Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند سال اخیر گلایه‌ هایی در خصوص وضعیت جاده‌های استان وجود داشت و مردم بارها خواستار و خواهان بهبود یا توسعه جاده‌ها به ویژه در دو سه شهرستان بودند.

به دلیل اینکه راه‌های ارتباطی از جمله مهمترین زیرساخت‌های توسعه است این مساله مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت و در چهارمحال و بختیاری نیز در سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به جاده‌سازی و توسعه راه‌های ارتباطی توجه ویژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های کشور است که با وجود موقعیت جغرافیایی مهمی که در اتصال کریدور مرکزی به جنوب کشور دارد اما سالهاست که از نعمت زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل محروم بود.

گام بلند دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت جاده‌های استان

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری می‌گوید: توسعه زیر ساخت جاده‌ای موجب رشد سایر بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی،کشاورزی و سرمایه‌گذاری می‌شود و این مهم مورد توجه دولت مردمی سیزدهم است.

حسینعلی مقصودی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زیر ساخت جاده‌ای می‌تواند زمینه ساز رشد بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری شود و روند تخصیص اعتبارت نشان می‌دهد  دولت مردمی سیزدهم به این مهم توجه دارد.

وی افزود: در یک‌سال گذشته مسیر شهرکرد به بروجن و لردگان به صورت چهارخطه درآمده است و به‌جز دو تونل در منطقه "کَره بس" که در مصوبات سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری برای آن نیز اعتبار تخصیص یافت و اکنون عملیات چهارخطه شدن در بقیه مناطق این محور به اتمام رسیده است.

مقصودی افزود: این محور، مسیر تردد از مرکز کشور به سمت خوزستان است و سال‌ها به علت ترافیک بالا و نبودن زیرساخت مناسب ،لزوم چهارخطه شدن آن احساس می‌شد که خوشبختانه این مهم در سال اول دولت سیزدهم تا حدودی به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای مهم استان، مسیر شهرکرد به شلمزار و به طرف شهرستان‌های کیار و اردل است که در حال حاضر ترافیک این مسیر به بیش از ۱۵ هزار وسیله نقلیه در روز رسیده است و حجم زیاد ترافیک این مسیر و جوابگو نبودن راه‌های این محور، مسیر را به یکی از مسیرهای پرتلفات استان تبدیل کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ کار احداث، اصلاح و بهسازی این مسیر آغاز شده بود، ولی به دلیل کمبود اعتبارات و مشکل در آزادسازی اراضی مرتبط، اجرای این پروژه تا یکسال گذشته پیشرفت چندانی نداشت.

مقصودی تاکید کرد: در یک‌سال گذشته با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، توجه ویژه‌ای به این پروژه شد و هم‌اکنون در دو قطعه ۱۳ کیلومتری این مسیر، پیمانکاران متعدد مشغول به کار هستند و تا چند روز آینده حدود ۱۰ کیلومتر از این محور افتتاح و تا آخر سال نیز حدود هشت کیلومتر دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای این مسیر که قسمتی از محور ارتباطی منتهی به بازفت و مسجد سلیمان است حدود ۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت پیش بینی شده است که بخشی از آن در چهار خطه شهرکرد به شلمزار هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر، ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر شامل تسهیلات بانکی ماده ۵۶  را حال پیگیری است و امیدواریم مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد.

مقصودی تصریح کرد: اوایل سال آینده این طرح که از مهمترین پروژه های راه استان است به بهره‌برداری خواهد رسید و  همزمان با این پروژه، ارتقا محور بازفت به مسجد سلیمان که یکی از راه های ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان است، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این قست پروژه‌های خوبی تعریف شده که پروژه تونل سه هزار و ۵۰۰متری "چری" یکی از آن‌هاست که هزار متر آن حفاری شد و برای هزار متر دوم نیز پیمانکار جدید تعیین شده است.

مقصودی ادامه داد: برای یکی از تونل‌های انتهایی این مسیر به طرف بازفت نیز به تازگی پیمانکار انتخاب شده است و برای انتهای این مسیر در حوزه چهارمحال و بختیاری در محل گردنه تاراز نیز یکی از سه تونل موسوم به "هونی" که در چهارمحال و بختیاری قرار دارد از یکسال گذشته پیمانکار مشغول کار شده است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با احداث این تونل ها حدود ۵۰ کیلومتر از مسیر شهرکرد به بازفت به سمت مسجد سلیمان کوتاهتر می‌شود و نقاط برف‌گیری و پرخطری مانند "گردنه چری" که در سطح ملی به عنوان یک راه پرخطر شناخته  شده است، حذف می‌شود.

مقصودی گفت: در هفته دولت امسال با اعتباری افزون بر ۱۹۳ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال سالن بوکس جونقان، زمین چمن باباحیدر و ساختمان فرمانداری کوهرنگ توسط این اداره به بهره‌برداری می‌رسند و در فاصله اندکی از هفته دولت نیز فرهنگسرای لردگان افتتاح خواهد شد.

مصوبات خوب سفر رییس جمهور برای استان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۵ درصد مصوبات سفر رییس‌جمهور به این استان در حوزه راه است، گفت: با جذب اعتبارات سفر تحول چشمگیری در این حوزه شکل می‌گیرد.

مقصودی افزود: بر اساس مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان، اعتبار قابل توجهی به حوزه راه‌های استان اختصاص داده شده است که می‌توان گفت معادل ۲۰ برابر اعتبارات سالانه این طرح‌هاست.

وی گفت: با جذب این اعتبارات تحول چشمگیری در حوزه راه‌های استان شکل می‌گیرد و ظرف ۲ سال آینده بخش عمده‌ای از طرح‌های در دست احداث استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را از مهمترین طرح‌های این استان اعلام کرد و گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان با حضور وزیر کشور عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن شهرکرد به طور رسمی آغاز شد و اکنون عملیات خاکی طرح در حال انجام است و پیمانکار طرح با بستن یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی انتخاب شده است.

مقصودی ادامه داد: محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به بازفت، چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان، محور لردگان به ایذه، محور فارسان به دشتک، جاده اردل به دوپلان، محور شهرکرد به بن به داران، جاده ارتباطی شهرکرد به سامان به تیران و محور فارسان به چلگرد از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان که اعتبارات موردنیاز این طرح‌ها در مصوبات سفر رییس‌جمهور گنجانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰ کیلومتر راه اصلی در استان در دست احداث است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت مردمی شهرسازی چهارمحال و بختیاری سفر رییس جمهور کیلومتر راه دولت سیزدهم مدیرکل راه مصوبات سفر دولت مردمی سال گذشته جاده ای طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد

معاون راهداری جنوب استان کرمان، گفت: به علت عملیات انفجار در محور دولت‌آباد - بحرآسمان این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است. - اخبار استانها -

اکبر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه هفته گذشته بارش‌های شدید و وقوع سیلاب را در جنوب استان کرمان داشتیم، اظهار داشت:  بازگشایی همه محورهای اصلی، فرعی و روستایی جنوب استان کرمان انجام شده است.

وی از باز بودن همه محورها در جنوب استان کرمان خبر داد و افزود: عصر امروز عملیات انفجاری را در محور دولت‌آباد - بحرآسمان در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت داریم.

معاون ساخت راه‌های روستایی و فرعی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه این محور یکی از محورهای کوهستانی، سخت و صعب‌العبور استان است، گفت: 12 کیلومتر از این مسیر توسط اداره کل راهداری جنوب استان کرمان در دو سال گذشته اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه 2 کیلومتر از این محور کوهستانی و صعب‌العبور است، افزود: با توجه به شرایط این قسمت از محور دولت‌آباد امکان تراشه‌برداری و استفاده از ماشین‌آلات راهسازی فراهم نبود، به این دلیل مجبور به عملیات انفجار در این قسمت از محور شدیم و این عملیات حدود ساعت 13 تا 15 امروز انجام می‌شود و تا اطلاع ثانوی این محور مسدود است.

سلیمانی، گفت: کسانی که قصد تردد از این محور را دارند می‌توانند از مسیر جایگزین جیرفت _اسفندقه استفاده کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری