Web Analytics Made Easy - Statcounter

️رستگاری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: به زودی قیمت بلیط اتوبوس اربعین برای همشهریان یزدی اعلام و به منظور ایجاد عدالت، هیچ اتوبوسی قراردادی و دربستی نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی با انجمن های صنفی بخش مسافربری در زمینه سفرهای اربعین داشته ایم، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات برطرف نمودن دغدغه ها و مشکلات رانندگان و در عین حال برقراری یک سفر ارزان قیمت برای زائرین اباعبدالله الحسین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه در راستای استفاده حداکثری از ناوگان حمل و نقل جاده ای و همچنین برقراری یک سفر ایمن، مراکز معاینه فنی استان را به کار گرفته ایم، تصریح کرد: به زودی قیمت بلیط اتوبوس اربعین برای همشهریان یزدی اعلام و به منظور ایجاد عدالت، هیچ اتوبوسی به صورت قراردادی و دربستی نخواهد بود.   محمد رستگاری گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در سال های گذشته در زمینه قیمت گذاری و انجام سفرهای اربعین وجود داشت، در زمینه نظارت ها بوده که امسال سعی کرده ایم نظارت ها را با شدت بیشتری انجام دهیم و با متخلفان برخوردهای جدی داشته باشیم و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد متخلفین از احساسات و شعور مردم برای زیارت اربعین سوء استفاده کنند.   مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، ادامه داد: تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان اعم از بخش خصوصی، دولتی و شرکت های مسافربری به کار گرفته خواهند شد تا زائرین عزیز کمترین دغدغه ممکن را از این لحاظ داشته باشند.   رستگاری گفت: براساس تجریبات سال های گذشته برای سفرهای اربعین مشکل چندانی نداریم زیرا که در بازه زمانی طولانی این سفرها انجام می گردد، اما از طرفی مشکل اصلی در زمان برگشت است که تمام این زائرین در یک بازه کوتاه قصد برگشت می کنند که در این زمینه نیز تمهیدات و پیش بینی هایی داشته ایم که امیدواریم باعث کاهش مشکلات در این زمینه شود.   وی با اشاره به مسیر مسافرت زائران اربعین حسینی از طریق مرز چذابه، گفت: مسیر یزد، ابرکوه، سورمق، مهردشت، شیراز، رامهرمز، سوسنگرد برای رسیدن به مرز چذابه تعیین شده است که البته در سال جاری این مسیر از لحاظ ایمنی، کیفیت روکش و... مورد بازدید قرار گرفته و مرمت های لازم انجام شده است.   انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی

مسئله عفاف و حجاب مورد تأکید کتب آسمانی و آموزه‌های انبیای الهی است. نمونه‌های متعددی از مسأله حجاب در کتب مقدس مسیحیان و یهودیان ذکر شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجاب معادل تحفّظ نسبت به مواجهه‌ی غیر اصولی با افراد غریبه و یا دوری از نگاه آنهاست. این مسئله ریشه در فطرت و ذات پاک انسان‌ها دارد. در واقع انسان‌ هر اندازه به سمت تقویت ایمان به خدا حرکت و از خطاها وگناهان دوری کند، به همان میزان بر عفت و حیای او اثر مثبت می‌گذارد و  فرد مؤمن به صورت خودکار علاقه دارد در دید نامحرمان نباشد،‌ اما همین که از خدا فاصله گرفت، به مرور زمان تقیدات خود را کنار می‌گذارد و این امر سبب می‌شود به تدریج از ارزش‌هایی مثل حیا و حجاب فاصله بگیرد.

از این روست که مسئله عفاف و حجاب مورد تأکید کتب آسمانی و آموزه‌های انبیای الهی است. نمونه‌های متعددی از مسأله حجاب در کتب مقدس مسیحیان و یهودیان ذکر شده است. در رساله پطرس آمده است «همچنین ای زنان، شوهران خود را اطاعت نکنید تا اگر بعضی نیز مطیع کلام نشوند، سیرت زنان ایشان را بدون کلام دریابد * چون که سیرت طاهر و خدا ترس شما را ببینند * و شما را زینت ظاهری نباشد، از بافتن موی و متحلّی شدن به طلا و پوشیدن لباس * بلکه انسانیت باطنی، قلبی در لباس غیر فاسدِ روح حلیم و آرام که نزد خدا گرانبهاست* زیرا بدین گونه، زنان مقدسه در سابق نیز که متوکّل به خدا بودند، خویشتن را زینت و شوهران خود را اطاعت می‌کردند * مانند ساره که ابراهیم را مطیع بود و او را آقا می‌خواند و شما دختران او شده‌اید. (انجیل، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره (1-6) همچنین در رساله پولس چنین آمده است «و همچنین زنان، خویشتن را بیارایند به لباس مزین به حیا و پرهیز، نه به زلفها و طلا و مرواید و رخت گرانبها، بلکه چنانکه زنانی را می‌شاید که دعوی دینداری کنند به اعمال صالحه. (رساله پولس به تیمونائوس، باب دوم، فقره 9 و10)

میزگرد| درباره حجاب طوری برخورد نکنیم جوان‌مان دین‌گریز شود / خصلتی که اجر شهید را دارد

نزدیک به این نوع دعوت نسبت به عفاف و حیا را در قرآن با تعابیر دیگری می‌یابیم. خداوند در آیه31 سوره نور خطاب به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می‌فرماید «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الإرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»؛ یعنی «و به زنان با ایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را مگر مقداری که پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند، و ] برای پوشاندن گردن و سینه [مقنعه‌های خود را به روی گریبان هایشان بیندازند و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران شوهرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان [هم کیش خود] شان، یا بردگان زر خریدشان، یا خدمتکارانشان از مردانی که ساده لوح و کم عقل اند و نیاز شهوانی حس نمی‌کنند، یا کودکانی که [به سنّ تمیز دادن خوب و بد نسبت به امیال جنسی] نرسیده‌اند و زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت‌هایشان پنهان می‌دارند [به وسیله نامحرمان] شناخته شود. و [شما] ای مؤمنان، همگی به سوی خدا بازگردید، امید که رستگار شوید.»

کارنامه 40 ساله عفاف و حجاب (1)| یوسف نبی چرا گرفتار گناه نشد؟ / برای اصلاح عفاف و حجاب مردم را تکریم کنیم

در این آیه چند دعوت از سوی خداوند انجام شده است: فروبستن چشم، حفظ عفت، پنهان کردن زینت، دسته‌جات محارم و توبه؛ رعایت تمام این مسائل شرعی سبب می‌شود انسان به فلاح و رستگاری برسد. این مسئله یکی از حکمت‌های حفظ عفاف و حجاب است؛ یعنی انسان مؤمنی که قصد دارد به رستگاری برسد،‌ این رستگاری در رعایت عفاف و حجاب اوست و در واقع حجاب، مسیر رسیدن به رستگاری را برای انسان مؤمن هموار می‌کند و او را به درجات عالی در دنیا و آخرت می‌رساند. این امر همان حکمتی نهفته در سایر کتب آسمانی در راستای دعوت به رعایت عفاف و حجاب است.

در اوج بانوانی که در پرتو این خصلت مسیر رستگاری را در دنیا و آخرت پیمودند، حضرت مریم و حضرت زهرا سلام‌الله علیهما و برخی از بانوان شاخص تاریخ بودند. بنابراین با مرور سیره آن بزرگواران می‌توان تبیین بهترین از خصلت عفاف داشت. هرچند مسیحیت در سده‌های گذشته مسیر انحراف را پیمود و با پیروی از مدرنیته حجاب از نماد مریم مقدس (س) برداشت تا مقدمات افول خود را رقم بزند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • جام حذفی فوتبال / رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • دغدغه مردمی تهییه بلیط اتوبوس در ایلام مرتفع شد
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی