و باز هم به همه نرسید.

 

بازدید ماجدی از استادیوم

میرشاد ماجدى پس از نشست هاى متعدد هفته گذشته در خصوص موضوع ورود زنان به ورزشگاه در رقابت هاى لیگ برتر امروز در استادیوم آزادى حضور یافت و از مسیر ورود، پارکینگ ویژه و محل استقرار بانوان در استادیوم آزادى بازدید کرد. در این بازدید حبیب الله شیرازی رئیس هیات فوتبال تهران نیز ماجدی را همراهی می کرد.

شیرازی در واکنش به این شایعه که گفته می‌شود زنان به صورت گزینشی در استادیوم حاضر شده‌اند، اظهار داشت: اصلا اینطور نیست. خودم هم تلاش کردم مهمانانی را به ورزشگاه بیاورم که نتوانستم. همه باید از طریق سامانه بلیت فروشی اقدام می‌کردند. تلاش می‌کنیم در آینده تعداد بیشتری از بانوان در ورزشگاه حاضر شوند.

 

استقبال از زنان با گل، بادکنک و پرچم آبی

سرانجام پس از ساعت ها انتظار حوالی ساعت 5 درهای استادیوم آزادی باز شد و دخترانی که از ساعتها قبل پشت درهای آزادی تجمع کردند، وارد ورزشگاه شدند. واکنش آنها پس از حضور در آزادی و تماشای زمین چمن و سکوها بسیار جالب و تماشایی بود.

زنان در سکوی 5 ورزشگاه آزادی مستقر شده و به تشویق تیم محبوب شان پرداختند در قاب خاص و تاریخی آزادی برای همیشه ثبت شدند.

در بدو ورود دختران به آزادی به همت باشگاه استقلال بادکنک آبی، پرچم استقلال و یک شاخه گل آبی به آنها هدیه شد تا این روز برای آنها به یادماندنی تر شود.

ساعتی بعد وقتی بازیکنان استقلال برای گرم کردن وارد زمین شدند، ابتدا این سیدحسین حسینی کاپیتان آبی ها بود که به سمت جایگاه تماشاگران زن رفت. دروازه بان و کاپیتان استقلال که اولین بازیکن آبی ها بود برای گرم کردن وارد زمین چمن شد، به سمت جایگاه زنان هوادار استقلال رفت و به آنها ادای احترام کرد و خوشامد گفت و حتی با آنها عکس یادگاری گرفت.

در ادامه و پیش از آغاز بازی ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال نیز در بدو ورود به زمین به سمت جایگاه زنان رفت و به آنها خوشامد گفت.

 

بدون بلیت ها هم وارد شدند

علی رغم افزایش تعداد سکوها برای زنان، باز هم تعداد قابل توجهی از دختران موفق به خریداری بلیت نشدند و پشت درهای بسته ماندند. اما با هماهنگی های صورت گرفته این تعداد از دختران نیز در ابتدای نیمه دئوم وارد ورزشگاه شده و در سکوهای مخصوص زنان مستقر شدند تا همه دخترانی که به آزادی رفته بودند، وارد ورزشگاه شوند و استادیوم آزادی حال و هوای بهتری بگیرد.

در طول 90 دقیقه بازی تشویق دختران یک دقیقه هم قطع نشد و در تمام طول 90 دقیقه با شور و هاهیوی بسیار توام با جیغ و سوت و دست یکصدا تیم محبوب خود را تشویق می کردند. نکته جالب توجه اینکه با توجه به حضور زنان در استادیوم آزادی فضای بهتری را شاهد بودیم و در طول 90 دقیقه تقریبا هیچ توهین یا واژه زشتی از سوی تماشاگران شنیده نشد.

در پایان بازی نیز بازیکنان استقلال جملگی به سمت جایگاه زنان رفتند و از آنها بابت حضور در استادیوم تشکر کردند. زنان با نظم و ترتیب خاصی از مسر مخصوص به خود ورزشگاه را ترک کردند تا یک روز بیاد ماندنی و تاریخی در آزادی رقم بخورد.

 

کلهر: زنان به مردان طرفداری را یاد دادند!

سینا کلهر معاونت فرهگی وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: حضور بانوان در ورزشگاه ها اتفاق بسیار خوبی است. ما قبلا هم گفته بودیم که این اتفاق هرچه زودتر در ورزشگاه ها رخ خواهد داد. امیدوارم که این حضور تا پایان به همین شکل پیش برود و در ورزشگاه‌ها شاهد فضای فرهنگی باشیم. خود رسانه ها هم به این موضوع پی خواهند برد که فضای ورزشگاه‌ها باتوجه به حضور بانوان بهتر می شود و نوع شعار ها در ورزشگاه ها بهتر خواهد شد. ما سعی داریم در آینده شرایط را برای حضور بانوان بهتر کنیم و مشکلات جایگاه بانوان را رفع کنیم.

کلهر در ادامه با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه های دیگر گفت: ببینید ورزشگاه آزادی برای حضور بانوان یک معیار و یک قطب است که شرایط آن فراهم شد. در ادامه هم هر ورزشگاهی شرایط حضور بانوان را فراهم کند هیچ گونه مشکلی برای حضور بانوان نداریم و قطعا در آینده این اتفاق در شهرهای دیگر هم اتفاق خواهد افتاد. تنها لازمه حضور بانوان در شهرهای دیگر بررسی بازرسان وزارت ورزش است که مورد تأیید باشد مجوز برای آن ورزشگاه ها هم صادر خواهد شد. از طرفی هم بعضی از ورزشگاه ها در خارج از شهر هستند که باید برای رفت و آمد و سایر مسائل مشکلات را رفع کنند. با سیاستی هم در وزارت ورزش وجود دارد این موضوع پیگیری و حل خواهد شد.

وی افزود: حضور بانوان در ورزشگاه آزادی بسیار خوب بود و در همان نیمه اول به آقایان یاد دادند که چطور در ورزشگاه باید شعار بدهند و چطور با فرهنگ از تیم محبوب خود حمایت کنند. امیدوارم بازی استقلال نمونه ای باشد تا بتوانیم ادامه دهیم و شاهد حضور بانوان در ورزشگاه کل کشور باشیم.

 

محمدیان: صحنه های زیبایی با حضور زنان خلق شد

لیلا محمدیان معاون امور زنان باشگاه استقلال در جریان دیدار استقلال و مس کرمان اظهار داشت: از حضور زنان در این دیدار خوشحالم. البته کمی ناهماهنگی داشتیم که امیدوارم در نشست‌های بعدی این نواقص را برای دیدارهای آتی برطرف کنیم.

وی افزود: ورود زنان بسیار خوب بود و صحنه‌های هیجان انگیزی دیدم. این صحنه‌ها زیبا بود و نیاز داشتیم تا زنان وارد ورزشگاه شوند. امیدوارم همه رنگ ها وارد ورزشگاه شوند.

معاون زنان باشگاه استقلال درباره زیرساخت‌های موجود در ورزشگاه‌ها گفت: اخبار شهرهای دیگر را ندارم اما ورزشگاه آزادی زیرساخت لازم را دارد و امیدوارم بانوان از این پس با ظرفیت بیشتری در ورزشگاه حاضر شوند. در هر صورت باید در هر ورزشگاه زیرساخت ها فراهم شود.

وی درمورد بازار سیاه بلیت فروشی قبل از آغاز بازی برای جایگاه بانوان گفت: در این خصوص سعی می‌کنیم در دیدارهای آینده با بررسی‌های بیشتری جلوی این موضوع را بگیریم. برنامه‌ریزی می‌کنیم در بازی آینده چنین موضوعی رخ ندهد.

محمدیان تصریح کرد: بیش از هزار بانو وارد ورزشگاه شدند. سیاست استقلال این است تا در تیم‌داری بانوان کمک کند اما دلم نمی‌خواهد تیم آماده بخریم بلکه زیرساخت و اماکن ورزشی را آماده کنیم. باید هماهنگ کنیم تا تیم فوتبال زنان استقلال تشکیل شود. مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

قفل بسته، باز شد؛ زنان در آزادی/ غریو فریادهای تماشاگران خانم در لیگ برتر فوتبال طلسم بزرگ شکست؛ استقلال - مس با حضور بانوان هوادار

 

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حضور بانوان در ورزشگاه ورزشگاه آزادی استادیوم آزادی باشگاه استقلال سمت جایگاه ورزشگاه ها وارد ورزشگاه وزارت ورزش برای حضور حضور زنان تیم محبوب لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی سرمربی تیم استقلال خوزستان در نشست خبری پیش از بازی با ملوان در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر شد و گفت: ابتدا یک هسته نباشید به آقای محمدی، مدیرعامل اسبق گروه ملی می‌گویم و به‌عنوان فرد غیر بومی واقعا به ورزش استان کمک کرده و نگاه ویژه داشت. می‌توانیم به دو نکته در این بحث اشاره کنیم. ابتدا باشگاه استقلال خوزستان را که به مرحله فروش رسیده بود، با مشارکت ایشان این تیم را ساپورت کرد و منابع مالی‌اش را تامین کرد. اکنون اگر در لیگ برتر حضور داریم ایشان از مهره‌های اصلی این صعود بوده. در مورد دوم هم راه‌اندازی ورزشگاه غدیر که ورزشگاه ملی ماست ولی مخروبه شده بود که حالا زنده شده. می‌توانیم از زحمات آقای محمدی همچنان یاد کنیم که با تلاش‌های ایشان این ورزشگاه راه‌اندازی شد.

سرمربی استقلال خوزستان درباره بازی فردا و شرایط تیمش گفت: به تیم ملوان خوش‌آمد می‌گویم و بازی فردا قطعا بازی سختی خواهد بود. در بازی رفت هم بازی سختی را در حضور تماشاگران انجام دادیم و امتیاز هم گرفتیم. الان به ۳ امتیاز بازی فردا امیدوار هستیم و حضور هواداران در بازی فردا به ما کمک خواهد کرد تا این سه امتیاز را به دست آوریم.

پورموسوی درباره نحوه آماده‌سازی تیمش توضیح داد: ما بعد از بازی با سیرجان ریکاوری کردیم و شرایط روانی خوبی داشتیم اما اتفاقاتی و مصاحبه‌‌هایی به وجود آمد که به باشگاه هجمه وارد کرد.

درباره شرایط استفاده از بازیکنان جوان‌تر توضیح داد: یکی از ویژگی تیم ما در نیم فصل دوم باوری بود که تبدیل به اعتماد شد. در بازی با آلومینیوم و گل‌گهر دیدیم که توانستیم وقتی عقب بودیم به بازی برگردیم. امیدوار هستم فردا از شروع بازی این اعتماد و باور در بازیکنان ما وجود داشته باشد و بتوانیم از آغاز از آن استفاده کنیم. من هر جا کار کرده‌ام، تمام هدفم همین است که از جوانان استفاده کنیم. در فوتبالی که همه دنبال بازیکنان میلیاردی هستند، تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان، پیکان و هوادار به این سمت می‌روند چون بضاعت مالی ما نمی‌رسد. ۴-۵ تیم اول دنبال بهترین‌ها هستند، تیم‌های وسط باتجربه‌ترها را جذب می‌کنند و ما به سراغ بازیکنان جوان و بومی می‌رویم که فکر کنم ۸۰ درصد تیم ما بازیکنان بومی و از آکادمی بودند.

دیگر خبرها

  • خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • عکس| اتفاق ویژه در ورزشگاه آزادی؛ جایگاه خاطره انگیز باز شد
  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • عکس| برای اولین بار جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم