Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایرن مونیخ قطعا حریف دل‌خواه بارسلونا نیست اما بارسا خاطرات شیرینی هم از رویارویی با غول باواریا دارد

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای فصل 23-2022 انجام شد و قرعه‌های جذابی از گوی‌ها بیرون آمد. 

طرفداری | قرعه کشی امسال لیگ قهرمانان اروپا جذاب و هیجان‌انگیز رقم خورد و بازی‌های جالبی در انتظار تماشاگران فوتبال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نگاهی داریم به نکات آماری جالب مربوط به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 23-2022:

1. پایان غم غربت آینتراخت فرانکفورت: عقاب‌ها بعد از 62 سال دوری به لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردند. آخرین بازی فرانکفورت در لیگ/جام قهرمانان اروپا، فینال 1960 و شکست 7-3 مقابل رئال مادرید بود. هیچ تیمی بیش از آینتراخت فرانکفورت برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا انتظار نکشیده است. 

2. شاختار، خوش‌یمن برای رئال مادرید: رئال مادرید پیش‌تر سه مرتبه با شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا هم‌گروه شده بود که در فصول 21-2022 و 16-2015، لو‌س‌بلانکوس توانست قهرمان اروپا شود. در فصل 21-2020 نیز رئال مادرید با قهرمان اوکراین هم‌گروه بود و به نیمه نهایی رسید.

3. بارسلونا و بازهم قرعه ترسناک بایرن مونیخ: بارسلونا در 13 رویارویی پیشین با بایرن مونیخ در رقابت‌های اروپایی فقط دو بار پیروز شده است (2 تساوی و 9 شکست) اما آن دو پیروزی مقابل بایرن مونیخ در آوریل 2009 و می 2015، قهرمانی لیگ قهرمانان را برای بلوگرانا به ارمغان آورد.

4. پورتو حریفی چغر برای اتلتیکو مادرید: اتلتیکو مادرید در 12 سال اخیری که در لیگ قهرمانان حضور داشته، 10 مرتبه از گروهش صعود کرده است. در سه دوره، اتلتیکو و پورتو هم‌گروه بوده‌اند که پورتو توانسته دو بار این تیم را شکست دهد. دو شکست اتلتیکو مقابل پورتو باعث حذف آن‌ها در مرحله گروهی 10-2009 شد.

5. بازگشت اسکاتلندی‌ها: سلتیک و رنجرز برای اولین بار از فصل 08-2007 همراه با یک‌دیگر در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند. 

6. میلان و چلسی، رویارویی نادر: میلان و چلسی  فقط دو بار با یک‌دیگر در لیگ قهرمانان روبه‌رو شده‌اند که این دو تقابل آن‌ها به فصل 00-1999 برمی‌گردد.

7. کار راحت منچسترسیتی مقابل آلمانی‌ها: منچسترسیتی در هشت تقابل خانگی اخیر با حریفان آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است. آن‌ها در این هشت بازی، 39 گل زده‌اند و 30 گل خورده‌اند. 

8. یوونتوس شکست‌ناپذیر مقابل پاری سن ژرمن: یوونتوس هشت بار با پاری سن ژرمن مصاف داده که حاصل آن دو تساوی و شش پیروزی برای بیانکونری بوده است. یکی از این بازی‌ها در سوپرکاپ اروپای 1997 بود. 

9. رکورد جالب اینتر مقابل بایرن مونیخ: اینتر تاکنون در بازی‌های خارج خانه مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است. یک تساوی و دو برد در آلیانتس آرنا و یک پیروزی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو، حاصل کار نراتزوری مقابل مونیخی‌ها بوده است. 

10. آژاکس،روی نوار تساوی با ایتالیایی‌ها: آژاکس در 11 بازی اخیرش مقابل حریفان ایتالیایی در لیگ قهرمانان، 7 تساوی کسب کرده است (2 برد و 2 تساوی) و حالا با ناپولی روبه‌رو شده است.

11. این بار نوبت صادق محرمی است؟ تا به امروز چهار بازیکن ایرانی حداقل یک بار مقابل چلسی قرار گرفته‌اند که همه توانسته‌اند حداقل یک گل به این تیم بزنند (علی دایی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون). این بار دینامو زاگرب با چلسی هم‌گروه شده و یک بازیکن ایرانی به نام صادق محرمی در ترکیبش می‌بیند که البته مهره فیکس آن‌ها نیست. 

12. رئال مادرید و حریف جدید: رئال مادرید و لایپزیش تاکنون در بازی‌های رسمی مقابل هم قرار نگرفته‌اند و این یکی از قرعه‌های جدید این دوره بود. 

13. بازگشت‌ها: روبرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند، بهترین گل‌زنان فصل گذشته بوندسلیگا خیلی زود مقابل تیم‌های سابق‌شان قرار می‌گیرند. لواندوفسکی با بایرن مونیخ روبه‌رو می‌شود و هالند با دورتموند. 

14. دوئل ایرانی‌ها در گروه B: سردار آزمون و مهدی طارمی، مهاجمان ایرانی بایرلورکوزن و پورتو باید مقابل یک‌دیگر قرار گیرند و جدال جالبی برای صعود از گروه نزدیکی دارند که اتلتیکو مادرید و بروخه هم در آن هستند.

موارد 1 تا 10 از حساب‌های توییتر اوپتا استخراج شده و موارد 11 تا 14، اختصاصی طرفداری است.

اخبار داغ 

تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان اروپا 23-2022 + سیدبندی محل ورود و شرایط حضور بانوان تماشاگر در بازی استقلال و مس / بدون بلیت به ورزشگاه نیایید خلاصه بازی بارسلونا 3-3 منچسترسیتی (دیدار خیریه - 2022) ساپینتو: مس مقابل پیکان شگفتی آفرید؛ مذهبی هستم اما خرافاتی نیستم​​​​​​​

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا مرحله گروهی بایرن مونیخ رئال مادرید هم گروه بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی منچستر یونایتد با لیگ قهرمانان اروپا

امید تیم فوتبال منچستر یونایتد با تساوی مقابل برنلی رده نوزدهمی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید.

به گزارش فارس، در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد در اولدترافورد مقابل برنلی به تساوی یک بر یک رسید.

در این بازی برای یونایتد آنتونی در دقیقه 79 گلزنی کرد ولی برنلی توانست در دقیقه 87 توسط آمدونی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی برساند.

یونایتد با این تساوی 54 امتیازی شد تا امیدش برای رسیدن به رده چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به پایان برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارسلونا فاتح نبرد سن سیرو مالک منچستر یونایتد در گذشت

دیگر خبرها

  • خداحافظی منچستر یونایتد با لیگ قهرمانان اروپا
  • تاکه فوسا کوبو: رئال مادرید مقابل ما خوش شانس بود
  • بریس لیونل مسی و برد 2-0 بارسلونا در خانه رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2011/4/27) / فیلم
  • بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • پوکر روبرت لواندوفسکی و برتری 4-1 دورتموند مقابل رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/24) / فیلم