Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر پنج شنبه در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی و معاون پژوهشی دانشگاه تبریز اظهار داشت: یکی از معضلاتی که شهروندان اهر با آن مواجه هستند بوی فاضلاب بوده که نفس مردم را بُریده و لازم است تا مدیران استانی برای حل این معضل به موضوع ورود کنند.

امام جمعه اهر افزود: بوی فاضلاب به قدری شهر و شهروندان اهر را آزرده خاطر کرده و همواره هر مسئول یا مدیری را می‌بینند گلایه می‌کنند، تحمل این معضل به اندازه‌ای سخت است که نمی‌توان سکوت کرد، بنده صدای اعتراض و گلایه مردم اهر را در خصوص بوی نامطبوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال متأسفانه ادارات در موضوع بوی نامطبوع همدیگر را متهم می‌کنند.

وی با اشاره به سفر نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور به شهرستان اهر گفت: در سفر نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور به اهر؛ درخواست تأمین اعتبار برای احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر را کرده بودیم. هرچند در حال حاضر در تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با مشکلات مواجه هستیم.

حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که شرایط خوبی در خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری نمی‌بینیم. این در حالی است که برخی‌ها به‌صورت مخفیانه از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب برای آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می‌کنند، ابراز داشت: در زمینه جلوگیری تهدید سلامت مردم و ریشه‌یابی بوی نامطبوع؛ ورود استانداری آذربایجان‌شرقی ضروری است. وضعیت بوی فاضلاب به قدری وخیم بوده که بعید می‌دانم اگر حرکت جهادی صورت نگیرد این معضل نفس‌گیر حل شود.

امام جمعه اهر به موضوع تعطیلی کشتارگاه دام شهرداری اهر نیز اشاره کرد و افزود: کشتارگاه دام شهرداری اهر مدتی است تعطیل شده و شهرداری قصد تعمیرات دارد، ولی چون هزینه تعمیر بالاست و شهرداری اهر توان مالی زیادی ندارد نیاز به حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی است از این‌رو مجبور هستند تا گوشت مورد نیاز شهروندان را از تبریز یا مشگین شهر تأمین کنند و یا مجبور به ذبح مخفیانه دام نمایند که اصولاً بهداشت در چنین شرایطی رعایت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کشتارگاه دام شهرداری اهر جزو مراکزی است که امنیت غذایی مردم را تأمین می‌کند، ولی در زیرساخت‌های این مجموعه مشکلاتی وجود دارد.

حاجی‌زاده بر لزوم افزایش نظارت بر نانوایی‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت نانوایی‌ها نیز به مرحله بحران می‌رسد، شهروندان اهر گاهاً به کیفیت پایین نان و اغلب به تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها گلایه می‌کنند. اما لازم است تا استانداری آذربایجان‌شرقی با اتخاذ تدابیری نسبت به افزایش نظارت بر نانوایی‌ها اقدامی عملی انجام دهد. همین مسائل که شاید از نظر برخی جزئی باشد با کم‌توجهی به بحران تبدیل می‌شود.

کد خبر 5572891

منبع: مهر

کلیدواژه: بوی نامطبوع شهرستان اهر مدیریت بحران هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین دولت سیزدهم خراسان رضوی گناوه افتتاح طرح عمرانی تصفیه خانه فاضلاب آذربایجان شرقی بوی نامطبوع شهرداری اهر نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده‌رو چهارراه عضد خبر داد و گفت: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در تسهیل تردد عابران و زیباسازی فضای شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و به نوعی نماد شهر اراک معرفی می‌شود و حجم عبور و مرور شهروندان در پیاده رو آن بالا است و تاکنون قسمت‌های عمده‌ای از آن تعریض شده است، یک باب مغازه واقع در طرح تعریض پیاده‌رو این خیابان به تازگی تخریب و به معبر اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده رو چهار راه عضد خبر داد و تصریح کرد: حفره‌ای به عمق دو متر که بر اثر ریزش چاه فاضلاب ملک قدیمی در بن بست خلیلی کوچه مدرس خیابان فردوسی ایجاد شده بود که با رعایت اصول ایمنی ترمیم و اصلاح شد.

عسگری گفت: ریزش و تخریب چاه‌های فاضلاب در بافت‌های قدیمی شهر روز به روز در حال افزایش است که لازم است شهروندان ساکن در این محله‌ها نسبت به ایمن‌سازی چاه‌های قدیمی فاضلاب موجود در منزل خود اقدام کنند.

کد خبر 750827

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند