Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی مقصودی اظهار داشت: در یک‌سال گذشته مسیر شهرکرد به بروجن و لردگان به صورت چهارخطه درآمده است و به‌جز دو تونل در منطقه کَره بس که در مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری برای آن نیز اعتبار تخصیص یافت و اکنون عملیات چهارخطه شدن در بقیه مناطق این محور به اتمام رسیده است.

وی افزود: این محور، مسیر تردد از مرکز کشور به سمت خوزستان است و سال‌ها به علت ترافیک بالا و نبودن زیرساخت مناسب، لزوم چهارخطه شدن آن احساس می‌شد که خوشبختانه این مهم در سال اول دولت سیزدهم تا حدودی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصودی اضافه کرد: از دیگر محور‌های مهم استان، مسیر شهرکرد به شلمزار و به طرف شهرستان‌های کیار و اردل است که در حال حاضر ترافیک این مسیر به بیش از ۱۵ هزار وسیله نقلیه در روز رسیده است و حجم زیاد ترافیک این مسیر و جوابگو نبودن راه‌های این محور، مسیر را به یکی از مسیر‌های پرتلفات استان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید

تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر چهارمحال و بختیاری

وی گفت: از سال ۱۳۹۴ کار احداث، اصلاح و بهسازی این مسیر آغاز شده بود، ولی به دلیل کمبود اعتبارات و مشکل در آزادسازی اراضی مرتبط، اجرای این پروژه تا یکسال گذشته پیشرفت چندانی نداشت.

مقصودی اظهار داشت: در یک‌سال گذشته با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، توجه ویژه‌ای به این پروژه شد و هم‌اکنون در دو قطعه ۱۳ کیلومتری این مسیر، پیمانکاران متعدد مشغول به کار هستند و تا چند روز آینده حدود ۱۰ کیلومتر از این محور افتتاح و تا آخر سال نیز حدود هشت کیلومتر دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: برای این مسیر که قسمتی از محور ارتباطی منتهی به بازفت و مسجد سلیمان است حدود ۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت پیش بینی شده است که بخشی از آن در چهار خطه شهرکرد به شلمزار هزینه می‌شود.

مقصودی تصریح کرد: علاوه بر این ۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر، ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر شامل تسهیلات بانکی ماده ۵۶ را حال پیگیری است و امیدواریم مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد.

وی گفت: اوایل سال آینده این طرح که از مهمترین پروژه‌های راه استان است به بهره‌برداری خواهد رسید و همزمان با این پروژه، ارتقا محور بازفت به مسجد سلیمان که یکی از راه‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان است، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقصودی بیان کرد: در این قست پروژه‌های خوبی تعریف شده که طرح تونل سه هزار و ۵۰۰متری چری یکی از آن‌هاست که هزار متر آن حفاری شد و برای هزار متر دوم نیز پیمانکار جدید تعیین شده است.

وی افزود: برای یکی از تونل‌های انتهایی این مسیر به طرف بازفت نیز به تازگی پیمانکار انتخاب شده است و برای انتهای این مسیر در حوزه چهارمحال و بختیاری در محل گردنه تاراز نیز یکی از سه تونل موسوم به هونی که در چهارمحال و بختیاری قرار دارد از یکسال گذشته پیمانکار مشغول کار شده است.

مقصودی اضافه کرد: با احداث این تونل‌ها حدود ۵۰ کیلومتر از مسیر شهرکرد به بازفت به سمت مسجد سلیمان کوتاهتر می‌شود و نقاط برف‌گیری و پرخطری مانند گردنه چری که در سطح ملی به عنوان یک راه پرخطر شناخته شده است، حذف می‌شود.

وی اظهار داشت: در هفته دولت امسال با اعتباری افزون بر ۱۹۳ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال سالن بوکس جونقان، زمین چمن باباحیدر و ساختمان فرمانداری کوهرنگ توسط این اداره به بهره‌برداری می‌رسند و در فاصله اندکی از هفته دولت نیز فرهنگسرای لردگان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۵ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در حوزه راه است، گفت: با جذب اعتبارات سفر تحول چشمگیری در این حوزه شکل می‌گیرد.

مقصودی افزود: بر اساس مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان، اعتبار قابل توجهی به حوزه راه‌های استان اختصاص داده شده است که می‌توان گفت معادل ۲۰ برابر اعتبارات سالانه این طرح‌هاست.

وی اضافه کرد: با جذب این اعتبارات تحول چشمگیری در حوزه راه‌های استان شکل می‌گیرد و ظرف دو سال آینده بخش عمده‌ای از طرح‌های در دست احداث استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مقصودی، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را از مهمترین طرح‌های این استان اعلام کرد و گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان با حضور وزیر کشور عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن شهرکرد به طور رسمی آغاز شد و اکنون عملیات خاکی طرح در حال انجام است و پیمانکار طرح با بستن یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به بازفت، چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان، محور لردگان به ایذه، محور فارسان به دشتک، جاده اردل به دوپلان، محور شهرکرد به بن به داران، جاده ارتباطی شهرکرد به سامان به تیران و محور فارسان به چلگرد از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان که اعتبارات موردنیاز این طرح‌ها در مصوبات سفر رییس‌جمهور گنجانده شده است.

مقصودی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰ کیلومتر راه اصلی در استان در دست احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصوبات سفر رییس جمهور راه و شهرسازی افتتاح طرح های عمرانی چهارمحال و بختیاری مصوبات سفر رییس جمهور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت روز شهرکرد
- غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای شهرکرد همزمان با روز شورا‌ها
- برگزاری دوره تخصصی نماز در استان
- بازدید فرماندار لردگان از روند اجرای پل و مسیر سیلاب در این شهرستان
- اجرای طرح هادی در روستای باغ محمدعلی
- نواخته شدن زنگ کار و تلاش در یک واحد تولیدی سامان
- تجلیل از اعضای شورای شهرستان شهرکرد، بروجن و سامان
- دیدار رییس مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر با اعضای شورای اسلامی این شهر
- همایش تجلیل از کارگران در شهر چلیچه
- تجلیل از فرهنگیان بروجن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند