Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (توازن) و تملک استانی (۲)، افزون بر ۸۵ میلیارد تومان به لارستان اختصاص یافت.

او سرجمع کل اعتبارات، در سال ۱۴۰۱ برای شهرستان لارستان را افزون بر ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم، ۳۵ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان سهم اعتبارات تملک دارایی‌های استانی، ۲۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان سهم اعتبارات ۳ در صد نفت و گاز، ۲۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان سهم قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (توازن) و ۴ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان سهم تملک استانی (۲) به این شهرستان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان با تاکید بر گستردگی شهرستان، جمعیت زیاد و با وجود ۴ بخش، ۷ شهر و بیش از ۱۲۰ روستا و وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات شد و گفت: براساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات درموضوعاتی همچون اتمام پروژه­های نیمه تمام شهرستان به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت، توزیع می‌شود.

او، اولویت اول اعتبارات شهرستان بزرگ لارستان را به ترتیب در بحث آب، راه، حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی، ورزش و تفریحات، دفاع؛ حفظ نظم و امنیت عمومی، فرهنگ و هنر، صنعت و معدن، برق روستایی و میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت: بر این اساس بالغ بر ۷۰ در صد اعتبارات امسال به این موضوعات اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت در لارستان گفت: این اعتبارات همچنین در سر فصل‌های امور عمومی، امور قضایی، طرح هادی روستایی، پوشش رسانه‌های شنیداری و دیداری، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، دین و مذهب، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، منابع آب، فعالیت‌های فرهنگی، کتاب و کتابخانه‌ها و ارتقاء فرهنگ عمومی، محیط زیست، دامپزشکی، امور عشایر، بنیاد شهید، بهزیستی، دانشگاه‌های پیام نور و آموزشکده فنی و حرفه ای، امداد ونجات، انرژی، صنعت و معدن و ... هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: این اعتبارات برای اجرای ۱۳۴ طرح نیمه تمام عمرانی، زیربنایی، خدماتی و ... در شهرستان لارستان تعریف شده است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه مدیریت بهینه، جلوگیری از فرسایشی شدن اقدامات و نظارت مستمر از الزامات روسای ادارات در جذب اعتبارات شهرستان است، گفت: هنر مدیران شهرستان در این است که حداکثر استفاده را از اعتبارات و امکانات محدود موجود داشته باشند.

دهقان گفت: پروژه‌های نیمه تمام، در کنار سایر الزامات قانونی از اولویت‌های توزیع اعتبارات است.

او خطاب به مسئولین شهرستان گفت: جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی را مدیران شهرستان بطور جد و مستمر پیگیری کنند.

آرش افشاری دبیر کمیته برنامه ریزی و کارشناس معین شهرستان لارستان نیز گفت: این اعتبارات بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱، دستورالعمل‌های اجرایی بودجه و تنظیم موافقت نامه‌های اعتبارات مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی استانی، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمع‌بندی و برای پیگیری و تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار ویژه لارستان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه نفت و گاز میلیون تومان سهم برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است