Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قوانین حوزه ایثارگران دارای تکثر و پراکندگی است و برخی قوانین نیز منسوخ شده لذا بسته تنقیح قوانین و مقرراتی تدوین و به دولت ارسال شده است تا در قالب برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ‌سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست نخبگان، سرآمدان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان اردبیل با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهادت شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار داشت: استان اردبیل تاریخ‌ساز است و از عهد گذشته و پس از اسلام و در دوران دفاع مقدس تاریخ‌ساز بوده و عرفا، اندیشمندان و نخبگان زیادی از این خطه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنان یکی از آزادگان در این نشست مبنی بر اینکه «ایثار ادامه دارد»، افزود: این جمع افراد موفق جامعه ایثارگری هستند و بار مسئولیتی در حوزه‌های فرهنگی، علمی، کارآفرینی و مدیریتی به عهده دارند و نقش‌آفرین هستند و مرجعیت دارند و همانگونه که در این نشست اشاره شد جوان‌ترین شهید جنگ تحمیلی و جوان‌ترین استاد تمام دانشگاه از این منطقه بوده‌اند که نشان‌دهنده بصیرت و عزم مردم اردبیل است.

معاون رئیس جمهور با ذکر خاطراتی از رشادت‌های شهید باکری افزود: امروز از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی بازدید کردم و مشخص بود به جایی رسیده‌ایم که دیگر کشورها به ما محتاج شده‌اند و البته اگر با تکیه بر روش‌های مادی حرکت کنیم ممکن است از برخی کشورها عقب باشیم اما نکته‌ای که ایران اسلامی را از دیگران ممتاز می‌کند عهدی است که با خدا بستیم و صادقانه با خداوند رفتار می‌کنیم و جایی که نیاز به پرداخت هزینه بوده در میدان بودیم و به همین دلیل مورد عنایت خداوند بوده‌ایم و خداوند به سبب صداقت پاداش می‌دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مشکلاتی که در کشور وجود دارد زیاد است و چیزی پنهان نیست و خوشبختانه در کشور همه اخبار منتقل می‌شود، اینکه کسانی در کشور ما مشغول خیانت هستند که در تاریخ هم دیده‌ایم که اگر کشور ما در هیچ جنگی در تاریخ شکست نخورده است مگر وقتی خیانتی انجام شد. اما اگر خواص اهل حق در مسیر الهی کم نیاورند و استقامت کردند خداوند همانگونه که وعده داده است این کشور را یاری می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی و زندگی کردن در زیر پرچم امام حسین (ع) نعمت است، گفت: ایثارگر کسی است که به خود نمی‌اندیشد و در تفکر او خودی وجود ندارد و هر چه هست مکتب و دیگران هستند. ایثارگر و جانباز بار معنوی دارد و مقدس است. در دنیا به بازماندگان جنگ کهنه سرباز می‌گویند ولی ما جانباز و ایثارگر اطلاق می‌کنیم زیرا این کلمات بار معنایی دارند و برای ما مقدس هستند. به درگذشتگان جنگ شاهد و شهید می‌گوییم یعنی زنده هستند و دستگیری می‌کنند. حفظ این میراث گران‌بها وظیفه همگانی است و باید از آن محافظت کرد.

معاون رئیس جمهور در مورد وضعیت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اقدامات بنیاد باید منسجم شود و منابع مالی آن پایدار و منطقی شود تا خدمات استاندارد و مستمر به ایثارگران ارائه شود و یکی دیگر از اقدامات مهم ایجاد هم‌افزایی بین سایر نهادهای دولتی، گروه‌های مردمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: قوانین حوزه ایثارگران دارای تکثر و پراکندگی است و برخی قوانین نیز منسوخ شده لذا بسته تنقیح قوانین و مقرراتی تدوین و به دولت ارسال شده است تا در قالب برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شود تا نظمی در این قوانین ایجاد شده تا تبعیض در ارائه خدمات کاهش یافته و به نیازهای ایثارگران پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری ایثارگران در جایگاه‌های مدیریتی و در اولویت قرار گرفتن آنها ابلاغ شده است، گفت: این ابلاغیه در برخی استان‌ها در حال اجراست و امیدواریم در استان اردبیل نیز شاهد اجرای این موضوع باشیم. توسعه آسایشگاه و بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌های بنیاد است.

ولی اسماعیلی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ گرمی و دشت مغان در مجلس نیز در این نشست بر ضرورت اجرای قوانین مصوب در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران تأکید کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عدم اجرای قوانین حوزه ایثارگران را پیگیری خواهد کرد به عنوان نمونه در مورد تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران موضوع از بالاترین مسئولان دستگاه‌ها پیگیری خواهد شد.

نخبگان شاهد و ایثارگر در این نشست مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و تفاهم‌نامه همکاری در امور تولید و دانش‌بنیان با هدف مولد کردن تولید بین «عادل مهری» مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و «حبیب ابراهیم پور» رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به امضا رسید.

دولت سیزدهم به دنبال رویکرد تمرکززدایی از پایتخت است

سیدامیرحسین قاصی‌زاده هاشمی همچنین در نشست با ایثارگران استان اردبیل اظهار داشت:  تبیین خدمات  یک ساله دولت سیزدهم در استان اردبیل برای تبیین و تشریح آن برای. عموم مردم جزو اولویت‌های اساسی است و به همین منظور باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا در ایام گرامیداشت هفته دولت به این مهم بپردازیم.

وی بیان کرد: تمرکز‌زدایی از پایتخت یکی از اهداف دولت سیزدهم است که با جدیت ادامه دارد و در این زمینه باید تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف مورد نظر مورد استفاده قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور در طول یک سال گذشته نیز ارزیابی می‌شود تا نگاه پیرامونی به استان‌های مختلف انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: دیدار با سرمایه‌های معنوی کشور و خانواده‌های شهدا نیز از رویکردهای مهمی است که به عنوان یک وظیفه و رسالت خطیر و حساس مورد توجه است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اهمیت به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی به بهترین شکل رقم بخورد چرا که ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف همچون نیروی انسانی وجود دارد و  دولت‌ها باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گره‌گشایی از مشکلات آحاد جامعه و واگذاری کارها به مردم با راه‌اندازی جریان مردمی‌ساز نیازمند استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: توجه به مناطق مختلف کشور برای برای قرار دادن ان‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت اولویت اساسی است و در این زمینه عدم مدیریت اساسی سبب عدم توسعه یافتگی کشور می‌شود.

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه پنجشنبه سوم شهریور همزمان با هفته دولت و در سفر به استان اردبیل با مادر شهیدان «مروت و ناصر مالکی»، جانباز 70 درصد «عبدالحسین فاتحی» و آزاده و جانباز «کریم رجب‌زاده» دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور گفت: واقعاً اتفاقی نبود که از یک خانواده شش نفر در جبهه حاضر می‌شدند و این ناشی از بصیرت آنان و شناخت هدفمند است. پدران ما در گذشته در تربیت فرزند و هدایت خانواده موفق عمل کردند و برای فرزندان خود وقت می‌گذاشتند و آنها را به مساجد و مجالس مذهبی می‌بردند.

معاون رئیس جمهور در دیدار با مادر شهیدان مالکی تصریح کرد: شما مادران شهدا اسوه‌های ایثار هستید و ما به شفاعت شما در آن دنیا نیاز داریم و دیدار با شما افتخار و نعمت بزرگی است و باید برای تربیت چنین فرزندان با بصیرت و آگاهی از شما تقدیر کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدارها وضعیت خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مورد بررسی قرار داد و در فضایی صمیمانه به درد و دل‌های آنها گوش فرا داد.
شهید «مروت مالکی» 22 اسفندماه سال 1362 در عملیات بدر در منطقه عملیاتی دجله به مقام عالی شهادت رسید و شهید «ناصر مالکی» 18 فروردین 1366 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

جانباز «عبدالحسین فاتحی» یکم تیرماه سال 1344 در شهرستان گرمی به دنیا آمد و پس از سال‌ها حضور در جبهه‌های مبارزه حق علیه باطل آخرین بار بیستم مهرماه سال 1363 به افتخار جانبازی از ناحیه قطع دو پا نائل آمد.

آزاده و جانباز «کریم رجب‌زاده» نیز یکم مرداد ماه سال 1339 در اردبیل به دنیا آمد و هشتم مهرماه سال 1361 به اسارت دشمن بعثی درآمد و 26 مرداد ماه سال 1369 به آغوش وطن بازگشت.

‌انتهای پیام/144/‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت معاون رئیس جمهور قاضی زاده هاشمی رئیس جمهور استان اردبیل قوانین حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به این دانشگاه برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده امروز -دوشنبه دهم اردیبهشت- در نشست با محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: در حوزه‌های پژوهشی و علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) رشد خوبی داشته و در آخرین رتبه‌بندی تایمز این دانشگاه رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه نهم دانشگاه‌های کل کشور را کسب کرده است.

وی افزود: در حوزه دانشگاه‌های قاره آسیا نیز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) در رتبه‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ قرار دارد که رتبه‌بندی دقیق آن نیز به زودی اعلام خواهد شد و این رتبه در طول دوران فعالیت این دانشگاه کم‌نظیر بوده است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی رشد خوبی در جذب دانشجویان خارجی و تنوع رشته‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی در اتحادیه مختلف علمی به ویژه شبکه آموزشی اروپایی اراسموس، کشورهای جاده ابریشم، اتحادیه خزر و اتحادیه کشورهای اسلامی فعال شدیم. برای نمونه بخش دانشجویی اتحادیه کشورهای خزر را به عهده گرفتیم.

قاسم‌زاده از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ نفر دانشمند یک‌درصدی (جزو یک‌درصد دانشمندان برتر جهان) در این دانشگاه داریم که چند نفر از مدیران نیز جزو همین دانشمندان یک‌درصدی هستند، همچنین در جایزه ملی ثریا در چهار رشته و حوزه جوایز به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) رسید.

وی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه تحول پژوهشی و علمی در این دانشگاه ادامه داد: در حوزه‌های توسعه کشاورزی کم‌آب‌بر، فلزات غیرکانی و شیشه، چشمه نور (شتابگرها)، ایران‌شناسی، هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های نو مأموریت‌های ملی ویژه به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی واگذار شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از کسب رتبه دوم کشوری توسط تیم رباتیک این دانشگاه خبر داد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۰ رشته آموزشی و علمی جدید در این دانشگاه راه‌اندازی شده که عمده آنها در سطح ارشد و دکتری قرار دارند. رشته‌های شتابگر ذرات و علم داده‌ها هم از رشته‌های انحصاری دانشگاه به حساب می‌آیند.

قاسم‌زاده با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) اضافه کرد: دانشگاه امام‌حسین (ع) در رتبه‌بندی جایگاه دوم دانشگاه‌های کشور را به دست آورده که افتخار ارزشمندی برای دانشگاه امام‌حسین (ع) محسوب می‌شود که دانشگاه نمونه و تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام‌حسین (ع) الگوی دانشگاه‌های حکمت‌بنیان به شمار می‌رود، گفت: بازدید از دانشگاه امام‌حسین (ع) و تماشای دستاوردهای این دانشگاه در دستور کار ما قرار دارد که یکی از اردوهای دیدنی راهیان پیشرفت ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اجرای طرح بانوی اسوه را از طرح‌های فرهنگی مهم این دانشگاه دانست و تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار در سه حوزه دانشجویی، کارمندی و استادی نخستین‌بار در دانشگاه ما طراحی و به وزارت علوم ابلاغ و در نهایت اجرا شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: امسال هم برای نخستین‌بار از استادان بین‌المللی برتر تقدیر می‌کنیم که در این برنامه استاد برتر حوزه بین‌الملل را معرفی می‌کنیم تا انگیزه‌ای شود که اساتید با توجه به رسالت دانشگاه فعالیت داشته باشند.

وی از فعالیت ۴۰ استاد تمام در این دانشگاه خبر داد و گفت: در واقع ۱۸۰ نفر دانشیار داریم و بقیه اساتید ما استاد تمام به حساب می‌آیند. پیش از دولت سیزدهم ۱۳ مربی داشتیم که تعداد آنها به چهار نفر کاهش یافته است.

کد خبر 749049

دیگر خبرها

  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳