Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری مقدم» پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نوزدهمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در مسجد عماد الدوله شهر کرمانشاه با خیر مقدم به عاشقان حسینی افزود: خوشحالیم که این روزها کرمانشاه میزبان بلبلان خوش نوای آستان مقدس سرور و سالار شهیدان، پیرغلامان، مداحان، خادمان و دلدادگان دستگاه امام حسین‌ علیه السلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این روزها و هفته ها خیمه سیدالشهداء بر سر مردم استان کرمانشاه سایه انداخته است، گفت: اینجا کرمانشاه دروازه تاریخی کربلا، قدمگاه زائران حسینی، دروازه کربلا، مسیر ولایت، مسیر شاه خراسان، مسیر ابریشم و گهواره تمدن ایران اسلامی، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی، سرزمین وحدت، سرزمین پهلوانان و جوانمردان، نماد مقاومت و ایستادگی، جایی که کتاب جنگ تحمیلی در اینجا باز سپس بسته شد، سرزمین دلاوان مرصاد و میزبان آزادگان سرافراز ایران اسلامی است. 

امیری مقدم با تسلیت درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی گفت: هیچگاه صدای ماندگار این هنرمند بی بدیل و بی همتای عرصه دوبله کشور و هنرمند ارزشمند کرمانشاهی را در نقش حمزه عموی پیامبر در فیلم محمد رسول‌الله و نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) فراموش نمی کنیم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در تاریخ از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا یاد کرده اند زیرا قرن ها تنها مسیر تشرف عالمان، عارفان و بزرگان دین به عتبات عالیات مرز خسروی کرمانشاه بود و باید این مرز همیشه به روی زوار باز باشد و امروز این اتفاق مبارک پس از ۶ ماه تلاش و پیگیری افتاده است. 

استاندار کرمانشاه در ادامه یادآور شد: نوحه ماندگار «شیرین شمامه نوبرم» که امروز در آیین اختتامیه اجرا شد، با صدای ماندگار استاد حشمت الله لرنژاد از هنرمندان به نام‌ اهل سنت کرمانشاه است که بیش از ۴ دهه پیش ضبط شده و بر روح و جان ما نشسته است.

امیری مقدم ادامه داد: همچنین امام زاده عبیدالله در کوسه هجیج پاوه مورد احترام فراوان شیعه و سنی است.

وی همچنین از کرمانشاه به عنوان‌ استان وقف و انفاق یاد کرد و گفت: از گذشته معروف بوده که ۴ دانگ از ۶ دانگ این استان وقف امام حسین علیه السلام و امور خیر است و نیت واقعان هم خدمت به زوار حسینی بوده است.

امیری مقدم همچنین عنوان کرد: کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است زیرا اینجا اولین نقطه ای بود که در برابر گلوله های دشمن سینه سپر کرد و مانند کوه ایستاد. نه تنها رزمندگان بلکه مردمان کرمانشاه هم پشت جبهه ها را خالی نکردند و گواه این مقاومت، تقدیم ۱۱۰۰ شهید زن در استان کرمانشاه است که در این زمینه استان اول کشور است.

وی تاکید کرد: مسیر خسروی نزدیک‌ترین، بهترین و راحت ترین مسیر برای کربلاست و کرمانشاه کاملا آماده میزبانی از زائران اربعین است.

امیری مقدم همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: به فضل الهی سفر رئیس جمهور مردمی به کرمانشاه بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان آورده برای استان داشت و در هفته دولت هم با بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، بیش از ۶۵۰۰ شغل در استان ایجاد می شود.

برچسب‌ها کربلا استانداری کرمانشاه هفته دولت شیعه اهل سنت کرمانشاه زائران اربعین بهمن امیری‌مقدم منوچهر اسماعیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا استانداری کرمانشاه هفته دولت کربلا استانداری کرمانشاه هفته دولت شیعه اهل سنت کرمانشاه زائران اربعین بهمن امیری مقدم منوچهر اسماعیلی ایران اسلامی امیری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود