Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@00:54:14 GMT

محسن رضایی: صنعت‌سازی ساحل نجاتِ اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۳۸۳۴

محسن رضایی: صنعت‌سازی ساحل نجاتِ اقتصاد کشور است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد ایران تاکنون متکی به کارخانه‌داری بوده، این در حالی است که شرایط اقتصادی باید به سمت صنعت‌سازی برود.

به گزارش مشرق، محسن رضایی، شامگاه پنجشنبه در جمع فعالین اقتصادی فارس بیان کرد: استان فارس، از جمله پیشگامان انقلاب اسلامی بوده‌اند و سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد دولت کردند و اکنون نیز در شرایط موجود، استان فارس نقش ویژه ای در جنگ اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون در نظر گرفتن اصلاحات اقتصادی زمینه بهبود شرایط اقتصادی فراهم نیست و ریل گذاری اقتصادی ایران ریل گذاری غلطی بوده است.

رضایی تاکید کرد: اقتصاد ایران مبتنی بر کارخانه داری بوده و باید شرایط اقتصادی به گونه‌ای باشد که صنعت سازی بر اقتصاد حاکم شود.

وی افزود: هر کدام از این کارخانه‌ها که در مجموع از تعداد کارخانه‌های کشور آلمان بیشتر است به صورت جزیره‌ای در حال فعالیت بوده و تا زمانی که زنجیره فعالیت بنگاه‌های اقتصادی ایجاد نشده و صنعت در تمام حوزه‌های اقتصادی ایجاد نشود، نباید انتظار داشت شاهد توسعه در تمام ابعاد باشیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور متذکر شد: زنجیره صنعت در فضای اقتصادی کشور وجود ندارد و اگر استان‌های فارس بوشهر و خوزستان نسبت به ایجاد زنجیر صنعت پتروشیمی اقدام کنند سالانه ١٠٠ میلیارد دلار ارز آوری خواهند داشت.

رضایی تاکید کرد: فارس مزیت نسبی در حوزه تولیدات کشاورزی داشته است این در حالی است که مشکلات حوزه کشاورزی نظیر کشت و صنایع تبدیلی در فارس وجود داشته و تاکنون به صورت معجزه وار کشاورزی فارس زنده مانده است.

او افزود: تغییر در اصلاح مسیر و تغییر در جهش اقتصادی دو موضوعی است که باید در اقتصاد کشور لحاظ گردد این در حالی است که تغییر ریل گذاری و اصلاح جهش اقتصادی نیز باید در دولت سیزدهم لحاظ شود.

رضایی تاکید کرد: اصلاح اقتصادی در حوزه تجارت از آبان ماه سال گذشته انجام شد و شاهد نتایج و بهبود شرایط تجارت در این حوزه هستیم این در حالی است که در این حوزه موضوع ترانزیت نیز حائز اهمیت بوده و تعاملات خوبی با روسیه و چین صورت گرفته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد: دومین اصلاحی که در اقتصاد کشور انجام شد، موضوع حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی بود که این موضوع نیز اثرات زیان باری در صورت وجود بر اقتصاد کشور داشت و اکنون با اصلاح این فرایند توسعه اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد.

رضایی در ادامه تاکید کرد: نظام بانکی باید اصلاح شود و این یکی از اصلی ترین مطالباتی است که در کشور وجود داشته و در دستور کار بوده این در حالی است که بیش از ۵٠ درصد از منابع بانکی استان فارس از این استان خارج شده و به تهران می اید.

رضایی در خصوص ساختار بودجه‌ای کشور نیز اظهار کرد: ساختار بودجه کشور یکی از موانعی است که اجازه توسعه را نمی‌دهد زیرا دولت در ابتدا بودجه را تدوین می‌کند و مجلس مسیر بودجه را تغییر می‌دهد و در زمان اجرا نیز بودجه به گونه‌ای دیگر اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: در ۶ ماه اول امسال درآمد کمتر بوده ولی در ۶ ماه دوم درآمدها افزایش یافته و باعث خواهد شد منابع درآمدی عمرانی به استان‌ها اختصاص یابد.

از نظر این مسئول، اگر به دنبال اصلاحات عمیق اقتصادی هستیم، حضور مردم در اقتصاد باید مشهود باشد در این خصوص می‌توان گفت با حذف رانت و فساد، نقدینگی را به سمت تولید هدایت کردیم و دومین مرحله ایجاد جذابیت در حوزه تولید است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مجلس محسن رضایی خوزستان روسیه رئیس جمهور چین فارس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم، گفت: نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت این صنعت را دوچندان کرده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست هم‌اندیشی فعالان عرصه هنری، فرهنگی و گردشگری مناطق نفت‌خیز جنوب، هنر را نشئت‌گرفته از قلب و روح انسان دانست و گفت: بهترین هنرمند در عالم خداوند متعال و خالق هستی است، زیرا جهان را به زیبایی و درستی خلق کرد و در اختیار بشر قرار داد و سپس هنر را در وجود انسان نهادینه کرد.

وی با تأکید بر اینکه در تعریف و چیستی هنر و هنرمند باید کوشید، افزود: بدون شک هنری مورد توجه است که معرفت انسانی بر آن صحه بگذارد و سبب تعالی روح انسان شود. در این صورت می‌توان به هنری ماندگار دست یافت که موجب عزت، اتحاد و بالندگی ملت و دولت شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انقلاب اسلامی را برکت جوشش درونی خلق دانست و بیان کرد: انسان‌هایی که در صحنه میدان‌داری انقلاب اسلامی حاضر بودند، روح لطیفی داشتند و هنرشان به خلق انقلاب اسلامی منجر شد.

دانشی تصریح کرد: هر هنری که به بالندگی، طراوت و ارزش‌دهی به حرکت عظیم انقلاب اسلامی منجر شود ارزشمند خواهد بود، ازاین‌رو هر کسی را نمی‌توان هنرمند نامید. درحقیقت، هنرمند کسی است که به معرفت انسانی ارزش دهد.

وی با بیان اینکه در عرصه هنری نیازمند ایجاد جبهه فرهنگی هستیم، افزود: امروز که ندای جمهوری اسلامی در همه عالم پیچیده است، چشم اقصی‌نقاط مختلف جهان بر ماست، ازاین‌رو به پشتیبانی این حرکت عظیم انقلاب اسلامی، هنر نیز باید به‌سمت این صنعت متمایل شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: صنعت نفت تاریخی ۱۱۵ساله دارد. این صنعت به همان صورت که مایه اقتدار و ارتقای اقتصاد بوده، در عرصه‌های فرهنگی نیز خوش درخشیده و حضور انسان‌های شاخص و ارزشمند در آن، گواهی بر همین مدعاست.

دانشی با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم گفت: البته مقصود تنها نفت نیست، اما نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت صنعت نفت را دوچندان کرده است، به‌طوری که اگر نفت در بحث‌های مختلف به پیشرفت برسد، می‌تواند بر جامعه پیرامونی خود نیز اثر بگذارد.

وی با تأکید بر ضرورت تفکر برای خلق هنر فاخر گفت: اگر تعقل فاخر انجام نشود هنر هیچ ارزشی ندارد. دنیای استکبار مجمع‌ها و دکترین فکری دارد که به عملکرد بیرونی آن منجر می‌شود، ازاین‌رو باید طرح نو انتخاب کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به رشد خانه‌های فکری و محتوایی با استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ نفت اشاره و تصریح کرد: درباره خلق هنر فاخر باید تفکر کرد و سپس تصمیم‌های حاصل را به میدان آورد. در این زمینه خلأ نقشه راه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی احساس می‌شود و در صورت تحقق آن شاهد شکل‌گیری اقتصاد هنری مبتنی بر معرفت‌شناسی هستیم که به تولید ثروت برای کشور منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید