Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تا یک ماه آینده برای تولیدکنندگان رتبه اعتباری اختصاص می‌یابد و این رتبه مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ‌سید‌احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر به آذربایجان‌شرقی در نشست با نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بناب اظهار داشت: برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت‌های دولت است که دولت در این زمینه در اردیبهشت ماه اقدامی انجام داد و این کار اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان داخلی از عرصه تولید کنار نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در 2 تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می شود تا بتوانند از مجموعه سیاست های دولت استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که دولت در کنار سیاست کنترل تورم به دنبال حل دشواری‌های تولید است، گفت: بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ سود بانکی در حد نصف، نرخ تورم موجب ایجاد تقاضای زیاد نسبت به تسهیلات شده است.

مهلت یک ماهه وزیر اقتصاد برای استرداد ارزش افزوده صادرات/ انتقاد از یک اقدام بانک‌های خصوصیبازدید وزیر اقتصاد از گمرک تهران/ صدور دستور ارائه فهرست مشکلات مراجعه کنندگان تا امشبجزئیات مکاتبه وزیر اقتصاد با رئیس جمهور/ توضیحات 12 گانه خاندوزی درباره 180 ردیف قبض انبار بلاتکلیف در گمرک

خاندوزی ادامه داد: باید در خصوص سخت  یا سهل‌گیری در اعطای این تسهیلات و کنترل و مدیریت تقاضای بالا در حوزه اعتبارات و تسهیلات راهکار اساسی ارائه شود.

وی اظهار کرد: شبکه بانکی و اعتباری کشور باید تلاش کند تا به صورت هدفمند به تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تسهیلات ارائه دهد.

وی یادآوری کرد: در این راستا تا یک ماه آینده برای تولیدکنندگان رتبه اعتباری اختصاص می‌یابد و این رتبه مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار می‌گیرد.

خاندوزی، با تاکید بر اینکه باید عقبه تولیدکنندگان و صادر کنندگان به عنوان بهترین ضامن  برای بانک‌ها باشد، افزود: تصمیم گیرندگان برای شبکه اعتباری و بانکی نیز باید متناسب با کشش و توان و نیاز شبکه بار بر دوش آنها بگذارند تا آنها نیز بدون مشکل جوابگوی نیاز تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر اقتصاد ماه آینده یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق

مدیرعامل شرکت شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به حساب تولیدکنندگان برق پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «مصطفی رجبی مشهدی» در گردهمایی سراسری نیروگاه‌های کشور با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو، «همایون حائری» معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران نیروگاه‌ها، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاه‌ها اعلام و خاطرنشان‌کرد: شرکت توانیر همه توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس در ۲ سال اخیر در ۲ نوبت یک‌بار ۲۰ همت و یک نوبت هم ۳۰ همت از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و به‌تازگی هم ۲۱ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب تولیدکنندگان برق حرارتی و مقیاس کوچک واریز شد که سهم عمده آن متعلق به نیروگاه‌های خصوصی بود که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران تسویه شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو که باید ۱۰۰ درصد معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، گفت: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویت‌ها به تولیدکنندگان برق و بخش‌های انتقال و توزیع تخصیص می‌یافت.

وی ادامه‌داد: با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچک‌تر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکت‌های توزیع هستیم تا خود شرکت‌ها در قبال وصول مطالبات خود مسؤولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت‌ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می‌شود.

رجبی مشهدی، به صفر رساندن مطالبات نیروگاه هادر یک بازه زمانی سه ساله که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با همه قوا آن را دنبال می‌کند.

کد خبر 749965

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد