Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:38:43 GMT

کوهنوردان گمشده ارتفاعات نیلکوه گالیکش سالم پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۳۹۹۹

کوهنوردان گمشده ارتفاعات نیلکوه گالیکش سالم پیدا شدند

رییس هلال احمر شهرستان‌های گالیکش و مینودشت گفت: با تلاش امدادگران این جمعیت ۲ کوهنورد که در ارتفاعات منطقه نیلکوه گالیکش گمشده بودند، سالم پیدا شدند.

به گزارش مشرق، محمدرضا استیری اظهارداشت: پنجشنبه شب گزارشی مبنی بر گمشدگی ۲ فرد ۲۱ و ۳۷ ساله در منطقه نیلکوه دهنه پاسنگ پایین به پایگاه امداد و نجات مرحوم حاج امیر ابراهیمی (سه راهی) گالیکش اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حادثه ۲ تیم امدادی در قالب چهار نجاتگر به همراه یک راه بلد بومی با به کارگیری خودروهای کمک‌دار آمبولانس و خودرونجات به منطقه اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های گالیکش و مینودشت ادامه داد: نیروهای امدادی با همکاری یک راه بلد بومی افراد گمشده را پس از حدود ۲ ساعت پیدا کرده و در محل امن تحویل خانواده‌هایشان دادند.

استیری بیان کرد: این ۲ از ساکنان روستای اطراف بودند که برای کوهنوردی و گردشگری به مقصد مرداب نیلکوه عازم طبیعت کوه شدند، اما با تاریک شدن و نداشتن تجهیزات لازم مانند چراغ قوه مسیر بازگشت را گم کردند.

آبشار لووه، آق سو و گلستان، مرداب نیلکوه، درخت گردوی فارسیان، موزه حیات وحش میرزابایلو، مرتع بادیانلی روستای آق قمیش، روستاهای قوشه چشمه، تنگراه، لووه، کرنگ کفتر، کندوس کوه، فارسیان، پنو، کیارام، پادل دل، لیرو و فرنگ از جاذبه‌های گردشگری گالیکش محسوب می‌شود.

مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اخبار حوادث حوادث کوهنوردی مفقودی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند

سید اسماعیل موسوی گفت: بهروز اسکندری از پاکبانان شهرداری منطقه ۲ در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت جاری مشغول فعالیت بود که کیف پول حاوی مدارک معتبر شناسایی و مقادیری دلار را پیدا می کند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با مدیر خود تماس گرفته و ماجرا را اطلاع می دهد، سپس با بررسی های به عمل آمده شماره شهروند زنجانی را با دشواری هایی پیدا کرده و کیف را با تمامی محتویات در حضور مسئوولین مربوطه منطقه ۲ به صاحب آن باز می گرداند.

این مسوول ادامه داد: این اقدام شایسته گویای جاری بودن خصلت های نیک امانتداری و پاکدستی در میان زنجانی ها بوده و این کار پاکبان امانتدار و درستکار موجب افتخار هم استانی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه