Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واحدیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت جدید این بنیاد طرح "منظومه های روستایی" است که در قالب این طرح توانمندسازی مردم روستا در زمینه های اشتغال، معیشتی، اقتصادی و عمرانی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است، به نحوی که افرادی به عنوان تسهیل گر وظیفه دارند با استقرار در روستاها اهالی را در امور مزبور یاری دهند، مشکلات روستاها را رصد و جمع‌بندی کنند تا برای رفع آنها از طریق هر یک از دستگاه‌های اجرایی اقدام شود، یا تسهیلات مورد نیاز از طریق صندوق کارآفرینی امید به روستاییان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کارشناسان خبره‌ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند تا موانع و مشکلات روستاها را به نحوی جمع بندی کنند تا بهترین گزینه ها برای حل این مشکلات در زمینه اشتغال و عمران و آبادانی روستا به روستاییان ارایه شود.

واحدیان با اشاره به اثرات بلایای طبیعی، به ویژه سیل در خراسان رضوی و تاثیرات آن بر روستاها افزود: هم اینک ۸۰ درصد روستاهای استان در مسیل ها قرار گرفته اند، یکی از وظایف بنیاد در تهیه طرح هادی، شناسایی و بازیابی مسیل ها در روستاها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: با این حال جدا از شناسایی روستاها، نمی توان ۱۰۰ درصد یک روستا را از آسیب سیل مصون دانست اما در تهیه طرح هادی تلاش می شود مناطقی که امکان جاری شدن سیل در آنها وجود دارد، مشخص و از ساخت و ساز در آنها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه پایدار "منظومه روستایی" براساس بند ح ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در چارچوب طرح توسعه و عمران (جامع) ناحیه‌ای یا سایر طرح های فرادست تهیه و تدوین شده است.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۲۱ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفری خراسان رضوی در قالب ۵۱۶ هزار و ۴۱۹ خانوار در سه هزار و ۲۸۱ نقطه روستایی این استان زندگی می کنند که از این تعداد ۸۸۲ هزار و ۸۱۵ نفر مرد و ۸۵۰ هزار و ۳۰۶ نفر زن هستند.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی