Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:35:20 GMT

قطع کامل نیروگاه زاپاروژیا از شبکه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۲۶۳۶

قطع کامل نیروگاه زاپاروژیا از شبکه

اپراتور اوکراینی نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا امروز (پنجشنبه) از «قطع کامل» این نیروگاه از شبکه سراسری این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، گروه دولتی «انرگو اتم» اعلام کرد: اقدامات مهاجمان باعث قطع کامل نیروگاه هسته ای زاپاروژیا از شبکه، برای اولین بار در تاریخ آن شد. دلیل قطع اتصال این نیروگاه، آسیب خطوط ارتباطی عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروگاه که بزرگترین در اروپا محسوب می‌شود، در کنترل روسیه است و چند بار هدف بمباران قرار گرفته است. روسیه و اوکراین یکدیگر را به بمباران و آسیب رساندن به این نیروگاه متهم می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در تازه ترین اظهار نظر درباره وقوع آلودگی گسترده رادیو اکتیو در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا هشدار داد و روسیه را به تبدیل این نیروگاه به منطقه جنگی متهم کرد.

وی همچنین خواستار قرار گرفتن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا تحت نظر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و خروج بی قیدوشرط نیروهای روس از آن شد.

مجامع بین المللی در روزهای اخیر بارها در مورد پیامدهای فاجعه بار آسیب این نیروگاه و تکرار فاجعه چرنوبیل هشدار داده بودند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی جنگ در اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروگاه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان

معاون وزیر خارجه روسیه اظهارات مقامات لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اقدامی تحریک آمیز و یک بازی خطرناک دانست و هشدار داد: مسکو چنین تأسیساتی را بعنوان اهداف نظامی در نظر خواهد گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهارات مقامات ورشو در مورد امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان را یک بازی خطرناک نامید.

او شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: وضعیت عمیقا نگران کننده شده است. اظهارات در این باره بحث‌هایی تحریک آمیز  و تلاشی برای تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه است. در حال حاضر یک بحران شدید در منطقه یورو آتلانتیک وجود دارد که توسط واشنگتن و کشورهای ناتو تحریک شده است.

ریابکوف تاکید کرد که اگر لهستان مسیر تشدید بیشتر تنش را دنبال کند، "دور تنش بیشتری در منطقه رخ خواهد داد." دقیقاً این ارزیابی است که می‌توان از گفتگوها درباره استقرار احتمالی سلاح‌های هسته‌ای در لهستان داشت و جای تاسف دارد که «آنها هنوز به بازی کلامی با سلاح‌های هسته‌ای ادامه میدهند».

به عقیده معاون وزیر خارجه روسیه، به طور کلی، این بازی بسیار خطرناک است، عواقب آن را می توان تا حدودی پیش بینی کرد."

تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان به اهداف نظامی روسیه تبدیل خواهد شد

سرگئی ریابکوف روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری تاس نیز هشدار داد که در صورت استقرار دائمی تاسیسات هسته‌ای کشورهای ناتو در خاک لهستان، روسیه آنها را هدف نظامی خود قرار خواهد داد. 

این دیپلمات بلندپایه افزود: «همه آن سیاستمدارانی که اکنون به دلایل خاص مشتاقانه درباره چنین طرحی در لهستان و خارج از کشور بحث می‌کنند، باید درک کنند: تغییرات حاصله در این جهت گیری امنیت لهستان را افزایش نمی‌دهد و چنین تاسیساتی قطعاً به هدف نظامی برای روسیه تبدیل خواهند شد. و آنها در خط مقدم برنامه ریزی نظامی ما قرار خواهند گرفت.»

وی هرگونه ماموریت هسته‌ای ناتو را به همراه سایر کشورها را عامل بی ثبات کننده خوانده و تاکید کرد که نزدیک شدن تاسیسات هسته‌ای این ائتلاف به مرزهای روسیه یک خطر جدی امنیتی برای این کشور محسوب می شود. ریابکوف یادآور شد که مسکو از نزدیک روند توسعه اوضاع در مورد همکاری بین ناتو و لهستان در زمینه امنیت هسته‌ای را دنبال می‌کند.

چند روز قبل  آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، از  مذاکرات بین مقامات ورشو و با همکاران آمریکایی در مورد امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده در این کشور صحبت کرد. او تاکید کرد که اگر چنین تصمیمی گرفته شود، ورشو "به سادگی سیاست کلی در این زمینه را اجرا خواهد کرد".  بعد از آن دودا گفت که هنوز هیچ تصمیمی در مورد استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک لهستان اتخاذ نشده است.

در این رابطه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که در صورت چنین تصمیمی از سوی ناتو، وزارت دفاع روسیه وضعیت مربوط به استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای در خاک لهستان را تجزیه و تحلیل کرده و آماده انجام اقدامات تلافی‌جویانه خواهد بود.

اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خودلهستان: اروپا در دوران پیش از جنگ قرار دارداستقرار بیش از 10هزار سرباز آمریکایی در لهستان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟