Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریحانه قدردان مشاور توسعه فردی و سازمانی گفت: بهداشت روان در محیط کار شامل مجموعه ای از شرایط است ، که باعث تأمین امنیت روحی و سلامت روانی کارمند و کارگر در محیط کار می شود، این موضوع چنانچه به درستی در فضای کار مهیا شود ، می تواند فرد کارگر یا کارمند را در چالشی قرار دهد که از حداکثر ظرفیت خود توام با رضایت شغلی استفاده  و مهارتهای خود را به روز کند،توانایی های خود را محک بزند و در نهایت فرد مفیدی در محیط کار و جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: توانمند سازی منابع انسانی در این امر بسیار مهم است، زیرا آموزش هایی که برای توسعه فردی کارکنان ارائه می شود، باید بتواند موج جدیدی در فرهنگسازی منابع انسانی ایجاد کند و ذهنیت،رویکرد جدید و متناسب با استانداردهای جهانی ارائه کند .

مشاور توسعه فردی و سازمانی ادامه داد: همچنین آموزش توسعه فردی به نیروی انسانی باید در مهار کردن استرس کارکنان ،مدیریت بحرانهای کسب و کار ،انعطاف به خرج دادن نسبت به تغییرات شرایط کاری و تلطیف کردن شرایط سخت برای منابع انسانی موثر باشد.

قدردان بیان کرد: برای تأمین امنیت روانی کارمندان ، مدیر باید قدرت هم ذات پنداری و همدلی موثری داشته باشد و بتواند از کارکنان خود حمایت کند و خود را در جایگاه آنها قرار دهد.چنانچه این نکته ی به ظاهر کوچک توسط مدیران رعایت شود  ،می‌تواند گام موثری در جهت القای حس خودباوری و کارآمدی برای کارکنان به ارمغان داشته باشد.

او تصریح کرد: در مقابل اگر کارکنان امنیت حرفه ای داشته باشند، طبیعتا می توانند حس تاب آوری و برقراری ارتباط موثر با سایرین اعم از همکار ،مشتری و مدیر را تجربه کرده و شاهد امنیت روانی بالا در آنها باشیم.

این مشاور توسعه فردی و سازمانی تأکید کرد: امروزه منابع انسانی به شدت درگیر چالش هایی هستند ، که اگر این چالش ها توسط کارفرما شناسایی و به آنها پرداخته نشود، سرانجام گریبان گیر او  و سازمان می شود و باعث فرسودگی شغلی و نارضایتی در کارکنان و کاهش بازدهی  سازمان خواهد شد.

قدردان اظهار کرد: تلاش در جهت بهبود شرایط حقوق و دستمزد ،فراهم کردن فضایی آرام و شاد ،ساعت کاری منصفانه و استاندارد ، فراهم کردن شرایط رشد و پیشرفت در محیط کار در تأمین رضایت شغلی و به تبع بهداشت روانی کارکنان بسیار موثر است.

او افزود: همچنین توجه ویژه به امر آموزش و توانمندسازی کارکنان ، بیمه های مکمل و سیستم های پاداش باعث ایجاد رضایتمندی شغلی در کارکنان می شود که باید مدیران بسترهای نامطلوب را اصلاح کرده و این بستر استاندارد را لحاظ  و اینگونه در جهت تأمین بهداشت روانی وجسمی کارکنان خود تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارمندان بهداشت روان خودباوری منابع انسانی محیط کار توسعه فردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دوازدهم، طی نامه ای به رئیس جمهور و مذاکره با وزیر بهداشت، با اشاره به کمبود زیرساخت درمانی در مرکز استان، خواستار توسعه بیمارستان کوثر از ۳۰۰ تخت به ۸۰۰ تخت شد.

گلرو از تلاش های دولت رئیسی در ایجاد زیرساخت های درمانی از جمله سوانح سوختگی، اورژانس کوثر، مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان کوثر، تامین دستگاه فوق پیشرفته رادیوتراپی برای درمان سرطان، توسعه بیمارستان امیرالمومنین بعنوان بیمارستان دوم مرکز استان تقدیر کرد.

این عضو خانه ملت با اشاره به تردد میلیونی زائران امام رضا (ع) از سمنان و خدمات ملی مراکز درمانی سمنان، زیرساخت های موجود را کافی ندانست و بر ضرورت توجه جدی وزارت بهداشت به تامین زیرساخت درمانی حوزه انتخابیه تاکید کرد.

کد خبر 6092893

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است