Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مخبر در جریان سفر به استان مازندران، در آیین بهره برداری از ۹۳۵ پروژه عمرانی این استان که در شهرستان بابلسر برگزار شد از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح همزمان این پروژه ها را صادر کرد.

معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح این پروژه ها با تاکید بر اینکه خط قرمز دولت معیشت و رفاه مردم است، گفت: اقتصاد کشور با مشکلاتی روبرو بود که تورم ۵۰ ساله، ناترازی های مکرر و مستمر بودجه، وضعیت نامناسب بانک ها، کاهش ارزش پول ملی و وضعیت نامناسب سرمایه گذاری از جمله این مشکلات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به لطف خداوند و با تلاش جدی دولت و همکاری قوای سه گانه شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم و توانستیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز ذخایر کالاهای اساسی در برخی اقلام حساس بالای ۱۲۰ درصد است و کارهای بزرگی انجام شد به نحوی که دشمن توقع چنین اقدامات مهمی را ظرف چند ماه نداشت.

مخبر با یادآوری اینکه در کنار این دغدغه ها با مسائل دیگری نیز مواجه شدیم، گفت: یکی از این مسائل به ارز ترجیحی مربوط بود که باید به سه دلیل آن را اصلاح می کردیم که یکی از این دلایل الزام قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی و دلیل دوم تفاوت قیمت کالاها در کشور ما با کشورهای همسایه بود که زمینه قاچاق کالا را فراهم می کرد و دلیل سوم استقرار عدالت بود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ یارانه پرداخت شده برای کالاهای اساسی بیشتر نصیب کسانی می شد که مصرف و خرید بیشتری داشتند و طبقات ضعیف جامعه بهره چندانی از این یارانه نمی بردند.

مخبر در ادامه با اشاره به اینکه دولت هیچگاه به دلیل پرداختن به امور جاری و روزمره از کارهای اساسی برای حل مشکلات کشور غافل نشده است، خاطر نشان کرد: دولت سه بسته مهم اقتصادی را تدارک دیده است که یکی از این بسته ها برای کنترل نوسانات اقتصادی است چرا که یکی از دلایل تزلزل سرمایه گذاری وجود نوسانات اقتصادی و عدم امکان پیش بینی اقتصاد کشور است.

معاون اول رییس جمهور افزود: بسته دوم برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی است و بسته سوم در زمینه مبارزه با فقر و استقرار عدالت است که یکی از شعارها و وعده های رییس جمهور کشورمان بوده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور به شایعه اختلاف در تیم اقتصادی دولت مخبر: قیمت کالاها در بازار از ثبات برخوردار است/ ۳هزار نانوایی متخلف پلمپ شدند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سرمایه گذاری و دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه توجه لازم به همسایگان و ظرفیت کشورهای اطراف صورت نگرفته بود و رییس جمهور کشورمان در رفت و آمدهای دیپلماتیک زمینه همکاری و ارتباط با این کشورها را فراهم کرد و امروز نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار در دیپلماسی اقتصادی در حال سرمایه گذاری هستیم که در قالب تفاهم نامه و قرارداد دنبال می شود.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله کمبود آب در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه در شمال و جنوب کشور دریا و در میانه کشور خشک باشد پذیرفته نیست و یکی از مشکلات در این زمینه این است که شرکت های بزرگ با سودهای زیاد از منابع آب کشور با حداقل قیمت استفاده کرده اند و مردم با مشکل کمبود آب مواجه هستند که دولت به این شرکت ها سه سال فرصت داده تا آب مورد نیاز خود را از دریا تامین کنند.

مخبر افزود: ۵ خط انتقال آب از دریا طراحی شده است که یکی از آنها به زودی افتتاح خواهد شد و آب مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و بخشی از آب شرب در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد تامین خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای گسترده کشورمان گفت: خوشبختانه به دلیل کارها و اقدامات بزرگی که پس از انقلاب اسلامی برای تکمیل زیرساخت ها انجام شده، امروز محدودیتی برای توسعه و پیشرفت نداریم.

مخبر ادامه داد: دولت در حوزه اشتغال نیز تمامی روش های اشتغال زایی را در دستور کار خود قرار داده و برای هر یک از این روش ها منابع مالی و روش اجرا در نظر گرفته و در بخش مسکن نیز کارهای خوبی آغاز شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دو عنوان مردمی و انقلابی را یدک می کشد، گفت: مردمی بودن دولت یعنی اینکه دولت می خواهد اقتصاد را به دست مردم بسپارد چرا که معتقد است اگر اقتصاد در اختیار مردم باشد محدودیتی در زمینه منابع مالی، مدیریتی و ایده پردازی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده کشورمان در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی، گفت: کل درآمد نفت در بهترین شرایط ۳۵ میلیارد دلار است و این در حالی است که در استان های شمالی کشور ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی تا دو برابر این مقدار وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین و آباد ترین شهرها در دنیا معمولا در کنار دریا هستند، گفت: دولت طراحی و ایجاد ۳۰ شهر را در کنار دریا در دستور کار خود دارد و معتقد هستیم با ظرفیت های گسترده ای که در بخش های مختلف کشور وجود دارد اگر راه را برای مردم باز کنیم و مقررات دست و پا گیر را از پیش رو برداریم تحولات مثبتی در کشور حاصل خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: به آینده کشور بسیار امیدوار هستیم و این دولت بیشترین نقش را در حل مسائل اقتصادی ایفا خواهد کرد. البته هر استان باید در این برنامه نقش جدی ایفا کند و استانداران نیز باید ظرفیت های استان را به طور جدی به کار گیرند.

محمد مخبر همچنین شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یکروزه خود به استان مازندران، در بندر امیرآباد حضور یافت و در جریان فعالیت ها در این بندر مهم کشور گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین از پروژه در دست احداث اسکله "رو رو ریلی" در این بندر بازدید و از برنامه زمانبندی اجرای این پروژه و جزئیات فنی مربوطه مطلع و دستورات لازم برای تسریع در تکمیل این پروژه را صادر کرد.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1666264

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد مخبر دولت سیزدهم دریای خزر خلیج فارس معاون اول رییس جمهور سرمایه گذاری ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز - دوشنبه - به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: همه ما مدیون تلاشها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفتها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم؛ چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش های جدید و به‌روز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می توانیم گام های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه های مرتبط با انسداد بی سوادی هرچه سریع تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد؛ چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار می‌رود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه های مرتبط برنامه ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!