Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@17:18:53 GMT

عصری فراموش‌نشدنی در آزادی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۲۹۹۹

عصری فراموش‌نشدنی در آزادی

دولت مردمی با تلاش و برنامه‌ریزی، زمینه نخستین حضور زنان تماشاگر در تاریخ لیگ برتر فوتبال را فراهم کرد تا ورزشگاه آزادی عصری فراموش‌نشدنی را در دیدار استقلال و مس کرمان تجربه کند.

به گزارش ایران اکونومیست، مهرماه ۱۳۹۷ و در جریان دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برابر بولیوی، برای نخستین بار زنان در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در نوزدهم آبان ۱۳۹۷ و در فینال لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز صدای زنان در فضای ورزشگاه آزادی دوباره طنین‌انداز شد. بازی که با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم ژاپنی مقابل چشمان هزاران هوادار پرسپولیس قهرمان آسیا شود.

این ورزشگاه سپس در دیدار تیم‌های ایران و کامبوج در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ میزبان زنان شد و در آن زمان تیم ملی ایران با هدایت سرمربی وقت خود یعنی مارک ویلموتس، به برتری ۱۴ بر صفر رسید.

در ادامه و در رقابت تیم‌های ملی ایران و عراق بانوان شاهد صعود مقتدرانه شاگردان دراگان اسکوچیچ سرمربی کنونی تیم ملی به جام‌جهانی بودند.

حال برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، بانوان کشورمان عصر امروز پنجشنبه دیدار استقلال و مس کرمان را از نزدیک نظاره‌گر بودند.

شرایط حضور بانوان با تلاش وزارت ورزش و جوانان و دولت سیزدهم برای نخستین بار در مسابقات لیگ برتر فراهم شد و آرامشی که در بدو ورود زنان به ورزشگاه آزادی دیده می‌شد نشان‌دهنده درایت و برنامه ریزی درست وزارت ورزش بود تا عصری فراموش نشدنی ثبت شود.

فضایی که پیش از آن بدون حضور زنان اغلب با حواشی و درگیری میان هواداران همراه بود، اکنون شرایط متفاوتی دارد. گامی نو که می‌تواند در کاهش بی‌اخلاقی در فوتبال تاثیرگذار باشد.

ادامه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌تواند مقابل برخی رفتارها و ناهنجاری‌ها به نوعی نقش بازدارنده را ایفا کند. بنابراین می‌توان گفت از نظر فرهنگی و اخلاقی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اقدام مثبتی است. گامی مهم که دولت مردمی و وزارت ورزش وجوانان با موفقیت برداشتند.

امروز بیش از یک‌هزار بانوی هوادار فوتبال از درب شرقی ورزشگاه آزادی خود را به جایگاهی که برای آنان در نظر گرفته شد، رساندند تا جدال آبی‌های پایتخت و مس را تماشا کنند. در بین زنانی که موفق به حضور در ورزشگاه شدند چهره‌های سرشناسی چون لیلا محمدیان معاون زنان باشگاه استقلال هم دیده می‌شد.

پیش از آغاز بازی ریکاردو ساپینتو و مهدی قایدی به سمت سکوی بانوان هوادار استقلال رفته و ادای احترام کردند. در نیمه دوم این دیدار مریم کاظمیٰ‌پور معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش به همراه تیم فوتبال دختران زیر ۱۶ سال وارد جایگاه شدند. سینا کلهر معاون ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان نیز این بازی را از نزدیک نظاره‌گر بود.

همچنین باشگاه استقلال در اقدامی قابل توجه به بانوان استقلالی که در ورزشگاه حضور پیدا کردند، بادکنک‌های آبی، شاخه گل و پرچم‌های استقلال اهدا کرد تا فضای ورزشگاه آبی‌رنگ شود.

همچنین در میان جمعیت مادرانی میانسال و زنان جوان که با فرزندان خردسال خود بر روی سکوها نشسته بودند نیز هم به چشم می‌خوردند.

یکی از بانوان در گفت‌و گو با ایران اکونومیست عنوان کرد: از دامغان به عشق استقلال آمدم و فرزند کوچکم را در خانه گذاشتم و از ۱۰ صبح حرکت کردم و ۴ در ورزشگاه بودم. به سختی توانستم بلیت را در دقایق آخر تهیه کنم و قیمت آن ۵۰ هزار تومان بود.

در پایان پس از برتری آبی‌پوشان پایتخت، بازیکنان استقلال برای ادای احترام به سمت سکوهای زنان رفتند و این دیدار بدون هیچ حاشیه‌ای با خروج منظم بانوان از ورزشگاه به پایان رسید.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سینا کلهر ، باشگاه استقلال ، لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سینا کلهر باشگاه استقلال لیگ قهرمانان آسیا ورزشگاه آزادی وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری