Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:22:13 GMT

پرونده اوکراین بین مکرون و نخست وزیر لهستان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۴۴۶

خبرگزاری آریا- کاخ الیزه روز پنجشنبه اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در پاریس با ماتئوس موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان، راه‌های حمایت از کیف در مقابله با مسکو و پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین بر اروپایی‌ها را بررسی خواهد کرد.

 به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛بر اساس آنچه ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد ؛علاوه بر پرونده جنگ در اوکراین، رهبران دو کشور در جریان نشست خود در الیزه، «چالش‌های حاکمیت اروپا از نظر دفاعی و امنیتی و همچنین همکاری برای تضمین امنیت کامل جناح شرقی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپا.»


سفر نخست وزیر ملی گرای پوپولیست به پایتخت فرانسه که قبلاً در مارس 2021 از آن بازدید کرده بود، پس از یک دوره تنش بین پاریس و ورشو انجام می شود.

در اوایل آوریل، وزارت امور خارجه لهستان سفیر فرانسه در ورشو را احضار کرد تا به اظهارات مکرون که در آن موراویسکی را به «یهودستیزی جناح راست افراطی» و «مداخله در مبارزات سیاسی فرانسه» به دلیل نزدیکی به تفنگداران دریایی متهم کرده بود، اعتراض کند. .

لهستان یکی از طرفداران اوکراین در اتحادیه اروپا است و همچنین بر خلاف آلمان و فرانسه به ویژه که مواضع آنها گاهی محتاطانه تر بوده است، در میان منتقدان روسیه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرانسه لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پس از آغاز تحقیقات قضایی درباره فساد مالی همسرش اعلام کرد که استعفا از مقامش را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سانچز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باید در مورد ادامه فعالیت به عنوان رئیس دولت یا کناره‌گیری از این مقام افتخارآمیز فکر کنیم.

وی افزود که روز دوشنبه تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد و تا آن زمان فعالیت‌های دولتی و عمومی خود را تعلیق می‌کند.

دادگاهی در مادرید روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی شکایت گروه ضدفساد «مانوس لیمپیاس» (دست‌های تمیز) تحقیقاتی را درباره فساد مالی «بگونا گومز» همسر نخست وزیر اسپانیا آغاز کرده است.

تارنمای خبری «ال کنفیدنسیال» چهارشنبه گزارش داد، گومز متهم است که با چند شرکت خصوصی که کمک کالی یا قرارداد دولتی دریافت کرده‌اند، ارتباطاتی دارد و تحقیقات مشخصا به ارتباط او با شرکت گردشگری «گلوبالیا» مربوط می‌شود. گلوبالیا مالک شرکت «ایر اروپا» سومین خط هواپیمایی اسپانیاست.

سانچز اتهام فساد علیه همسر خود را رد کرد و گفت که شکایت مانوس لیمپیاس بخشی از کارزار رسانه‌های «فوق محافظه‌کار» اپوزیسیون راست افراطی و محافظه‌کار برای «آزار و اذیت» همسرش است.

وی تاکید کرد: من ساده‌لوح نیستم. می‌دانم که اتهامات آنها علیه بگونا بخاطر این نیست که او کاری غیرقانونی انجام داده است، بلکه بدلیل این است که او همسر من است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت