Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@09:23:41 GMT

یک مقام دیگر آمریکایی به تایوان رفت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۰۸۳

یک مقام دیگر آمریکایی به تایوان رفت

مارشا بلکبرن، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی در مجلس سنا که عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس است در ساعات پایانی پنجشنبه (به وقت محلی) وارد جزیره تایوان شد.

«داگلاس یو تی‌ین سو»، مدیر کل وزارت خارجه تایوان از این سناتور استقبال کرد. سناتور آمریکایی بعد از ورود در توییتر نوشت: «من همین حالا در تایوان بر زمین نشستم تا پیامی به پکن ارسال کنم: ما مرعوب نمی‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه نوشت: «ایالات متحده در حفظ آزادی‌ها در سراسر جهان سرسخت است و تلاش‌ها برای تضعیف کشور و متحدانشان را تحمل نخواهد کرد.»

بلکبرن چندمین سیاستمدار آمریکایی است که بعد از سفر جنجالی «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان در اوایل ماه جاری میلادی به این جزیره سفر می‌کند.

بعد از سفر پلوسی، چین که تایوان را بخشی از کشور خود می‌داند اقدام به برگزاری رزمایش‌های عظیم نظامی در دریا و هوا کرده است. چین احتمال توسل به زور نظامی برای پس گرفتن کنترل تایوان را منتفی ندانسته و سفر مقام‌های غربی به این جزیره را دخالت در امور داخلی خود توصیف می‌کند.

وزارت امور خارجه تایوان گفته بلک‌برن صبح جمعه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تایوان دیدار خواهد کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «دو طرف به تبادل نظر در خصوص مسائلی مانند روابط اقتصادی و تجاری تایوان-آمریکا خواهند پرداخت.»

311311

کد خبر 1666251

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از بلومبرگ، پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل