Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:48:16 GMT

قدمت دیرینه میزبانی کرمانشاه از زائران اباعبدالحسین

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۲۹۰۹

قدمت دیرینه میزبانی کرمانشاه از زائران اباعبدالحسین

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه پیرغلامان حسینی که با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، استاندار کرمانشاه، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص)، امام جمعه اهل تسنن پاوه و سایر مسئولین استانی در مسجد عماد الدوله برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در سه روز متوالی میزبان پیرغلامان حسینی از ۱۵ کشور مختلف بوده است و تجربه جدیدی را برای خود رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هفته دولت و تبریک این هفته، افزود: این هفته مقدمه شروع کار دولت در حوزه اشتغال جوانان کرمانشاه می‌شود تا با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد زمینه اشتغال برای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کند و در همین راستا در آینده نزدیک استان کرمانشاه به پایگاهی عمرانی و عملیاتی در حوزه اشتغال تبدیل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از قدیم الایام قدمگاه زائرن سید الشهدا (ع) بوده، تصریح کرد: این استان علاوه بر اینکه از گذشته بر سر راه ابریشم واقع شده معروف به مسیر ولایت برای عبور زائران عتبات عالیات بوده و از آن به عنوان گهواره تمدن اسلامی و دیار قهرمان و پهلوانان یاد می‌شود.

امیری مقدم با اشاره به اینکه مرز خسروی آماده میزبانی از زائران حسینی در ایام اربعین است، بیان کرد: استان کرمانشاه به واسطه وجود مرز خسروی قدمت دیرینه در میزبانی از زائران داشته و مسیر عارفان و عالمان بوده و برای نگه داری از آن برای بازگشایی همیشگی آن تلاش خواهیم کرد.

وی به وحدت همیشگی مردم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه با وجود تنوع قومیتی و مذهبی بسیاری که دارد همیشه و در همه جا کنار هم و با آرامش بوده‌اند که مهمترین دلیل آن ارادت خاص مردم به اباعبدالحسین (ع) است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه نوحه‌های قدیمی در استان کرمانشاه مانند یک فرهنگ سینه به سینه منتقل می‌شود، تاکید کرد: یکی از نوحه‌های شیرین و خاطره‌انگیز در استان کرمانشاه نوحه «شیر شمامه ای نوبرم» است که با لحجه زیبای کردی نزدیک به چهار دهه است که اجرا می‌شود.

کد خبر 5572998

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه بهمن امیری مقدم استانداری کرمانشاه اجلاس پیرغلامان حسینی هفته دولت اربعین حسینی مرز خسروی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین اجلاس پیرغلامان حسینی خراسان رضوی شیوع کرونا گناوه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه وطنی آماده میزبانی از بازی نساجی - پرسپولیس / فیلم

وضعیت ورزشگاه وطنی پیش از دیدار نساجی و پرسپولیس.

دانلود (7.8MB)

دیگر خبرها

  • ورزشگاه وطنی آماده میزبانی از بازی نساجی - پرسپولیس / فیلم
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کشف شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • قدمت «دروازه نفته» ممکن است به پیش از اسلام برسد
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • دانلود نوحه شهادت امام جعفر صادق (ع)