Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد امیری گفت: در مناطقی که میزان بروز بیماری بیشتر است، افراد باید تا حد امکان از خطر گزش کنه‌ها جلوگیری کنند. در مناطقی که میزان کنه‌ها بیشتر است، باید برای سم پاشی دام‌ها، آغل‌ها و مناطق نگهداری دام اقدام شود. افراد باید دقت کنند لباس‌های بلند و پوشیده بپوشند و از قلم و یا اسپری دورکننده حشرات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به لاشه دامی که در اثر بیماری مشکوکی ازبین رفته است، نزدیک نشوند.

او گفت: با توجه به این که عمده موارد ابتلا به این بیماری در صنف هایی است که به نوعی با دام های آلوده به ویروس مواجه بوده اند، توصیه اکید ما این است که حتما مردم گوشت را از مراکزی تهیه کنند که تحت نظارت سازمان دام پزشکی کشور هستند.

امیری گفت: به هیچ عنوان گوشت از ذبح دام هایی که کنار جاده یا معابر عرضه می شوند، جهت مصرف خریداری نشود. ذبح دام باید در مراکزی باشد که تحت نظارت سازمان دام پزشکی هستند. ذبح دام در کشتارگاه های تحت نظارت انجام شود.

او گفت: توصیه ما به مردم این است که ذبح دام در کنار خیابان و معابر انجام نشود؛ زیرا خون آبه های دام اگر آلوده باشند علاوه بر بیماری تب کریمه کنگو، عارضه های دیگر را نیز منتقل می کنند.

به گفته وی افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از لباس حفاظتی مناسب مانند دستکش و چکمه استفاده کنند. وسایل را باید بعد از ذبح ضد عفونی و خون آبه ها نیز به صورت بهداشتی دفع شوند.

امیری گفت: گوشت دام ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شود تا در صورت وجود ویروس احتمالی، از بین برود. جگر باید به مدت دو روز در دمای چهار درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری و بعد کاملا پخته شود.

او گفت: افراد ساکن در مناطق روستایی در هنگام ورود به محل نگهداری دام از لباس های پوشیده و بلند و برای محافظت از دست ها از اسپری های دور کننده حشرات استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری واگیردار تب کریمه کنگو در ایران ذبح دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۶۶ پهپاد بر فراز قلمرو «کراسنودار» و ۲ فروند پهپاد دیگر در شبه‌جزیره کریمه سرنگون شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اظهار کرد روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را در شب جمعه تا شنبه ۲۷ آوریل در منطقه کراسنودار (جنوب) و در کریمه ضمیمه شده رهگیری کرده است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، ونیامین کوندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار در تلگرام نوشت: «آنها سعی کردند به پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های نفتی حمله کنند، طبق اطلاعات موجود در محل، هیچ آسیب جدی وجود ندارد.»

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را به خاک روسیه افزایش داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟